[VIDEO]Pony in auto vervoerd in Winkel *Update*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [VIDEO]Pony in auto vervoerd in Winkel *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:20

Okay... ik zal nog eens wat tippen bij de Bokt Nieuwsredactie. Dit kreeg een wel heel bijzondere wending die ik niet had zien aankomen...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [VIDEO]Pony in auto vervoerd in Winkel *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:27

Wat grappig!

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: [VIDEO]Pony in auto vervoerd in Winkel *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:21

Ik vervoer wel eens een schaap achter in de Nissan xtrail Kan best maar het mag niet. Ik voel me dan ook niet erg relaxed, want ik ben bang dat je dan net politie treft. Het schaap vind het wel prima.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:26

Lusitana schreef:
CoonArt schreef:
Oh you gotta be KIDDING me... Is dat wel veilig?

Nee dat is het niet en daarom is het verboden. Ponies en vee mogen alleen in personen autos vervoerd worden als die zijn aangepast door er een type hoge kist in te maken met dus stevige bodem en wanden. Dit wordt in de VS trouwens redelijk vaak gedaan, soms inclusief laadklepje die wand wordt als hij omhoog gaat, soms moeten ze gewoon opstappen, iets dat daar bij trailers ook normaal is.
De bodem en wanden (en ramen!) zijn helemaal niet gemaakt voor hoefdieren met zo´n gewicht en vermogen om iets in elkaar te schoppen. Een schop en ze gaan door de wand bij zo´n koekblik en bij het terugtrekken gaat de hoef er dan gewoon af. Of ze gaan door het raam. Of een roestige bodem het houdt van zo´n oude kar is ook maar de vraag.

Dit is niet om te lachen of een voorbeeld aan te nemen. Een paard is geen hond, hoe klein ze ook zijn, en hebben speciale vervoers eisen.



Een paard mag dus WEL in een auto vervoerd worden, dit omdat een paard onder de gezelschapsdieren van en niet onder de landbouwdieren.
Dit alles vorig jaar uitgebreid uitgezocht en zowel met de verkeerspolitie (diverse afd) als de aid enz besproken.
Er is dus GEEN wet voor dat het niet mag, veilig is anders.
En onder artikel 5 zou je een bekeuring kunnen krijgen. (net als eten en drinken achter het stuur)

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: [VIDEO]Pony in auto vervoerd in Winkel *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:39

Hahaha wat een hilarisch filmpje _O- _O-

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:47

meisje2000 schreef:
In amerika zie je dit vaak. Kijk maar eens naar de afleveringen van dokter pol. Regelmatig komt daar een shet van de achterbank van de auto af. Daar is het heel normaal.

Ja maar dat zijn meestal geen panda's he :') :+ in van die pick ups past het makkelijk zat

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:17

rainbow8 schreef:
Wat een moraalridders weer zeg.. Wat is bokt toch schijnheilig.. De pony blijft er rustig onder.. Niemand weet het verhaal wat er achter zit en toch maar oordelen.. Bah!!


Ik zie het probleem ook niet.

Ok, je gaat er niet mee de Randstad in maar dat was dit danook niet.

Dáárom verboden. Niet omdat het nooit, nergens kan voor niemend maar omdat de modale bestuurder onvoldoende gezond verstand heeft om in te schatten wanneer, wat wel.

Enneh, wie over het gewicht valt; bijna alle combinaties met paardenaanhanger zijn wat dat bestreft een factor gevaarlijker belast.

Menigeen met kinderen achterin is met een wereld onverantwoordelijker lading welke nog eens meer aandacht vraagt ook op pad.

Vette +:)+