Anne Meulendijks gewond na aanrijding

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13855
Geregistreerd: 20-04-16

Anne Meulendijks gewond na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 16:59

horses
Ongeval

Afbeelding
Anne Meulendijks en MDH Avanti N.O.P. Foto door aniek1985

Met een vierde plaats in de Grand Prix en een derde plaats in de kür beleefde Anne Meulendijks met MDH Avanti N.O.P. (v. United) een fantastisch weekend op CDI Genève. Maar één dag later was de grote vreugde voorbij: zondagavond werd de amazone in haar auto op de snelweg van achteren aangereden. Daarbij liep Meulendijks een hersenschudding en een whiplash op.

“Ik moest op de snelweg een beetje remmen, ongeveer van 120 naar 80 kilometer per uur”, legt Anne Meulendijks uit die vervolgens werd aangereden door een auto achter haar. “Het was best regenachtig en donker. Die automobilist heeft het niet gezien en is vol achterop gereden. Het feest van Genéve was zo over.”

Lees het volledige artikel op de site van Horses.nl.

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.


xChanelx
Berichten: 1917
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Anne Meulendijks gewond na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:49

Zo, dat is schrikken zeg!
Ik hoop dat ze snel weer volledig hersteld :(:)

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

BigOne
Berichten: 37974
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Anne Meulendijks gewond na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:57

Hersenschudding heelt meestal wel goed met rust, whiplash kan alle kanten uit, zowel positief als negatief.

En dat is nogal een knal wanneer iemand met 120 op je knalt , heftig.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anne Meulendijks gewond na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:04

Jeetje wat knap dat ze (zoals ik het artikel lees) er zo luchtig over kan doen.
Man wat zou ik kwaad zijn. En niet alleen vanwege die splinternieuwe auto...

Hoop dat ze snel herstelt, man wat een prestatie in Geneve!!

Ik weet nog dat ik een hele lichte hersenschudding had (val van paard, met cap op), maar de eerste week zat rijden er echt niet in. Dat knalt lekker door in je kop. Tien minuutjes :+

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Anne Meulendijks gewond na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:26

Wat vervelend! Ik zit zelf thuis met een whiplash en ik kan vrijwel niets, en met de paarden al helemaal niet. Ik hoop dat ze snel opknapt!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Anne Meulendijks gewond na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:31

ik ben zelf ook herstellende van een whiplash.

heeft ruim 3 maand geduurd, voor ik weer op een paard stapte, want zag lichtflitsen en had heel veel pijn door mn lichaam.

nog steeds ben ik herstellende en de vraag is, of het überhaupt ooit helemaal geneest.

xPabloBokt

Berichten: 9265
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Anne Meulendijks gewond na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:36

Ik hoop vooral dat ze wel de tijd neemt om te herstellen. Mijn nicht heeft ook een whiplash opgelopen door een aanrijding van rechtsachter en die heeft er jaren na dato nog steeds regelmatig klachten van, van rugpijn tot tintelingen in handen en voeten.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Sunnda

Berichten: 7838
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:47

Misschien stomme vraag: maar een whiplash is toch geen diagnose die je krijgt direct na een ongeval?
Pijnlijke of gekneusde nek en rug wel..maar dat heeft 9/10 van de mensen die een aanrijding van achter krijgt.

Vervelend ongeval, hopelijk gaat het snel beter!!

Enne janine1990: boosheid is een normale eerste reactie voor sommige mensen als ze schrikken. Maar bij een aanrijding over het algemeen niet echt zinvol. Dat is nu het vervelende vn een ongeval veroorzaken, het kan iedereen gebeuren. Ook jou ;)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:01

Sunnda schreef:
Misschien stomme vraag: maar een whiplash is toch geen diagnose die je krijgt direct na een ongeval?
Pijnlijke of gekneusde nek en rug wel..maar dat heeft 9/10 van de mensen die een aanrijding van achter krijgt.

Vervelend ongeval, hopelijk gaat het snel beter!!

