Vraag het teamlid: Rije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Vraag het teamlid: Rije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 14:05

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Rije en CJ Dahjan Bey Wisznu.

Deze maand vertelt Rije wat het leukst is aan teamlid te zijn, hoe een dag als hoofd Bezwaarcommissie en NR eruit ziet en wat de Arabier volgens haar het perfecte westernpaard maakt. Lees hieronder snel verder.

* Hoe lang ben je al teamlid?
Sinds 1 april 2011 (ja ik kon het eerst ook niet geloven!) ben ik lid van de Bezwaarcommissie. Dat is dus alweer... *rekent uit op vingers* bijna acht jaar. Sinds 2015 ben ik hoofd van de Bezwaarcommissie en sinds kort heb ik een dubbelfunctie, want ik heb ook het hoofdschap van de Nieuwsredactie op me genomen. Als je paars en oranje mengt krijg je geen heel appetijtelijk kleurtje, dus vandaar dat ik paars ben geworden.

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Het leukste aan teamlid zijn is dat je Bokt van een heel andere kant mag bekijken. Er moet veel gebeuren om Bokt voor iedereen toegankelijk en leuk te houden; daar ben je je als gewone gebruiker nauwelijks van bewust denk ik. Als teamlid zie je wat er allemaal bij komt kijken, en bovendien kun je er ook over meepraten en je eigen mening en visie daarop delen. Er zijn heel veel verschillende onderdelen op Bokt, en dus ook achter de schermen, en dat maakt het erg aantrekkelijk en afwisselend werk.

* Wat is je grootste blunder?
Pfoe... Ik ben een typische Denker, en denk soms juist te lang over dingen na, dus echt grote blunders maak ik niet vaak. Maar wat elk teamlid wel kent is dat je iemand wilt quoten, maar per ongeluk op het verkeerde knopje drukt en dus het bericht van die persoon aanpast in plaats van quote. :oo De eerste keer dat me dat gebeurde schrok ik me een ongeluk. Maar dat leert je wel gelijk dat je extra voorzichtig moet zijn met alle extra knopjes. :))

* Kan je omschrijven hoe een dag als hoofd BZC/NR lid eruit ziet?
Ik lees elke avond (en soms ook tussendoor even op het werk. Ssst!) al mijn berichten bij. Dat kunnen bemiddelingszaken zijn van Bokkers die iets via de Boktmarkt hebben gekocht maar daarbij problemen tegenkwamen, maar ook bezwaren van gebruikers die een sanctie hebben gekregen en die graag willen dat de Bezwaarcommissie de gang van zaken nog een keer bekijkt. Dit soort zaken behandelen we gezamenlijk als BZC. Je leest de situatie en de achtergrondinformatie, vormt je mening en komt samen met de anderen tot een besluit. Voor de Nieuwsredactie zoek ik nieuws op allerlei platformen wat interessant is voor de voorpagina. Ook hier spelen ook allerlei andere (beleids)zaken, dus ook daar lees ik bij en denk ik mee.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
In mijn Eigen-berichtenlijst zijn de 'werktopics' en de overige topics ongeveer 50/50 verdeeld denk ik. Ik bekijk graag topics op WN, maar ook mooie fototopics bekijk ik graag, en ook gebruik ik Bokt als ik ervaringen met bepaalde paardenartikelen zoek. Bokt is zo ontzettend afwisselend: je vindt er eigenlijk over alles op de wereld wel iets :D En omdat ik ontzettend nieuwsgierig van aard ben trekt mij dit na al die jaren nog steeds en neus ik graag overal op Bokt een beetje rond.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Er is niet echt één topic dat nu bij me opkomt, maar ik blijf het fascinerend vinden hoe de 1-apriltopics altijd weer opschudding veroorzaken. Het is toch geweldig hoe een enorme groep 1 april die-hards allerlei samenzweringen voor zich ziet en hoe er allerlei fantastische verhalen worden bedacht en gedeeld. Daar geniet ik elk jaar weer van.

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Op mijn negende galoppeerde ik op vakantie over de camping en sprong ik over allerlei zelfgemaakte hindernissen. Op dat moment vroeg ik mijn ouders of ik op paardrijles mocht. Ik ging bij de plaatselijke manege rijden en op mijn zestiende kreeg ik mijn eerste verzorgpaard: fjord Odara (v. Blinken). Twee jaar later kocht ik van mijn spaarcentjes mijn eerste eigen pony, Fleur. Omdat ik verder wilde in de dressuur en Fleurtje overduidelijk niet kocht ik Rover (Gribaldi x Balzflug). Met Rover was het twee jaar lang kwakkelen, en uiteindelijk bleek hij atactisch te zijn. Hem heb ik in 2011 moeten laten gaan. Omdat ik toch niet zonder paarden kon ben ik op zoek gegaan naar een bijrijdpaard. Ik kwam terecht op een kleine particuliere stal waar ik Maroud Matroushka (Riki's Shabri x JNT Callista) mocht rijden. Het was geen makkelijke merrie, en om onze gedachten eens te verzetten mocht ik een westernlesje proberen. En sinds dien was ik verkocht. Er moest weer een eigen pony komen, en wel een Arabier dit keer. En dat werd Daantje. En bonuspunten voor degene die als eerste zonder te spieken in mijn profiel zijn volledige naam foutloos kan spellen in een bericht hieronder -:)

