EK U25: Net geen kürmedaille voor Denise Nekeman

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13855
Geregistreerd: 20-04-16

EK U25: Net geen kürmedaille voor Denise Nekeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 17:55

*knhs
Dressuur

Afbeelding
v.l.n.r. Jil-Marielle Becks (zilver), Charlotte Fry (goud) en Lisa Maria Klossinger (brons).
Foto: FEI/Leanjo de Koster, DigiShots

De uit Hasselt afkomstige Denise Nekeman heeft het Europees kampioenschap voor Grand Prix-ruiters onder de 25 jaar afgesloten met de vierde plaats in de eindstand. Met haar Boston STH (v.Johnson) scoorde de 24-jarige amazone 77,20%. Aan de overwinning kleeft een Nederlands tintje. De Britse Charlotte Fry, stalamazone bij Gertjan en Anne van Olst, reed met haar Nederlands gefokte Dark Legend (v.Zucchero) naar 82,14% en mag na een bronzen teammedaille, een zilveren individuele medaille nu ook de gouden kürmedaille mee naar huis nemen.

“Ik heb alle dagen goed gereden, maar de rest rijdt ook gewoon super en het ligt allemaal heel dicht bij elkaar. Je wordt het net wel of net niet en ik zit blijkbaar nogal aan die vierde plek vast”, meldt Denise Nekeman die in beide individuele proeven een persoonlijk record neerzette. “Ik wist wel dat het pittig ging worden in de kür op muziek. Ik had de anderen zien rijden en ik reed zelf mijn Grand Prix-kür die ik nog maar een paar keer gereden heb. Ik nam me voor om te knallen en te zien waar we eindigen. Na afloop wist ik het niet helemaal, maar ik had toch mooie punten.”

Fijn gereden
“Boston STH liep de eerste dag heel goed, al liet ik net wat punten liggen op mijn draf en hadden we een foutje in de passage. De tweede dag was het beter, toch waren er nog twee minuscule schoonheidsfoutjes. De mensen langs de kant vonden me toen ondergewaardeerd. Ik heb echt lekker gereden dit kampioenschap en ben blij met mijn paard.”

Goede organisatie
Nekeman roemt de organisatie van het Europees kampioenschap dat voor het eerst in Exloo werd georganiseerd. “De organisatie is top, er is veel Nederlands publiek en de sfeer is heel goed.” Hoe gaat de amazone haar resultaten vieren? “We brengen nu eerst Boston STH naar huis. Vanavond ga ik op stap in Groningen”, besluit de studente Commerciële Economie aan de Johan Cruijff Academy.

Nieuwenhuis achtste
Nederlands kampioene Jeanine Nieuwenhuis liet met haar TC Athene (v.United) 75,12% noteren. Een lager punt voor de piaffe zat een hogere score in de weg en dat betekent dat de Zeeuwse amazone het Europees kampioenschap afsluit met de achtste positie. Maxime van der Vlist en haar Bailey (v.Negro) kwamen tot 72,22% en dat resulteert in de elfde plaats in deze sterke finale waarin alles dicht bij elkaar ligt.

Overige jeugdrubrieken
Tegelijkertijd met het Europees kampioenschap organiseerde Hippisch Centrum Exloo ook nog een internationaal concours voor ponyruiters, Junioren, Young Riders en Children. Bij de Junioren was Marten Luiten oppermachtig in het afsluitende onderdeel. Met Fynona (v.Ampère) reed hij naar 75,62%. Bij de Young Riders waren Rachelle Buining en Marjan Hooge goed voor de tweede en derde positie in de kür op muziek. Robin Heiden scoorde goed bij de pony’s, met haar Colourfull Cannonball zat er in de finale 72,60% en de tweede plek in.

Uitslag kür op muziek
1. Charlotte Fry (GBR) - Dark Legend, 82.145%
2. Jil-Marielle Becks (GER) - Damon's Satelite, 79.265%
3. Lisa-Maria Klössinger (GER) - FBW Daktari, 78.010%
4. Denise Nekeman - Boston STH, 77.200%

8. Jeanine Nieuwenhuis - TC Athene, 75.125%
11. Maxime van der Vlist - Bailey, 72.225%

Klik hier voor de totale uitslag.

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 12 bezoekers