Enne janine1990: boosheid is een normale eerste reactie voor sommige mensen als ze schrikken. Maar bij een aanrijding over het algemeen niet echt zinvol. Dat is nu het vervelende vn een ongeval veroorzaken, het kan iedereen gebeuren. Ook jou ;)


Geen idee of je die diagnose direct kan krijgen. Wellicht omdat het een flinke kop-staart botsing was. Dat is toch de meest voorkomende oorzaak van een whiplash.
Sowieso is een whiplash moeilijk te diagnosticeren. De diagnose wordt gemaakt puur op basis van de klachten, niet op basis van een beeld dat ze zien op foto's/scans.

Ik hoop ook voor haar dat het meevalt! Beterschap!

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Anne Meulendijks gewond na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:50

Eerst noemen ze het een whiplash trauma. En dat kan of snel genezen, binnen 3 weken. Dan ligt de hersteltijd tussen de 2 en 3 maanden. Duurt het langer valt het al onder chronisch en vanaf dan heet het whiplash.

En dat duurt snel een jaar, maar kan ook langer duren. Aldus mijn revalidatie arts.

EpiqueCheval

Berichten: 58
Geregistreerd: 05-12-18
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:56

Sunnda schreef:
Misschien stomme vraag: maar een whiplash is toch geen diagnose die je krijgt direct na een ongeval?
Pijnlijke of gekneusde nek en rug wel..maar dat heeft 9/10 van de mensen die een aanrijding van achter krijgt.

Vervelend ongeval, hopelijk gaat het snel beter!!

Enne janine1990: boosheid is een normale eerste reactie voor sommige mensen als ze schrikken. Maar bij een aanrijding over het algemeen niet echt zinvol. Dat is nu het vervelende vn een ongeval veroorzaken, het kan iedereen gebeuren. Ook jou ;)



Een whiplash is een beetje een ouderwetse term vind ik.. word ook niet vaak meer gebruikt (vroeger kon je er om afgekeurd worden, en hoefde je niet meer te gaan werken) Het is vernoemd naar klachten die je kunt krijgen na een ''zweepslag'' - aldus whiplash.

Ik ben nieuw op bokt, hoi hoi !!
Gek op mijn allerliefste paard Hetske <3
Check mijn blog! https://www.epiquecheval.com/blog-vlog/,
Hoop hier veel te leren en informatie te verzamelen :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:06

Janine1990 schreef:
Jeetje wat knap dat ze (zoals ik het artikel lees) er zo luchtig over kan doen.
Man wat zou ik kwaad zijn. En niet alleen vanwege die splinternieuwe auto...

Hoop dat ze snel herstelt, man wat een prestatie in Geneve!!

Ik weet nog dat ik een hele lichte hersenschudding had (val van paard, met cap op), maar de eerste week zat rijden er echt niet in. Dat knalt lekker door in je kop. Tien minuutjes :+

Wat schiet je daar mee op? De aanrijder zal het niet expres gedaan hebben. :? Die is zich vast ook rot geschrokken.
Van 120 naar 80 is ook niet "een beetje afremmen" vind ik eigenlijk. Doet mij iig vermoeden dat het gewoon en hele rotte samenloop van omstandigheden geweest is. :(:) En als de eerste schrik dan voorbij is hebben alle partijen er gewoon het meest aan wanneer alles rustig en netjes afgehandeld wordt. Ongelukken gebeuren.
Hoop dat ze snel hersteld.

Brainless

Berichten: 29656
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:02

Janine1990 schreef:
Jeetje wat knap dat ze (zoals ik het artikel lees) er zo luchtig over kan doen.
Man wat zou ik kwaad zijn. En niet alleen vanwege die splinternieuwe auto...

Mijn man stond ook zo eens vooraan in de file.
De auto was nog geen week oud.
Mijn man maakte zich meer zorgen over de achterop rijder (de neus van die auto was compleet weg).
Beide auto's niet meer rijdbaar.

2 weken terug draaide iemand beroerd de parkeerplaats naast ons geparkeerde auto in; gevolg flinke schade. Auto is nog geen 6 maanden oud.
Klote.. natuurlijk; al dat gezeur erom heen.
Maar met boos worden bereik je niks.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:08

Niet een beetje? Ga eens in de spits rijden in Nederland. Dat gebeurt je om de haverklap omdat er weer iemand is die een vrachtwagen niet normaal voorbij durft te rijden.

