Vraag het teamlid: melody7

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vraag het teamlid: melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 19:19

*Bokt.nl
Bokt community
Afbeelding
Melody7 en de echte Melody.


Deze maand mogen we in "Vraag het teamlid" een kijkje nemen in het leven van Nieuwsredactielid melody7. Ze vertelt hieronder over haar grootste blunder, haar liefde voor IJslandse paarden en natuurlijk haar cavia's.

* Hoe lang ben je al teamlid?
Afgelopen juni een jaar, nog niet zo lang dus!

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Ik vind het leuk om wat nuttigs voor Bokt te doen, we hebben een erg leuk team en zo heb ik wat tijdverdrijf. Voordat ik als teamlid aan de slag ging schreef ik al een paar jaar als correspondente, dus ik vind het ook heel leuk om wat meer voor die onderdelen te kunnen betekenen.

* Wat is je grootste blunder?
Daar moest ik even goed over nadenken! Ik heb achter de schermen een keer een feestdag verslag per ongeluk verwijderd waardoor ik het opnieuw kon schrijven, dat was niet heel handig :+

* Kan je omschrijven hoe een dag als NR lid eruit ziet?
Ik kijk regelmatig even of ik nog wat interessant nieuws kan vinden. Meestal ben ik in de avond het actiefst, dan zet ik op mijn beurt uitgelicht klaar en check even hoe het bij de correspondenten van de community onderdelen gaat.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ik gebruik Bokt zeker nog als gewone gebruiker, maar ik post wel wat minder. Op het moment post ik alleen in het caviatopic regelmatig, en af en toe plaats ik wat foto's van mijn cavia's of verzorgpony in een topic.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Dat is een lastige! Ik zie zoveel moois maar ook heftigs op Bokt, dus het is niet echt één gebeurtenis. Ik vind het het mooist om de onderlinge behulpzaamheid te zien, dat zou de wereld wat meer moeten hebben! Ik vind het echt onwijs zonde dat mensen elkaar zo naar kunnen behandelen, dus het is fijn om te zien dat er ook nog heel veel goeds is.

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Een week na mijn 7e verjaardag ben ik begonnen met lessen op een manege. Ergens rond een jaar of 10/11 kreeg ik een verzorgpony, Melody. Ik verzorg haar nu nog steeds. We hebben altijd erg veel buiten gereden, en een beetje in de wei om de basis goed te houden. Op dit moment rijden we niet zoveel, maar het is zeker de bedoeling om weer meer buiten te gaan rijden! Dat vind ik toch echt wel het leukste aan paardrijden, lekker alleen met je paard de natuur in.

Op mijn 12e ben ik van de manege overgestapt naar lessen bij een IJslanderstal. De manier van omgaan met paarden bij de manege stond mij erg tegen, en op vakantie was ik verliefd geworden op IJslanders dus dat leek mij een goede keuze. Ik had helemaal gelijk, en ben nog steeds heel blij dat ik over ben gestapt! Ik heb daar eigenlijk pas echt leren rijden en de sfeer is er veel beter, evenals de huisvesting van de paarden.

Afbeelding
melody7 en IJslander Feykir in Oostenrijk.

* Wat trekt jou zo aan in het IJslandse ras? En wat is er het meest anders aan het rijden op een IJslander, dan op een "gewoon" paard?
Het IJslandse vuur! Wanneer je op de grond met ze bezig bent zijn ze vrijwel allemaal heel relaxt en rustig, onder het zadel komt het 'vuur' naar boven en kunnen ze heerlijk sjouwen. Daarnaast zijn ze super nuchter. Ik rijd er nu 8 jaar op en heb echt nog nooit een flinke schrikreactie meegemaakt. Dat is in mijn ervaringen denk ik het grootste verschil, de andere pony's en paarden die ik heb gereden (inclusief Melody) schrikken toch wel een stuk sneller en heftiger.

Tijdens het rijden zijn de gangen natuurlijk het grote verschil. Telgang heb ik alleen ooit tijdens een vakantie eens per ongeluk gereden, tölt doen we in de lessen wel. Dat zit heel relaxt, maar stiekem vind ik draf de fijnste gang. Ik vind het heerlijk om gewoon rondjes te draven over de ovaalbaan met hier en daar een stukje galop. Het klinkt heel saai, maar dat vind ik echt genieten!

