Manege Achter'n Bos uniek met toegekende vijfde ster

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:21

Tja kan je 5 sterren hebben, maar ik zou daar never nooit niet met mijn paard willen staan!

Hoop toch inderdaad voor de dieren daar dat ze daags nog even lekker een paar uurtjes de beentjes kunnen strekken en een frisse neus kunnen halen

heb de website ook ff bekeken en je kunt je paard ook 1 uur per dag in de les mee laten lopen en dan krijg je een geweldige korting van 75 euro per maand op de stalling.
Een manege les kost ongeveer een eurootje of 10, dus als je paard zeg 5 dagen in de week meeloopt met de les dan verdient de manegeeigenaar lekker aan jou paard! 5 dagen per week een 10tje is 50 euro per week in zo'n 200 euro per 4 weken en jij krijgt 75 euro korting en mag zorgen voor een passend zadel en hoofdstel. Ik zeg goeie deal!

Maar goed je hoeft je paard er natuurlijk niet te stallen

Mijn kanjers staan lekker luxe de hele dag buiten en als ze zelf bedenken dat ze op stal willen staan dan kunnen ze dat zelf bepalen, ik heb echte luxe paarden :+

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:39

Gini schreef:
Dus als een paard twee lessen moet lopen, een uurtje in de stapmolen staat en dan een uurtje in een paddock van 10 bij 10m mag staan, is het volgens de richtlijnen goed? Zomer en winter?


of 4 uur in de lessen

soesita

Berichten: 5167
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:47

Kinke schreef:
Gini schreef:
Dus als een paard twee lessen moet lopen, een uurtje in de stapmolen staat en dan een uurtje in een paddock van 10 bij 10m mag staan, is het volgens de richtlijnen goed? Zomer en winter?


of 4 uur in de lessen


Klopt. Wat zou betekenen: helemaal geen beweging in vrijheid. -O-

Leo

Berichten: 50157
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Manege Achter'n Bos uniek met toegekende vijfde ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:53

Wat kun je toch verdrietig worden door een punten/sterren systeem als wat er in Nederland gebruikt wordt...

Leuk voor ze dat ze eindelijk die 5e ster hebben als bedrijf, maar ik hoop toch echt dat er in de nabije toekomst verandering komt in dat sterrensysteem. En dat paardenwelzijn eindelijk voor ruiterluxe komt te staan.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Braziliƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:58

Diep bedroevend dat een sterrenstysteem voor een manege, waar het gaat om plezier en educatie met paarden en paardrijden, zo achterhaald is. En het signaal dat je daarmee afgeeft aan ruiters en wie weet toekomstige paardenbezitters.
Maar blij te zien dat hier in dit topic er zo verontwaardigd gereageerd wordt. Zitten veel (beginnende) manege ruiters op Bokt en die hebben daar misschien niet eens zo over nagedacht en denken dat het normaal is dat je een paard semi-solitair ophokt en af en toe wat voer geeft.

Er staat trouwens in de tab "Paardenwelzijn": De algemene gezondheid en voedingstoestand goed.
Daar is de leidraad: "Minimaal 3 paarden bekijken".
:oo
Mag toch hopen dat ze alle paarden even langslopen.
Staan best veel evaluatie punten in die subjectief zijn, of waarop je op de blauwe ogen moet geloven.

Gelukkig zijn stands al verboden. Dat is iets. Hoop dat ze dit gaan uitbreiden. Kan de FRNS internationaal nieuws worden, want in veel andere landen is het helaas ook zo.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:27

In Belgiƫ hebben we het Equilabel, daar wordt 'vrije uitloop' als regel opgenomen en wordt er aan ieder criteria een gewicht meegegeven.
http://paarden.vlaanderen/equilabel/checklist

Ik heb ook eens gekeken naar de stallen die ik ken met dat label en dat zijn ook allemaal relatief goede stallen. Dus volgens mij is dat label wel net iets beter qua paardenwelzijn.

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:17

troi schreef:
sureido schreef:
Ze hebben alleen paddocks. Staat op de site.


Met paddocks is niks mis, zolang ze er gezamelijk met ruwvoer flink wat uren in staan natuurlijk.


Nou ligt er wel een beetje aan of het STA paddocks zijn of paddocks waar ze wel kunnen rennen en bokken.

Definitie van voldoende ruwvoer is ook maar..zo zo
Min 2x per dag ruwvoer kan genoeg zijn zolang je maar genoeg in die box flikkert en dat heb ik wel anders meemaakt.

Idem met de al wel bekende uitspraak 'ruime box' dat is meestal gewoon 3x3 waar dan ff een paard van 1,75 ingepropt word.

-5 sterren voor de paarden dus maakt de stand op 0 voor deze stal/manege.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:20

NinaCharlie schreef:
Jammer dat dit nieuws op Bokt gepresenteerd wordt als iets goeds. Op de voorpagina notabene.


Juist goed!

Zo kmt het onder de aandacht en aandacht is nodig voor discussie en discussie is nodig voor verandering.