Dagelijkse kost om zoveel te remmen, meerdere keren op een ritje van 20km snelweg. En dan van 130 naar 50/60.

En nee, met boos worden schiet je niets op. Maar ik vind het ook alleen maar bewonderenswaardig dat ze er zo goed mee om kan gaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:36

Nee, ik vind dat niet een beetje. Een beetje afremmen is voor mij van 120 naar 110 ofzo. :+ Dat je nog veel harder kan af remmen maakt daarin weinig uit lijkt me.
Ik woon in maasmechelen, ik vrees dat de Nederlandse spits niet op kan tegen het dagelijkse verkeer hier. _O-

En ik zou denk ik ook eerder bezorgd zijn om lichamelijk letsel (ongeacht van wie van de twee) dan om de materiële schade. Hoe je het ook draait of keert, materiaal is vervangbaar. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-12-18 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:40

Toen ik aangereden werd was ik ook niet boos. Die man die mij aantreedt zat helemaal omgedraaid in de auto en reed vol in me. Terwijl ik en nog +10 auto's allemaal stil stonden voor het rode verkeerslicht. Op dat moment schrik je, zit je vol adrenaline, maar ik blijf zeker beleefd, ondanks ik verschrikkelijk geschrokken was en natuurlijk enorm baalde.

Mijn boosheid kwam pas toen meneer zijn gedeelte van het schadeformulier niet naar zijn verzekering had gebracht omdat hij amper schade had. Ik heb schade en letsel, dus hoezo, breng je dat niet heen. Ben nu nog boos. Maar goed, ik zie die man toch nooit weer, dus de verzekering lost het maar op.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:24

Ayasha schreef:
Nee, ik vind dat niet een beetje. Een beetje afremmen is voor mij van 120 naar 110 ofzo. :+ Dat je nog veel harder kan af remmen maakt daarin weinig uit lijkt me.
Ik woon in maasmechelen, ik vrees dat de Nederlandse spits niet op kan tegen het dagelijkse verkeer hier. _O-

En ik zou denk ik ook eerder bezorgd zijn om lichamelijk letsel (ongeacht van wie van de twee) dan om de materiële schade. Hoe je het ook draait of keert, materiaal is vervangbaar. :)


Nouja op dat niveau rijden en dan een whiplash krijgen zou voor mij de grootste trigger zijn om boos te worden. Ik weet wat de gevolgen van een whiplash zijn, nou ik ruil niet graag. :n

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Anne Meulendijks gewond na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:36

Ja maar of je daar op dat moment bij na denkt. Pas toen ik thuis was, en ik inmiddels flinke hoofd en nek pijn had, moest overgeven en niet meer tegen licht en geluid kon, toen pas kwam een whiplash voorzichtig in me op. Ter plekke niet, de adrenaline zorgt dat je nog een tijdje door functioneert.

Ik denk dat ze inmiddels ook wel al aardig wat boosheid ervaren heeft hoor.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:35

zorro schreef:
Ja maar of je daar op dat moment bij na denkt. Pas toen ik thuis was, en ik inmiddels flinke hoofd en nek pijn had, moest overgeven en niet meer tegen licht en geluid kon, toen pas kwam een whiplash voorzichtig in me op. Ter plekke niet, de adrenaline zorgt dat je nog een tijdje door functioneert.

Ik denk dat ze inmiddels ook wel al aardig wat boosheid ervaren heeft hoor.


Jakkes wat heftig!

Ik heb helaas al een aantal auto-ongelukken mee mogen maken, als kind. En ik ben alle keren heel erg boos geworden. Terecht gelukkig, want het was geen enkele keer dat ik bij een veroorzaker in de auto zat. (twee rond de tijd van 'geef het door rechts gaat voor', waarbij ze dit niet helemaal hadden begrepen)
En gelukkig hield ik er zelf uiteindelijk maar weinig aan over. De voordelen van jong en flexibel zijn denk ik :')

Kan trouwens best hoor, dat je door adrenaline gezondheidszaken niet meteen doorhebt. Maar goed, ik ben in dat opzicht best een dramaqueen. Realiseer me soms iets te goed hoe gezond ik ben en graag zou willen blijven.

