Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 13:55

Misschien zekere voor het onzekere?

Popstra
Berichten: 13762
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:45

Zal die niet gewoon vastgelegen hebben? Daarbij flink tegen de muren getrapt hebben enz dat daarom de boel ontzet is!? Vind ik een logischer gedachte dan dat een mens een A en een Z in een voorhoofd van een paard zou kerven.

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:53

Tsja kip en ei verhaal, komen de krassen doordat het paard vast heeft gezeten bijvoorbeeld tussen rooster en staldeur en zich los heeft geworsteld of is het paard door het dak gegaan door menselijk toedoen (door pijn krijg je ook paniek), of is ie ergens anders van geschrokken. Heel naar in ieder geval, ik hoop dat ze de oorzaak kunnen vinden om eventueel herhalen te voorkomen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:39

connie64 schreef:
je ziet geen excemer? waar is zijn voorpluk dan?


Mijn paard heeft ook geen voorpluk en is geen exemer.

Heeft het paard niet gewoon heel erg vastgezeten ofzo. (aan dat rek)

Of inderdaad zich de blubber geschrokken van een of ander beest.

Paintedtwice

Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-18
Woonplaats: stabroek

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:12

dit lijkt mij ook nogal vaag. kan idd van alles zijn
als je paard normaal gezien nooit wat doet of afbreekt ga je je inderdaad wel afvragen hoe of wat

Oehlala
Berichten: 4308
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:26

Aan die platte schroeven kunnen ze ook hun hele kop openhalen, en aangezien de stal van binnen naar buiten is uitgepuild, en het hek eraf, lijkt het mij idd dat het dier dot zichzelf heeft aangedaan.
Jammer dat ik toen geen fotos gemaakt heb van mijn eigen paard na vastliggen, die had precies zulke wonden en overal in de stal was bloed.

En mbt de voorpluk, een van mijn knabstruppers heeft helemaal een manen, en is geen eczemer.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:37

flappie28 schreef:
Misschien een stom idee,maar zou het niet een hertenluisvlieg geweest kunnen zijn bijvoorbeeld. Volgens mij worden die overal gesignaleerd momenteel en raken paarden daar behoorlijk van in paniek als ze die op zich hebben.

Daar dacht ik dus ook aan naar aanleiding van het filmpje. Wesp, horzel of zoiets. Dan wil je die stal wel uit. Lijkt een logische verklaring voor de paniek.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:11

Ben ik de enige die het woord 'N a z i' erin ziet?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:22

GreaseMonkey schreef:
Ben ik de enige die het woord 'N a z i' erin ziet?


Paard had gewoon zin in Nasi :') :Y)
Nee ff serieus, met heel veel fantasie misschien. Maar waarom zou iemand die het paard iets aan wil doen de hele stal verbouwen incl dakgoot. Want blijkbaar was de stal krom getrokken en het voorste luik/rek er uit..
Paarden in paniek doen stomme dingen helaas..

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:26

GreaseMonkey schreef:
Ben ik de enige die het woord 'N a z i' erin ziet?

Ja, waarom gelijk iemand met dit soort reacties beschuldigen?
Want dat is het gevolg: een mens heeft dit gedaan!!!!!

De dader moet waarschijnlijk ook gelijk gepakt en dood, want de dierenbeul is al veroordeeld.

Sorry, dat ik dit niet grappig vind, dit soort reactie zijn in mijn ogen not done.
Ik heb getemd en verzocht het te verwijderen.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:41

Ik heb paarden met de meest vreselijke wonden uit stal zien komen en dat je echt de plaats waar dit gebeurd zou moeten zijn niet kunt vinden. Paarden zijn wat dat betreft wel echte brokkenpiloten.
Ik hoop dat dit een ongelukje was anders ben je wel erg ziek in je hoofd.

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:42

GreaseMonkey schreef:
Ben ik de enige die het woord 'N a z i' erin ziet?


Ja.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:45

hahaha jolien87, geweldig antwoord ;)

ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:48

Moest het enkel een A en een Z zijn, zou je inderdaad kunnen denken dat het door iemand toegebracht is.
Maar de andere krassen op zijn hoofd en aan de zijkant, doen mij ook vermoeden dat hij zelf heeft zitten schuren, of in paniek geraakt is. Die krassen zijn echt ondiep en onregelmatig.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:00

Jolien87 schreef:
GreaseMonkey schreef:
Ben ik de enige die het woord 'N a z i' erin ziet?


Ja.


Dit topic gaat over een situatie waarin de eigenaren van een paard geconfronteerd worden met een vervelend ongeluk.
Hoewel ik vermoed dat het paard het zelf heeft veroorzaakt, is het logisch dat je als eigenaar je afvraagd hoe zoiets is gebeurd.
Iedereen die in de kwetsuren letters wil zien voed de twijvels over een andere oorzaak dan een ongeluk.
Ik denk niet dat dit de eigenaren helpt in de nasleep van dit gebeuren.

Iedereen die bovenop dit leed reactie's plaatst die heel bewust inspelen op de gevoelens van WW II will ik nomineren voor de meest zieke reactie ooit op Bokt.

Het feit dat het los van elkaar geschreven is geeft aan dat de poster zich niet kan beroepen op . "Ich habe es nicht gewusst"

iedereen die kennis van de post heeft genomen en niet reageerd doet min of meer hetzelfde als indertijd ons buurland. Hoewel niet reageren niet automatisch een goedkeuring inhoud, betekend het wel dat je dit soort reacties zwijgend accepteerd.

