Paardenfokker uit Schoorl krijgt boete voor vieze stallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paardenfokker uit Schoorl krijgt boete voor vieze stallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 17:45

noordhollands dagblad
Overige

Paardenfokker Cees K. (74) uit Schoorl kreeg vrijdag van de economische politierechter in Haarlem een boete van 2500 euro opgelegd, waarvan 1500 voorwaardelijk. De rechter vond bewezen dat een deel van de stallen in de paardenfokkerij van K. in Schagen niet schoon was op 6 december 2017. Daardoor hadden 53 paarden geen droge plek om op te liggen.

„Het klopt dat ik het toen nog niet helemaal op orde had”, zei de paardenfokker. Op 7 november 2017 was hij al veroordeeld voor de situatie op zijn bedrijf in Schagen. „Ik had geen tijd om dat zo snel goed te krijgen. Dat lukt niet zomaar.”

Lees het volledige bericht op de site van het Noordhollands Dagblad.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:56

Nee want het kost zeker 1 maand om een stal te mesten.....
Misschien stoppen met fokken en 50 paarden verkopen, dan red je het vast wel.
Laatst bijgewerkt door miesnaom op 22-02-19 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:57

Maand de tijd om stallen schoon te krijgen en dan nog niet gelukt? Moet een barre toestand geweest zijn. Wauw.

valine

Re: Paardenfokker uit Schoorl krijgt boete voor vieze stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:07

Volgens mij wordt het hoog tijd dat Cees gaat stoppen met fokken. Er is al beslag gelegd op zijn huis en grond, paarden staan er slecht bij enz enz... _-:(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:15

Beetje heel erg klaar met die maffe smoezen van die gast. :r

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:33

miesnaom schreef:
Nee want het kost zeker 1 maand om een stal te mesten.....
Misschien stoppen met fokken en 50 paarden verkopen, dan red je het vast wel.

of personeel aan nemen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:42

Dit is de zoveelste keer toch of ben ik nu in de war met iemand anders?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:43

Van fokker van het jaar, naar.. *krijgt een dik mannetje in paars pak uit Telfort reclame in haar hoofd*

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:45

Ik weet niet of hij iets veranderd had aan die stallen ( is inmiddels executoriaal verkocht als ik het goed heb). Maar destijds waren het potstallen voor runderen. Megagroot, mijn paard heeft er bij de vorige eigenaar een paar maanden gestaan omdat ze moest revalideren.

Ik denk dat C.K. toen al in financiële problemen zat en te weinig stro had om de stallen bij te houden.

Personeel aannemen gaat niet als je al geldproblemen hebt.

Susanne, je hebt de goede voor je vermoed ik...

Maar daar 53 paarden daar huisvesten, dat is wel erg veel. Toen ik er stond stonden er denk ik drie paarden ( met Lou mee) waarvan Lou in zo'n grote potstal en verder vleeskoeien/-stieren ( ieder een eigen stal0 en 1 koe had een kalf ( dat af en toe kwam buurten in de stal die Lou had. Het is al weer een tijd geleden ( 2008), maar uit mijn hoofd waren er 6 of 7 van die grote "boxen" van 6 bij 10 meter met ruimte er tegenover voor denk ik 12 boxen van 3 x 4 meter.
Het is jammer voor hem dat het zo loopt op zijn leeftijd, 1echte topper gefokt en dat maakt hem denk ik "hebberig" om dat nog een keer voor elkaar te krijgen.
Knap weiland zat er ook niet bij, het grootste gedeelte was "vogeltjesland", daar mochten geen paarden op. Ik heb ze er ook nooit buiten zien lopen, dus ze stonden daar dan wel zomer en winter op stal, hoewel ik niet weet hoelang hij dit in Schagen gehad heeft.