Brainless

Berichten: 29656
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:38

Janine1990 schreef:
En ik ben alle keren heel erg boos geworden. Terecht gelukkig, want het was geen enkele keer dat ik bij een veroorzaker in de auto zat.

Dus als je niet de schuldige bent is het terecht dat je boos wordt?
Ikzelf vind dat (persoonlijk) een rare beredenering.

Als iemand per ongeluk mijn drinken omstoot, is dat voor mij geen reden om maar boos op degene te worden.
Pas als iemand wat expresse doet is dat wel een (goede) reden.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:41

Brainless schreef:
Janine1990 schreef:
En ik ben alle keren heel erg boos geworden. Terecht gelukkig, want het was geen enkele keer dat ik bij een veroorzaker in de auto zat.

Dus als je niet de schuldige bent is het terecht dat je boos wordt?
Ikzelf vind dat (persoonlijk) een rare beredenering.

Als iemand per ongeluk mijn drinken omstoot, is dat voor mij geen reden om maar boos op degene te worden.
Pas als iemand wat expresse doet is dat wel een (goede) reden.


Nouja, als je als kind van 9 boos gaat zitten worden op iemand die het slachtoffer is van een aanrijding veroorzaakt door haar eigen moeder, dan zou dat wel heel erg lullig en onterecht zijn he. :')

De eerste keer was het ook wel heel erg eng voor mij, na een redelijk traumatische middag op het zwembad en ik daadwerkelijk vast zat in de auto.

Ja, dan vind ik het niet gek dat een kind boos wordt eigenlijk.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Anne Meulendijks gewond na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:56

Fysieke verwondingen zijn altijd kl*te, ongeacht of je nu een ruiter bent die op hoog niveau rijdt of niet. Boos worden op iemand die iets niet expres doet is naast zinloos ook nog eens oneerlijk. :) Dat iemand van schrik boos reageert is begrijpelijk overigens (fight or flight.) maar eenmaal gekalmeerd zou je verstand het moeten overnemen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:05

Ayasha schreef:
Fysieke verwondingen zijn altijd kl*te, ongeacht of je nu een ruiter bent die op hoog niveau rijdt of niet. Boos worden op iemand die iets niet expres doet is naast zinloos ook nog eens oneerlijk. :) Dat iemand van schrik boos reageert is begrijpelijk overigens (fight or flight.) maar eenmaal gekalmeerd zou je verstand het moeten overnemen.


Ik denk dat ze op hun niveau wel het geluk hebben zoveel in de sportschool te staan (althans, de dames Meulendijks volgens hun instagram) en zoveel begeleiding hebben.

Zelf kan ik alleen maar hopen dat ik het nooit weer mee hoef te maken, maar ik kan me voorstellen dat ik boos zal reageren. Sowieso van schrik, of mijn verstand het overneemt... Vast wel...

En ach, we mogen van geluk spreken als we meteen boos kunnen reageren. Betekent toch maar weer dat we grotendeels heel zijn gebleven :D

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:01

Janine1990 schreef:
Jeetje wat knap dat ze (zoals ik het artikel lees) er zo luchtig over kan doen.
Man wat zou ik kwaad zijn. En niet alleen vanwege die splinternieuwe auto...


Wauw, waarom zou je hier in godsnaam kwaad over kunnen worden? Net of iemand dat expres doet?

Ik heb 3 maanden terug ook een aanrijding gehad. Ik stond stil en iemand klapte met 60km achterop, boos worden zou wel het laatste zijn wat ik op zo'n moment zou doen. Ik was eerder gedesoriënteerd en heel erg geschrokken. Daarnaast heb ik er ook een whiplash aan over gehouden, dit is inderdaad geen diagnose die gemakkelijk vastgesteld kan worden, maar word toch wel heel erg snel bij een aanrijding gegeven zonder dat er daadwerkelijk goed onderzoek is geweest.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 14 bezoekers