Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:29

Was ook even nieuwsgierig mede omdat ik vorig jaar naar een bijscholing ben geweest van Bastiaan, dat was meer in de richting van de revalidatie maar dat was een hele dag met een heerlijke lunch en ook nog eens een stuk dichterbij en goedkoper dan deze bijscholing.
Het is zo jammer dat de drempel steeds hoger wordt om naar dit soort dagen te gaan.
En ook mis ik de "normale" combinaties bij deze dagen, hopelijk gaan we dat nog wel in de toekomst
zien want dat zijn mijn klanten. En dat is waar ik het in de les over heb, lukt jou dier het omdat je zelf zo en zo zit/rij?

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:03

Wij hebben laatst ook een cursus didactisch lesgeven van Marion Schreuder gehad. Het was tekort en waarschijnlijk komt er nog vervolg maar leuk en leerzaam. Kosten 20.75. Dan kun je nog eens een paar x per jaar gaan....

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:59

mala26 schreef:
Vroeger had je nog gewoon een dag bij eenkomst voor instructeurs, was iets van €25 met lunch erbij en dan zat je daar van 10.00 tot 16.00. was nog leuk om te betalen.

Maar deze avond, of zoals die drie dagen, met Glock enzo, dat is gewoon niet leuk meer.
Ik heb mijn instructeur licentie maar weet niet of ik het houd, mag gewoon blijven lesgeven zonder. Wordt dan alleen niet meer op de site vermeld, maar in al die jaren nog nooit iemand via daar gekregen.

Ik ga in april naar de didactiek cursus, 2 avonden €80,-

Probeer juist veel clinics te rijden, schrijven met wedstrijden, mee op wedstrijd met werkgever, kijken bij vriendinnen als die lessen, om op die manier te blijven bij leren, is vaak goedkoper dan een dag knhs.

Hopelijk vindt de knhs ooit zijn weg weer terug naar betaalbare bijscholingen


Zo hoort het!! Jammer dat mensen dat niet aan je zien of ergens kunnen vinden dat je zoveel doet om up to date te blijven en te leren.

Ik snap ook niet wat de referentie is dat iemand opeens op een voetstuk staat?? Je bent commercieel goed bezig en dan wordt je gevraagd???

Benzz
Berichten: 2895
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:19

superpony schreef:
[

Hele KNHS stelt niks voor, maar je bent wel afhankelijk van ze, omdat mensen met instructeurs willen met hun papiertje. Ze hebben een monopoly positie in Nederland.

Ik kom gelukkig uit de tijd dat we nog een andere daadwerkelijke opleiding tot instructeur hadden en niet zoals nu een leuke cursus bij de KNHS.
En ik kan mijn diploma omzetten naar een KNHS diploma, maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Die kunnen gewoon je papiertje laten verlopen als je niet volgens de knhsregels bijscholingen doet.

Belachelijk, je VWO diploma verloopt toch ook niet.........Maar goed, het zijn meer cursussen dan opleidingen tot instructeur bij de KNHS>

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:44

Ze willen overal een vinger in de pap hebben en ook aan verdienen.......Macht, macht, macht Heel vervelend gewoon.

Helaas hechten mensen en maneges vaak wel waarde aan een dergelijk papiertje. Ik gaf ook al 25jr geleden les zonder en zie ( manege ) lessen waar mn tenen van krommen, maar ja.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:45

superpony schreef:
Ze willen overal een vinger in de pap hebben en ook aan verdienen.......Macht, macht, macht Heel vervelend gewoon.

Helaas hechten mensen en maneges vaak wel waarde aan een dergelijk papiertje. Ik gaf ook al 25jr geleden les zonder en zie ( manege ) lessen waar mn tenen van krommen, maar ja.....

Als manege moet je wel ivm verzekering. Dus instructie moet sowieso gediplomeerd zijn.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:48

_San87_ schreef:
superpony schreef:
Ze willen overal een vinger in de pap hebben en ook aan verdienen.......Macht, macht, macht Heel vervelend gewoon.

Helaas hechten mensen en maneges vaak wel waarde aan een dergelijk papiertje. Ik gaf ook al 25jr geleden les zonder en zie ( manege ) lessen waar mn tenen van krommen, maar ja.....

Als manege moet je wel ivm verzekering. Dus instructie moet sowieso gediplomeerd zijn.


En hoe komt dat??? ER is amper een verzekering die er verstand van heeft. Het is ook echt niet waar dat je je niet kan verzekeren zonder papier. Maar nogmaals, ze hebben veel invloed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:52

superpony schreef:
_San87_ schreef:

Als manege moet je wel ivm verzekering. Dus instructie moet sowieso gediplomeerd zijn.


En hoe komt dat??? ER is amper een verzekering die er verstand van heeft. Het is ook echt niet waar dat je je niet kan verzekeren zonder papier. Maar nogmaals, ze hebben veel invloed.

Ja, hoe ga jij je als manegebedrijf verzekeren als er wat gebeurt tijdens de les van een niet gecertificeerde instructeur?