* Wat maakt je werk bij een uitgeverij zo leuk? En welk soort boeken geven jullie uit?
Het werk in een uitgeverij is erg veelzijdig. Omdat Deviant een relatief klein bedrijf is doen we alles zelf. We beginnen met een leeg Worddocument en na heel lang zwoegen heb je uiteindelijk je eigen lesboek in handen. Met jouw naam op de voorkant. En dan kun je opeens ook jezelf terugvinden als auteur op Bol.com. Dat is elke keer weer kicken :D Ik werk op de redactie Engels en wij maken lesmethodes en alles wat daarbij hoort voor het mbo en vo. Mijn dagelijkse werkzaamheden gaan van schrijven, redigeren, beelden zoeken en (laten) ontwerpen tot scholen en beurzen bezoeken en communicatiemateriaal schrijven. Ook ben ik momenteel met een managementopleiding bezig en hier heb ik ook erg veel plezier in.

Afbeelding
Rije Daantje. Foto door Isabelle Könst.

* Wat maakt voor jou de Arabier het meest geschikte ras voor de westernsport?
De meeste mensen associëren western met reining. Maar er is zoveel meer dan dat. Reining is maar één onderdeel van de sport. Als je serieus wilt reinen kun je waarschijnlijk beter op zoek gaan naar een Quarter, maar voor de performance-onderdelen is de Arabier fantastisch: ze zijn slim, leergierig, lenig en hebben een grote will to please. Een Arabier zegt na twee keer een oefeningetje te hebben gedaan: 'ok ik snap het! Zal ik alvast zelf beginnen?' :D Dat moet je wel liggen natuurlijk. En ook de expressieve aard van de Arabier moet bij je passen. Een Arabier heeft ALTIJD een mening en laat die ook luid en duidelijk weten. Ik vind dat alleen maar erg handig, want zo weet je altijd waar je aan toe bent :j Met Daantje rijd ik allround. Dat wil zeggen dat ik allerlei onderdelen train en start op wedstrijden: Showmanship at Halter, In Hand Trail, Trail, Horsemanship en Pleasure. En dit jaar wil ik gaan kijken of de Hunter misschien ook wat voor ons is. Je ziet het al: ik hou van afwisseling. In mijn werk én in mijn hobby's. :D En afwisseling is er volop in de westernsport, en dat is exact wat mij er zo in aanspreekt. De Arabier is veelzijdig genoeg om het allemaal te kunnen en ik hoop nog heel lang van mijn lieve Daantje te mogen genieten.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:41

Die bonuspunten is niet eerlijk he. ;) Want onder de foto rechtsboven staat die naam al, kwestie van overtypen! (Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer dat ik dat laat weten).

Leuk interview en nou snap ik de avatar van Rije ook gelijk een stuk beter! Vroeg me al af waarom die ene sinaasappel paars was ipv oranje! -:)

Catnip

Re: Vraag het teamlid: Rije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:48

Leuk interview! Ik ben heel blij met jou als Oppermandarijn :))

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:31

Knappe Daanbanaan op de voorpagina!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 08:56

Wat een leuk stuk Rije! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:01

Leuk stuk Rije! *\o/*

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:17

Veelzijdig type :)) Komt er mooi uit, zo. Veel plezier met Daantje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:32

Leuk stukje Rije! Wel grappig om te weten dat Fleur zo'n ander type pony was als wat je nu hebt, ik had destijds nooit arabiertjes bij jou verwacht! Western verbaasd me dan weer niks haha! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:54

Leuk Marije!
En ja, die lieve, leuke, gekke, kleine Fleur. Ik mis d'r nog steeds.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:59

Leuk stuk Marije!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:27

Thanks allemaal! Wat leuk om al jullie reacties te lezen, zeker omdat de meesten van jullie toch iets met mijn paardenleven te maken hebben (gehad). <3 En dat Daantje nog maar heel lang bij mij mag blijven in goede gezondheid :)

En gelijk ook maar even vastleggen dat ik tussen alle grote sterren op de Voorpagina heb gestaan: :D

Afbeelding

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:58

Mooi stuk Rije :wave:
Daantje <3