Primeur: Springen over een muur van houtvezels

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13855
Geregistreerd: 20-04-16

Primeur: Springen over een muur van houtvezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 09:16

Bokt.nl / Equnews.nl
Springen


De sprong over de muur is ondertussen een vast onderdeel geworden van de Schröder Masterclass. Al enkele jaren wagen de ruiters en hun paarden zich aan de houten muur die kan oplopen tot wel 2.10 meter, maar dit jaar staat zaterdag voor het eerst een muur van balen met houtvezel te wachten.

“Het welzijn van onze paarden staat voorop en hoewel het springen over de muur de afgelopen jaren vlekkeloos verliep, wilden we eigenlijk iets bedenken dat naar onze mening diervriendelijker is,” vertelt Rob Scherphof namens de organisatie. “Daardoor ontstond het gekke idee om een muur van houtvezels te bouwen.”

Om te weten of zo’n muur haalbaar was heeft Rob zelf zijn paard van stal gehaald, een paar balen op elkaar gestapeld en de eerste testronde gereden. “Mijn paard pakte het heel erg goed op, ik heb er dan ook het volste vertrouwen in dat we met dit initiatief de juiste weg zijn ingeslagen,” aldus Scherphof. De organisatie heeft na de testronde wel eerst contact gezocht met de overige deelnemers aan de hoogtesprong en hen het idee voorgelegd waar uiterst positief op gereageerd werd.

Voor deze nieuwe benadering van de hoogtesprong heeft de sponsor Klein Kromhof Houtvezels enkele speciale vlasbalen laten persen. Deze balen worden gebruikt aan de bovenkant van de sprong en zijn niet zwaarder dan 4 kilo. Stel dat een paard moeite heeft met de hoogte dan vallen de balen naar beneden en bezeert het paard zich normaliter niet.

Uiteindelijk gaan zeven ruiters vandaag de strijd met elkaar aan. Deelnemers aan de hoogtesprong zijn: Eric ten Cate, Remco Been, Anouk Vos, Josta van Straaten, Thomas Gangl, Anne-Lotte Tijhuis en Rob Scherphof.

Voor meer informatie over het programma en tijden zie schrodermasterclass.nl

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.


khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Primeur: Springen over een muur van houtvezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:24

Ok, goed idee!

justdieselJarig
Berichten: 4938
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:26

Ik zal het wel niet mogen zeggen maar ik vind het waanzin dat er zo hoog gesprongen word....
Kan nooit goed zijn voor de paardenbenen....

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 00:53

justdiesel schreef:
Ik zal het wel niet mogen zeggen maar ik vind het waanzin dat er zo hoog gesprongen word....
Kan nooit goed zijn voor de paardenbenen....


Fijn dat ze het paardvriendelijker willen maken, maar zo hoog springen lijkt me inderdaad niet echt fijn voor de benen van deze paarden.

mysa

Berichten: 10347
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 08:10

Werd tijd. Zo hoog springen is trouwens ridicuul, vind ik. (ons zaagsel leveren we trouwens aan Kromhof, maar ik begrijp dat het om vlasvezel en niet om houtvezel gaat)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 11 bezoekers