Popstra
Berichten: 13762
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:29

Las net een stuk in de hoefslag over een paardje dat dusdanig door wespen gestoken is in haar schuilstalletje dat ze haar kaak en oogkas gebroken had door de paniek en ze haar moesten laten inslapen. Echter zat dit paard onder de bulten. Vreselijk om zo je paard aan te treffen

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:38

BMHP schreef:
GreaseMonkey schreef:
Ben ik de enige die het woord 'N a z i' erin ziet?




Dit topic gaat over een situatie waarin de eigenaren van een paard geconfronteerd worden met een vervelend ongeluk.
Hoewel ik vermoed dat het paard het zelf heeft veroorzaakt, is het logisch dat je als eigenaar je afvraagd hoe zoiets is gebeurd.
Iedereen die in de kwetsuren letters wil zien voed de twijvels over een andere oorzaak dan een ongeluk.
Ik denk niet dat dit de eigenaren helpt in de nasleep van dit gebeuren.

Iedereen die bovenop dit leed reactie's plaatst die heel bewust inspelen op de gevoelens van WW II will ik nomineren voor de meest zieke reactie ooit op Bokt.

Het feit dat het los van elkaar geschreven is geeft aan dat de poster zich niet kan beroepen op . "Ich habe es nicht gewusst"

iedereen die kennis van de post heeft genomen en niet reageerd doet min of meer hetzelfde als indertijd ons buurland. Hoewel niet reageren niet automatisch een goedkeuring inhoud, betekend het wel dat je dit soort reacties zwijgend accepteerd.


Sorry hoor, maar je overdrijft een beetje..
Het zal heus niet bedoeld zijn om bewust in te spelen op de gevoelens van WWII.
Gewoon een vage reactie van iemand met veel fantasie.

Anoniem

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:46

Nou, inderdaad zeg, je kunt het ook overdrijven.... :roll:

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:58

Ik kan me voorstellen dat WOII een gevoelig onderwerp is maar laten we er maar even vanuit gaan dat GreaseMonkey inderdaad de enige is die het woord nazi erin ziet staan.

Het belangrijkste is dat het paard snel opknapt en dat het vooral niet nog eens gebeurt.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:21

BMHP schreef:
Dit topic gaat over een situatie waarin de eigenaren van een paard geconfronteerd worden met een vervelend ongeluk.
Hoewel ik vermoed dat het paard het zelf heeft veroorzaakt, is het logisch dat je als eigenaar je afvraagd hoe zoiets is gebeurd.
Iedereen die in de kwetsuren letters wil zien voed de twijvels over een andere oorzaak dan een ongeluk.
Ik denk niet dat dit de eigenaren helpt in de nasleep van dit gebeuren.

Iedereen die bovenop dit leed reactie's plaatst die heel bewust inspelen op de gevoelens van WW II will ik nomineren voor de meest zieke reactie ooit op Bokt.

Het feit dat het los van elkaar geschreven is geeft aan dat de poster zich niet kan beroepen op . "Ich habe es nicht gewusst"

iedereen die kennis van de post heeft genomen en niet reageerd doet min of meer hetzelfde als indertijd ons buurland. Hoewel niet reageren niet automatisch een goedkeuring inhoud, betekend het wel dat je dit soort reacties zwijgend accepteerd.



Dan nomineer ik jou voor de meest overdreven post ooit op Bokt.

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:24

Zullen we de nominaties gewoon lekker laten en stoppen met persoonlijke aanvallen?

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:10

SweetVanille schreef:
BMHP schreef:
iedereen die kennis van de post heeft genomen en niet reageerd doet min of meer hetzelfde als indertijd ons buurland. Hoewel niet reageren niet automatisch een goedkeuring inhoud, betekend het wel dat je dit soort reacties zwijgend accepteerd.



Dan nomineer ik jou voor de meest overdreven post ooit op Bokt.


Ik constateer dat veel bokkers het gewoon zijn dat grenzen worden overschreden.
Je mag het overdreven vinden, maar je accepteert de bedoelde post gewoon.
waar is jouw ruggegraad?
Het is leuk dat je assertief bent, maar zonder enig besef van fatsoen.

Anoniem

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:49

Jee, die Godwin kwam wel vroeg in deze discussie. :roll:

Oké, weer over tot de orde van de dag: iemand nog andere, al dan niet fantasierijke, theorieën over het ontstaan van de verwondingen?

MarjanB

Berichten: 16455
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:56

Ik denk, dat dit paard meegespeeld heeft in inglourious basterds :+

Ben uiteindelijk wel heel benieuwd wat er nu uitkomt en of de politie er nog wat mee doet. Al gok ik nog steeds op het feit dat ie zelf gewoon niet zo slim is geweest.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:50

BMHP schreef:
Ik constateer dat veel bokkers het gewoon zijn dat grenzen worden overschreden.
Je mag het overdreven vinden, maar je accepteert de bedoelde post gewoon.
waar is jouw ruggegraad?
Het is leuk dat je assertief bent, maar zonder enig besef van fatsoen.



Ruggegraad? Geen idee.

Iemand zegt wat zij denkt te zien. Dat jij dat compleet uit zijn verband trekt ligt toch echt aan jou. Vind jouw kijk op de wereld best sneu, als jij met alles echt zo gaat reageren...heb je nooit rust in je leven. Zonde!

En je opmerkingen over fatsoen e.d. mag je voor je houden, ben niet zo gecharmeerd van het feit dat jij zo oordeelt.