Beter dan doodzwijgen toch :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26387
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Manege Achter'n Bos uniek met toegekende vijfde ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:22

Boras, jij denkt er hetzelfde over als ik! Daarom kaartte ik dit ook aan voor het Bokt Nieuws. En een andere plek voor het nieuws dan de voorpagina is er niet. Overig nieuws bestaat niet meer.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:23

Hier in de omgeving ken ik twee van zulke sterren maneges. Je wil niet weten wat je er moet betalen per maand om je paard er te mogen stallen. Heel idioot, want meer dan een stal is het ook niet. Inderdaad mooie faciliteiten maar die deel je dan ook wel met heel veel andere pensionklanten en nog meer lesklanten.

Wel vreemd dat die sterren niet aangepast worden naar de huidige maatstaven en dan bedoel ik dus het welzijn van de paarden.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:32

JPitty schreef:
Boras, jij denkt er hetzelfde over als ik! Daarom kaartte ik dit ook aan voor het Bokt Nieuws. En een andere plek voor het nieuws dan de voorpagina is er niet. Overig nieuws bestaat niet meer.


Op een voorpagina staat nu eenmaal niet alleen positief nieuws. Juist niet En het is paardgerelateerd, dus kan prima wat mij betreft.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Manege Achter'n Bos uniek met toegekende vijfde ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:34

Ik heb er een paard gereden voor iemand.
Paarden komen minimaal tot niet buiten.
Je KAN er voor kiezen je paard of pony mee te laten lopen in de lessen.
Dan is de stalhuur goedkoper.

emily68

Berichten: 349
Geregistreerd: 13-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:01

Afbeelding

Ik ben erg trots op onze manege die onlangs de vierde ster kreeg.
De meer dan 100 (!) paarden en pony's komen elke dag buiten, als is dat op dit moment wel een beetje een modderig tafereel.

Leo

Berichten: 50157
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Manege Achter'n Bos uniek met toegekende vijfde ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:02

Dat doen ze goed +:)+ fijn om te horen dat de combinatie veel sterren en veel buitengang ook mogelijk blijkt te zijn!

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:10

Boras schreef:
NinaCharlie schreef:
Jammer dat dit nieuws op Bokt gepresenteerd wordt als iets goeds. Op de voorpagina notabene.


Juist goed!

Zo kmt het onder de aandacht en aandacht is nodig voor discussie en discussie is nodig voor verandering.

Beter dan doodzwijgen toch :)


Ik schreef: als iets goeds. Het is niet goed. En niet goed te praten. Ja natuurlijk moet er aandacht voor zijn, maar dan kan dat misschien in een ander jasje gestoken worden.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:04

emily68 schreef:
[ [url=m/BVGzqf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben erg trots op onze manege die onlangs de vierde ster kreeg.
De meer dan 100 (!) paarden en pony's komen elke dag buiten, als is dat op dit moment wel een beetje een modderig tafereel.

Haha, hier heb ik ook gereden. Twijfelde al toen ik de foto op het nieuws zag of het de boschhoeve was.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:12

Citaat:
De meer dan 100 (!) paarden en pony's komen elke dag buiten, als is dat op dit moment wel een beetje een modderig tafereel.


En met een enorme berg hooi zie ik +:)+

Dit zou toch veel meer beloond moeten worden !

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:34

ClauH schreef:
Citaat:
De meer dan 100 (!) paarden en pony's komen elke dag buiten, als is dat op dit moment wel een beetje een modderig tafereel.


En met een enorme berg hooi zie ik +:)+

Dit zou toch veel meer beloond moeten worden !


Wie weet krijgen ze nog een berisping omdat de paarden in de modder staan en dus vatbaarder voor mok zijn :Y)

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:26

Ik dacht de paarden in een paddock/weiland met schuilstal/schuur te zien voor die 5 sterren :')
Maar nee hoor, enkel luxe voor de mens :+

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Manege Achter'n Bos uniek met toegekende vijfde ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:27

mee eens hoor dat paarden buiten horen. Maar op het filmpje zie ik paarden die er goed uitzien en mooi rond. Dat vind ik wel weer fijn om te zien....ik zie vaak op manege's magere paarden

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:45

emily68 schreef:
[ [url=m/BVGzqf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben erg trots op onze manege die onlangs de vierde ster kreeg.
De meer dan 100 (!) paarden en pony's komen elke dag buiten, als is dat op dit moment wel een beetje een modderig tafereel.


_/-\o_ paarden die paard mogen zijn op een manege, dat verdrient veel meer dan '4 sterren' :j

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Manege Achter'n Bos uniek met toegekende vijfde ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:36

Diep bedroevend zo'n puntensysteem wat vooral gericht is op luxe en faciliteiten voor ruiters. Net zo bedroevend dat t merendeel van de stalhouders en paardeneigenaren er nog steeds zo'n achterhaald beeld op na houdt mbt welzijn en faciliteiten voor paarden..

troi
Berichten: 17014
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Manege Achter'n Bos uniek met toegekende vijfde ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:45

Kunnen we niet een petitie opstarten en dat met handtekeningen naar de fnrs sturen? Of slaat dat nergens op?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26387
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Manege Achter'n Bos uniek met toegekende vijfde ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:07

Is een goed idee Troi. Of allemaal massaal mailen of brieven schrijven naar hen.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Manege Achter'n Bos uniek met toegekende vijfde ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:15

Er zouden inderdaad ook ''paardenwelzijns-sterren'' uitgereikt moeten worden!