Overigens: ik kan het bericht niet helemaal lezen omdat ik geen abo heb op het NoordHollands Dagblad. Als iemand dat wel heeft en het hier volledig ( leesbaar) wil neerzetten zou ik dat wel fijn vinden...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 01:09

Tja dan kun fokker zijn van 1 van de beste springpaarden ......
Zijn huis wordt nu per veiling aangeboden.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:36

Heel jammer wanneer wat oudere mensen niet in de gaten hebben waar hun fysieke (en financiële?) grens ligt. Zie zoveel oudere fokkers met teveel paarden die ze niet meer goed kunnen verzorgen of waar ze bang voor zijn (best logisch als je met duur, maar wel hyper dressuurbloed fokt). Er komen amper dierenartsen of smeden op zo’n erf, dus de toestand kan gewoon voortduren.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:49

Ik snap wel dat hij op zijn leeftijd in een maand de stallen niet schoon krijgt. Ik snap niet dat hij het zo ver heeft laten komen. Verkoop de hele zooi, hou 2 merries en fok daar een veulentje mee als je hulp kan krijgen van iemand. Lijkt me een stuk gunstiger.
Sommigen zijn zo dwars, ik snap het wel. Zijn levenswerk, het lukt niet meer, wil niet meer. Maar opgeven.. Alles helaas ten koste van de dieren terwijl hij het misschien wel niet eens zo bedoeld.

Overigens ken ik hem niet, maar lees dat er al meerdere dingen dus zijn voorgevallen? Arme dieren, arme man. Boete bij geld problemen zal het niet oplossen. Waarom worden de dieren niet in beslag genomen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 12:05

Goh, jaren geleden nog met vrienden paarden gehuurd voor een strandrit daar!
Volgens mij viel het toen wel mee maar inderdaad, naarmate ze ouder worden worden ze ook eigenwijzer lijkt het.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 15:42

Cioccolato schreef:
Overigens ken ik hem niet, maar lees dat er al meerdere dingen dus zijn voorgevallen? Arme dieren, arme man. Boete bij geld problemen zal het niet oplossen. Waarom worden de dieren niet in beslag genomen?

omdat enkel een niet droge ligplek geen reden is tot inbeslagname.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 15:54

InekeN schreef:
Heel jammer wanneer wat oudere mensen niet in de gaten hebben waar hun fysieke (en financiële?) grens ligt. Zie zoveel oudere fokkers met teveel paarden die ze niet meer goed kunnen verzorgen of waar ze bang voor zijn (best logisch als je met duur, maar wel hyper dressuurbloed fokt). Er komen amper dierenartsen of smeden op zo’n erf, dus de toestand kan gewoon voortduren.

Er loot daar ook gewoon personeel op stal, op op elke wedstrijd is zijn stalruiter met paarden te vinden dus in mijn ogen is het niet alleen Cees die hier de fout in gaat...
maar van mij mogen ze daar een groot hangslot aan het hek hangen en Cees een postzegelverzameling geven ipv een paardenverzameling |o

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:42

Wat moet een man van 74 jaar nog met 50 paarden? Doe eerst maar eens 40 weg... Scheelt al een hoop uitmesten, en geld :Y)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:28

antje_vip schreef:
Wat moet een man van 74 jaar nog met 50 paarden? Doe eerst maar eens 40 weg... Scheelt al een hoop uitmesten, en geld :Y)

Dit ging dus alleen om de locatie schagen. Bij hem thuis heeft hij meestal ook nog zo'n 60 paarden lopen. Ik vermoed dat hij er nog ruim 100 in zijn bezit heeft als het er niet meer zijn.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:11

Hij had het toen nog niet helemaal op orde :(:) :x _O-
15 jaar geleden al niet, maar fokt wel goeie paarden :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 01:09

Sientje schreef:
Hij had het toen nog niet helemaal op orde :(:) :x _O-
15 jaar geleden al niet, maar fokt wel goeie paarden :j

Maak daar maar 25 jaar van. Toen ik net mijn paard had kwamen er wel eens paarden van zijn stal bij ons. Ook gingen er toen al verhalen in de rondte dat die het daar niet zo best was.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 03:27

lianne125 schreef:
antje_vip schreef:

Dit ging dus alleen om de locatie schagen. Bij hem thuis heeft hij meestal ook nog zo'n 60 paarden lopen. Ik vermoed dat hij er nog ruim 100 in zijn bezit heeft als het er niet meer zijn.

zo dat is veel .Hoe ken hij dat onderhouden ?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 04:33

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:53

De kerkers van Klaver......... de bijnaam, al járen....

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:08

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:34

Ik ben in 2002 eens gaan kijken (in Schoorl geloof ik) de duurdere paarden stonden in mooie schone stallen, de goedkopere prijsklasse in hele donkere vieze achteraf stallen.
Wij zijn toen ook gelijk weer weggegaan.

shampy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:04

ja dat was 'de donkere schuur'
heb ooit eens een pony daar weggehaald met wonden op de rug door zomereczeem.
ze loopt nu internationaal eventing