[UPDATE]Demi Vermeulen verliest kort geding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Re: [UPDATE]Demi Vermeulen verliest kort geding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:55

Als je een geschil hebt is de rechter een heel goede manier om daar nog eens naar te laten kijken.
Dat is helemaal niet onsportief. Dat gaat ook niet tegen de andere rijders, maar tegen de door een bond gehanteerde criteria.

Blond is het misschien wel omdat bijna elke sportbond sporters op subjectieve criteria of verwachtingen mag selecteren. De kans op succes in dit soort zaken is vaak niet hoog.

Het feit dat iemand wel de stap zet verdient geen kritiek, maar lof.
Het is een heel moeilijke stap en vaak zijn de selectie procedures de jaren daarna veel duidelijker en objectiever.

Niet gekregen waarop ze gehoopt had, wel dapper.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:06

bigone schreef:
Wanneer ik het commentaar van Pieter lees riekt dit zonder meer naar vriendjespolitiek van de KNHS en Heuitink, schandalig als dit zo is en dan snap ik dat Demi naar de rechter gaat want wat voor zin heeft het trainen en geld en tijd in de sport stoppen nog wanneer je zo genaaid word.

Precies, niet meer en niet minder!

kamsel
Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:51

Rixt stond op het NK in ieder geval boven Demi.
Nu weet ik niet hoeveel wedstrijden ze direct tegen elkaar hebben gereden. Maar het NK is zeker een observatiewedstrijd en die heeft Rixt beter gepresteerd. Dus dat Demi altijd boven Rixt stond is gewoon niet waar.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:55

kamsel schreef:
Rixt stond op het NK in ieder geval boven Demi.
Nu weet ik niet hoeveel wedstrijden ze direct tegen elkaar hebben gereden. Maar het NK is zeker een observatiewedstrijd en die heeft Rixt beter gepresteerd. Dus dat Demi altijd boven Rixt stond is gewoon niet waar.

Goed lezen...
Er staat: van de 5 gereden observatie wedstrijden stond Demi er in 4 boven Rixt...

Er staat dus niet altijd ;)

imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:57

kamsel schreef:
Rixt stond op het NK in ieder geval boven Demi.
Nu weet ik niet hoeveel wedstrijden ze direct tegen elkaar hebben gereden. Maar het NK is zeker een observatiewedstrijd en die heeft Rixt beter gepresteerd. Dus dat Demi altijd boven Rixt stond is gewoon niet waar.


Ik vind het NK wel een wedstrijd die doorslag kan geven. Ligt dan toch wat meer druk op de ruiters. Is het misschien een idee om de verschillende wedstrijden en punten hier neer te zetten? Ben eigenlijk wel benieuwd. Ik moet zeggen dat ik het paard van Rixt erg aansprekend vind :j .

kamsel
Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:01

Maar als ze niet aan dezelfde observatiewedstrijden hebben deelgenomen zoals hier ergens gezegd wordt, (moet eerlijk zeggen dat ik dat niet heb nagezocht) wat zeggen de percentages dan? Dan kijk je toch naar de directe confrontatie?

Daarbij is het NK inderdaad wel een hele belangrijke observatie.

Ik heb het even nagezocht op de KNHS site
Daar staat dat Mannheim OF Uberherrn een observatiewedstrijd is EN het NK..

2 observatiewedstrijden waarvan het NK er 1 is.
Demi heeft in Uberherrn beter gepresteerd dan Rixt, Rixt op het NK beter dan Demi.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: [UPDATE]Demi Vermeulen verliest kort geding

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 00:01

En Rixt schijnt dus nog een observatiewedstrijd te hebben gehad...

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 00:32

Wat ik niet helemaal begrijp is welke resultaten geschrapt werden door de weersomstandigheden. De observatiewedstrijd die beide amazones gereden hebben is Uberherrn, hier was Demi de betere met zo'n 3% . Maar Rixt scoorde in Mannheim beter, waar Demi niet gestart is. (ongeveer 1% boven Demi haar score in Uberherrn).
Is dan het resultaat van Rixt in Uberherrn geschrapt? Want dan zou het wel vreemd zijn. Uit een wedstrijd die door beide gereden is zou je juist veel conclusies kunnen trekken. Want als er dan naar het sommetje gekeken wordt heeft Demi gelijk. Rixt scoorde op het NK slechts 2% hoger dan Demi in de eerste proef. (In de finale/kür? scoorde Demi zelfs 2% meer, maar hier wordt niet naar gekeken)


Uiteindelijk maakt het wellicht niet heel veel uit of er een wedstrijd geschrapt is. De bondscoach maakt de keuze op basis van alles wat ze laten zien hebben, waarbij er op de observatiewedstrijden geobserveerd wordt en niet geselecteerd.
Het is dus geen sommetje, tenzij ze het bij de para anders doen dan bij de rest van de disciplines, maar opvallend is het wel. Demi heeft meer wedstrijden gestart en eerder haar kaderscore gehaald. Ik ben wel benieuwd naar de redenering achter de keuze, want ik kan het persoonlijk niet verklaren waarom Rixt mee mag.

kamsel
Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:59

M_D_H schreef:
En Rixt schijnt dus nog een observatiewedstrijd te hebben gehad...


En wat wil je daarmee zeggen?
Al Rixt in Mannheim goed gepresteerd heeft is dat alleen maar in haar voordeel. Of je telt voor Rixt Mannheim en Uberherrn niet. Dan is Rixt zeker in het voordeel.
Of je kijkt voor beide naar Uberherrn en het NK, dan heeft Demi de eerste gewonnen en Rixt de tweede.
Ik snap wel dat je het NK dan doorslag laat geven.

Er staat duidelijk in de voorwaarden Mannheim OF Uberherrn.
EN het NK.

Let ook op dat je teamresultaat afhangt van de landenproef en niet van de kür.