Vertel eens.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:24

_San87_ schreef:
Als manege moet je wel ivm verzekering. Dus instructie moet sowieso gediplomeerd zijn.


Maar het maakt dan weer niet uit wat voor diploma het is. Je kunt ook een opleiding centered riding doen en daarmee mag je dan ook lesgeven. Of een cursus Antoine de Bodt. Als je maar een papiertje hebt.
Het hoeft dus niet per se een KNHS opleiding te zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:39

Babootje schreef:
_San87_ schreef:
Als manege moet je wel ivm verzekering. Dus instructie moet sowieso gediplomeerd zijn.


Maar het maakt dan weer niet uit wat voor diploma het is. Je kunt ook een opleiding centered riding doen en daarmee mag je dan ook lesgeven. Of een cursus Antoine de Bodt. Als je maar een papiertje hebt.
Het hoeft dus niet per se een KNHS opleiding te zijn.

Dat wist ik niet. Biedt wel perspectief.

FNRS is ook niet meer echt wat. Dus je kunt je dan wat makkelijker losweken.

SparklingApp

Berichten: 1947
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:42

Maar de updates van het centered riding zijn nog een stuk duurder dan van het KNHS, ik vind het fijn om rond te blijven kijken, maar daar loop je op leeg..
Daar ook nog een discussie over gehad, dat als ik niet actief lid ben, ik niet zou mogen zeggen dat ik ooit dat diploma heb gehaald.. :? nou schiet mij maar lek, maar ik kan er toch niks anders van maken. :D
Maar ook ik mis de rondjes enorm, eerder kwam ik altijd om in de punten, bijna elk jaar dressuurkamp en verschillende rondjes instructie en educatie en trainersseminar van een klassieke instructeur en dan nog de bijscholingsavond en nu moet ik zien dat ik aan de punten ga komen, ben bang dat ik ze niet voor 50 jaar vooruit heb kunnen sparen.
Ik vind het wel heel jammer hoor, jaren lang was het KNHS centrum een soort van tweede huis en nu is het meer een instituut waar ik totaal geen binding meer mee voel.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:36

_San87_ schreef:
Ja, hoe ga jij je als manegebedrijf verzekeren als er wat gebeurt tijdens de les van een niet gecertificeerde instructeur?

Vertel eens.


Dat hangt echt van je verzekering af. Gecertificeerd zegt namelijk helemaal niks over de veiligheid. Als jij dat je verzekering goed kan uitleggen zijn er die je gewoon willen verzekeren.

Qua verzekeren zijn er sowieso nog veel grijze gebieden. Je kan nooit alles verzekeren en voorkomen, dus zal ook per incident moeten kunnen bewijzen dat je als bedrijf veilig en goed handelde.

De opleiding stelt ook echt niet genoeg voor om wel goede en veilige lessen te geven. En de regels die KNHS hanteert zijn abnormaal. Goed lesgeven kan ook na een sport carriere bijv en dan start je zelf niet meer, maar heb je soms wel jaren ervaring en veel meer kennis.

Eleeke

Berichten: 2042
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:49

Ondanks het hoge bedrag me toch aangemeld , om er vervolgens achter te komen dat je de volledige internet cursus op dressage2learn erbij krijgt . Dus 11 online lessen met filmpjes en theorie.
Waarna je input kan geven wat je als verdieping wil op de praktijk avond.
Prettige verrassing.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:13

Eleeke schreef:
Ondanks het hoge bedrag me toch aangemeld , om er vervolgens achter te komen dat je de volledige internet cursus op dressage2learn erbij krijgt . Dus 11 online lessen met filmpjes en theorie.
Waarna je input kan geven wat je als verdieping wil op de praktijk avond.
Prettige verrassing.


Goh, wat toevallig dat dit je eerste bericht is op Bokt...........

Eleeke

Berichten: 2042
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:15

superpony schreef:
Eleeke schreef:
Ondanks het hoge bedrag me toch aangemeld , om er vervolgens achter te komen dat je de volledige internet cursus op dressage2learn erbij krijgt . Dus 11 online lessen met filmpjes en theorie.
Waarna je input kan geven wat je als verdieping wil op de praktijk avond.
Prettige verrassing.


Goh, wat toevallig dat dit je eerste bericht is op Bokt...........

Nee hoor dat is niet toevallig. Ben een paar jaar weg geweest van Bokt, las sporadisch mee, en vond dit een goede aanleiding om weer eens lid te worden.
Ik heb niets met Bastiaan de Recht of zelfs met KNHS. Ik moest m'n licentie punten nog halen en dit leek me interessant.
Ik schreef dit omdat ik dacht dat het een goede aanvulling zou kunnen zijn voor mensen die twijfelen. Op dressage to learn kost deze leergang 260 Euro

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:17

Dat is wel een meevaller, zo zou ik het ook zien. Staat er niet duidelijk bij.

SparklingApp

Berichten: 1947
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:18

Het is in ieder geval leuke aanvullende informatie!