* Je hebt cavia's en muizen. Hoe ben je bij deze dieren gekomen?
Cavia's heb ik al heel lang. Als klein kind was ik een keer met mijn ouders en tweelingzus op vakantie in Drenthe, daar hadden ze een grote schuur met allemaal konijnen en cavia's. Wij hadden destijds al konijnen, en daarna kregen mijn zus en ik allebei een cavia. Al snel werden dat er drie, en nadat er eentje dood ging kwamen er twee bij. Later hebben we er een tijdje maar twee gehad, totdat ik een zeugje (vrouwtje) kocht om een nestje mee te fokken. Met de baby's erbij hadden we er ineens zeven! Natuurlijk kon ik er geen afscheid van nemen, dus ze zijn allemaal gebleven. Toen we ze aan mijn zus haar cavia wilden koppelen ging die de moeder en haar baby’s aanvallen, om haar in toom te houden kwam er nog een gecastreerde vent bij. Zo kwamen we op acht... De eerste castraat overleed na een jaar en moest met spoed vervangen worden omdat er meteen oorlog uitbrak tussen de dames. Inmiddels is er ook een zeugje overleden, maar er komen ook weer twee nieuwe bij.

De muizen heb ik van mijn school. Ik doe een opleiding dierenverzorging en kreeg in het eerste jaar een fokproject met muizen. Omdat het project een vakantie overlapte heb ik ze een weekje mee naar huis genomen.. Dat was natuurlijk gedoemd te mislukken, dus op een geslachtscontrole na zijn ze niet meer teruggegaan naar school :)) Dat viertal is al lang overleden, maar ik neem af en toe een paar nieuwe mee en heb nog een keer een drietal via Facebook opgevangen. Mijn zus zit nu ook op dezelfde school en heeft komend schooljaar het fokproject, dus dan komt er weer een familie bij! Op dit moment hebben we nog 6 muizen, tijdens de hitte zijn helaas al 3 oudjes gesneuveld.

Afbeelding
De beroemde cavia's van melody7.

* Hoe ben je op het idee gekomen om je cavia's te laten bloggen op Facebook en Instagram?
Ik maakte altijd al veel foto's van mijn cavia's, maar toen ik ziek thuis kwam te zitten ben ik daar meer mee gaan doen want paarden fotograferen ging niet meer. Gewoon stilzittende cavia's fotograferen werd al snel saai, dus verplaatste ik me naar neushoogte en begon ik met thema’s en het zoeken van kleine attributen voor afwisselende foto's. Omdat ik op Facebook en Bokt altijd leuke reacties op de foto's kreeg kwam ik na een paar jaar op het idee om een Instagram account te beginnen. Dat leek me destijds het beste platform voor foto's en dat is gebleken. Natuurlijk hoopte ik stiekem wel dat het een succes zou worden, maar dat het zo goed zou gaan lopen had ik echt niet verwacht! Ze hebben nu al meer dan 20.000 volgers en afgelopen maand heeft een Amerikaanse singer-songwriter zelfs een liedje over ze uitgebracht!


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25704
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Vraag het teamlid: melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:12

Leuk om de persoon achter de topics zo eens te leren kennen! Zag idd afgelopen week op FB een filmpje voorbij komen waarvan die hindernis-springende cavia's me erg bekend voor kwamen! :D

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33723
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vraag het teamlid: melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:29

Een van de leukste bokkers! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101270
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Vraag het teamlid: melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:34

Leuk stukje Lys!! :D

mysa

Berichten: 10347
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Vraag het teamlid: melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:55

Ik vind draf ook zeker zo prettig als tölt. Denk wel dat wij allebei een grote uitzondering zijn onder IJslander liefhebbers. Al mijn vrienden en kennissen met IJslanders zijn dol op de tölt. Als je zelf een IJslander aanschaft, zal dat een voordeel zijn. Driegangers zijn veel goedkoper. (ik heb trouwens wel een enorm schrikachtig exemplaar)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Vraag het teamlid: melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:52

Leuk stukje Lys!

melody7

Berichten: 13681
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:59

JPitty schreef:
Leuk om de persoon achter de topics zo eens te leren kennen! Zag idd afgelopen week op FB een filmpje voorbij komen waarvan die hindernis-springende cavia's me erg bekend voor kwamen! :D

Ja dat zijn ze! :)) Dat filmpje is al ruim 2 miljoen keer bekeken, echt bizar :wow:

MarlindeRooz schreef:
Een van de leukste bokkers! :D

Ik voel me vereerd! :D

mysa schreef:
Ik vind draf ook zeker zo prettig als tölt. Denk wel dat wij allebei een grote uitzondering zijn onder IJslander liefhebbers. Al mijn vrienden en kennissen met IJslanders zijn dol op de tölt. Als je zelf een IJslander aanschaft, zal dat een voordeel zijn. Driegangers zijn veel goedkoper. (ik heb trouwens wel een enorm schrikachtig exemplaar)

Ik denk ook dat we twee van de weinige uitzonderingen zijn! Als ik ooit een IJslander koop zou mijn eerste keus wel een vierganger zijn, maar als ik voor een drieganger val zou dat voor mij geen rede zijn om die niet te kopen. Schrikachtig wel, daar zou ik niet zo snel meer aan beginnen.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers