Vrachtwagen met paarden rijdt zich vast onder brug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Vrachtwagen met paarden rijdt zich vast onder brug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 12:41

horses.nl / nieuwsblad
Overige
Ingezonden door Sweetgirl1
Afbeelding

De brandweer heeft donderdag in België ter plaatse moeten komen om vijf springpaarden uit een vastgereden vrachtwagen te bevrijden. De bestuurder reed de vrachtwagen klem onder een brug aan de Flanders Expo. De desbetreffende chauffeur was met het vijftal onderweg naar Flanders Horse Expo.

Geen van de paarden raakten gewond en ook de chauffeur bleef ongedeerd. AVS Televisie meldt op Twitter dat de springpaarden even apart werden gehouden om tot rust te komen.

IsabelleN

Re: Vrachtwagen met paarden rijdt zich vast onder brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:43

lucht uit de banden laten lopen heeft ons weleens geholpen... gelukkig allen ongedeerd!

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:47

"Opnieuw" dat valt mij vooral op in de tekst bij de foto. Gebeurt dus blijkbaar vaker daar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:51

zippora schreef:
"Opnieuw" dat valt mij vooral op in de tekst bij de foto. Gebeurt dus blijkbaar vaker daar.

Dan is het de vraag of er borden staan die de toegestane hoogte aangeven. Is dit wel het geval is het fout van de chauffeur, is dit niet dan word het tijd dat hier borden komen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:54

Het zit daar vreemd in elkaar.
Als je die loop oprijdt,staan er geen borden.
Ik denk(ben ik niet 100% zeker) dat die verder op de loop wel staan,maar als je naar flanders expo Il,heb je bijna geen andere keuze,of je moet giga omrijden en met vrachtwagens is dat ook niet van de poes,dus ik denk dat sommige chauffeurs dan het risico nemen a la 'het scheelt niet veel,dus waarschijnlijk lukt het wel'
Nu,als de paarden een stal hadden op flanders horse expo konden ze wel gewoon te voet naar de expo verder lijkt me?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:07

Was de dag ervoor ook al eentje vast gereden. Dat ging overigens niet om een paarden vrachtwagen.
Je rijd snel verkeerd daar. Het is er best verwarrend die Loop daar om dat complex heen als je er niet alledag komt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:08

Ik dacht de voorkant maar deze staat goed klem.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:10

Mijn zus is truckchauffeur en vertelde me dat de dag daarvoor het bord met de hoogtebeperking omver gereden was... Gevalletje samenloop.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:15

das idd stom toeval,maar aan de andere kant is het een bekende springstal die volgens mij wel jaarlijks naar FHE gaat....dus dan zou je toch denken dat ze andere jaren een andere weg namen en dus ergens wel wisten dat dit niet de normale weg was om er te geraken?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:25

Wat een kieken. Je ziet toch als je ervoor komt dat die brug niet hoog genoeg is! Gelukkig zijn paarden en chauffeur ongedeerd.
Het zit daar wel onlogisch in elkaar. Hij heeft de afslag naar de ikea genomen ipv expo.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:31

@Sevke,maar de camions voor FHE moeten ook gewoon dezelfde weg volgen als de Ikea,die parkeren naast de expo,die passeren eerst naast de Ikea en moeten dan nog een hele toer om de hallen rijden om op de juste parking te komen.
Als je van de autostrade komt,kan je er makkelijk raken,maar als je die afslag mist,moet je op het rondpunt,de hele toer en de loop nemen om er opnieuw te raken.
dat is waarschijnlijk wat deze chauffeur gedaan heeft,de afslag gemist en dan het rond punt genomen en de pijltjes gevolgd naar de Ikea(de juiste weg wel,maar niet toegankelijk voor vrachtwagens)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:01

en trailers? is dat wel mogelijk? ben daar nog nooit geweest en rijdt daar zondag met trailer heen

Femkeskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:08

gelukkig zijn de paarden ongedeerd. maar je ziet toch wel dat een brug wel of niet hoog genoeg is??

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:09

volgens mij wel.

maar normaalgezien moet je die loop helemaal niet nemen.

je rijdt van de snelweg,neemt de juiste afslag en dan sorteer je voor helemaal naar rechts.
dan moet je nog een hele toer rond de Ikea en expo gebouwen rijden,net over de Ikea moet je dan helemaal rechts afslaan,anders ben je weer weg op dezelfde weg of op de loop,en dan zit je op de 'binnenring' rond de expo en afhankelijk van waar je moet zijn,neem je dan de juiste parking-inkom.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:50

Ik heb zelf 2 jaar demo gereden op FHE en kan bevestigen dat die loop niet heel duidelijk is. Ik ben zelf betreffende brug nooit gepasseerd dus vermoed dat ze idd ergens de juiste afslag gemist hebben (wat ik kan begrijpen gezien de onduidelijkheid daar). Nu rijdt ik wel een auto-trailer combiatie die uiteraard minder hoog is. Spijtig ongeval en kostelijk voor de eigenaar vd vrachtwagen :(