Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:30

Joh, allemaal vriendjes politiek die kwalificaties. Bin there done That.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:05

Popstra schreef:
Joh, allemaal vriendjes politiek die kwalificaties. Bin there done That.


Wow, jij behoorde dus tot onze nationale (en misschien wel) internationale top? ;)
Doe eens een tipje van de sluier? Wie is ooit gekwalifiseerd voor een internationale topwedstrijd in jouw plaats? :+ ;)

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:25

Ik heb mijn kwalificaties binnen gehaald op de CRI 3* in binnen en buitenland en moest hier ook nog verplicht ,,observatie,, wedstrijden rijden en verplicht clinics volgen. (Dat terwijl ik in mijn discipline als een van de weinige Nederlanders al jaren bewezen heb goede constante hoge scores te rijden op internationaal niveau) enkele Nederlandse ruiters die overzees wonen hoeven dit niet en zijn afgelopen winter een dagje gezellig bij de bondscoach op visite geweest. Je raad vast al wie er in zitten :')
Ik ben voortijdig afgehaakt want heb heel geen zin in dit soort spelletjes en wens de anderen heel veel succes.
Oh, verder kan ik eigenlijk niks zeggen want in het contract wat je tekent met de KNHS staat je je niet negatief mag uit laten over hun organisatie ;)

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:55

Hierbij suggereer je, dat de andere ruiters niet voldeden aan de gestelde eisen? Zij worden gekozen op basis van een middag thee drinken?
Er zijn sporters die dan via de rechter kwalificatie afdwingen. ;)

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:09

Ik vind het jammer dat Jeroen Dubbeldam en Maikel van der Vleuten niet terug te vinden zijn in het springteam. Ook vind ik het opvallend dat Betina Hoy voor een longlist kiest, persoonlijk denk ik een hele goede beslissing. Ik ben benieuwd.
Qua dressuur tja had ook liever Adelinde gezien helemaal na het goede met Madeleine, maar goed beste stuurlui staan aan wal zeggen ze altijd ;)

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:14

Electra63 schreef:
Hierbij suggereer je, dat de andere ruiters niet voldeden aan de gestelde eisen? Zij worden gekozen op basis van een middag thee drinken?
Er zijn sporters die dan via de rechter kwalificatie afdwingen. ;)

Dan moet je wel heel erg ontzettend graag mee willen. Dat is voor mij niet het geval.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:34

Leuk, ben benieuwd!

Gave foto's van de show van Josh Clemens!

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:48

Janine1990 schreef:
Oh en team Anky? :') Goed geinformeerd joh! Chapeau!
Kur van Jill gemist zeker? Meer harmonie dan het hele WEG team bij elkaar...


Anky stond aan de zijlijn en deed mee aan de discussie toen de gele kaart gegeven werd. Daar doel ik op.

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:03

Ach ja... had ik moeten weten. Zo zuur, uitgaan van het ergste... Onze bondscoach leek me niet zo'n softie/halfwijf dat hij voor de makkelijke weg gaat.

Maar het vertrouwen is in jouw reactie sowieso ver te zoeken.

Ben het hartgrondig met je eens dat we geen medaillewaardig team sturen en dat harmonie een zwaarwegend punt is daarin. Maar om dit nu de erfenis van Anky te noemen... Totilas was een hitje met zijn voorbeenzwaaierij. En daar is logischerwijs op geacteerd. Ten koste van de harmonie. En dan zit onze eeuwenoude voc mentaliteit ook nog eens in de weg.

Elisa2

Berichten: 37324
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:17

Careri18 schreef:
Ik vind Cennin een lam koud tuigpaard die linksachter amper meekomt. Zo dat is eruit :D

Rien van de Schaft die beweerd Harmonie en klassieke rijkunst hoog te hebben staan valt met dit team enorm door de mand. Of hij heeft blijkbaar helemaal niets te zeggen en wil de lieve vrede bewaren door team Anky op te stellen ( laten we eerlijk zijn, de anky erfenis is niet iets om trots op te zijn).

Jaren geleden voor Rio nog is de klok geluiden, we willen harmonie zien, de neus eruit en een mooi vriendelijk beeld. Ieder land is daar in mee gegaan. Vorige week konden we allemaal op topniveau genieten van Isabell Werth, Catrin Dufour, Laura Graves, Kasy Perry........en dan vergeet ik er echt nog wel een paar. Ruiters die waanzinnig rijden, harmonie een dikke tien waard zijn. En wat sturen wij? Een gele kaart, een ruiter die stelselmatig het dier in elkaar trekt en dan ook nog zegt: Ja maar jullie snappen het niet hoor, zoals ik het doe zo hoort het, Anky is mijn trainer!

Nou Madeleine en Anky: Wij .........het publiek, willen dit helemaal niet zien! En wij zijn wel degene die zorgen dat er sponsoren zijn!

Van de progressie die Adelinde maakt heb ik genoten! Zonik heeft blijkbaar wat impuls van buitenaf nodig ( regenbui) om een beetje aan de gang te komen, maar die gaat het ook op wereldnivo tegen bovenstaande ruiters niet maken. Dreamboy is nog jong, maar het beeld is erg vermoeiend.
Emmelie hetzelfde als Adelinde, petje af, wat ben je fijn gaan rijden!

Oh en als Apache het vliegtuig niet op wil...........neem dan Desperado mee! Dat was ff een fijne verrassing :D

Lees ik nou net dat Madeleine bij Edward lest???????


Ben het geheel met je eens, en wat een medelijden had ik met Dreamboy zeg. |(

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:54

Mooie keuze voor het springteam, zal vast lastig geweest zijn, maar deze 5 presteren wel het constants.

Gok dat Harrie Smolders Don Vhp z mee zal nemen ipv Emerald.

Al had ik liever gezien dan harrie smolders met zijn 2de paard reserve had gestaan gezien zijn 2 toppaarden op dit moment de beste zijn. Al weet ik niet of dit mag volgens de regels.

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:58

Popstra.... ze weten denk ik niet dat je geen dressuur ruiter bent ....

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:59

Gedoe met Madeleine lees ik hier ergens, heeft dat te maken met de filmpjes van het inrijden die rondgaan? Is dat de reden dat ze een gele kaart kreeg?

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:04

ElCamino schreef:
Popstra.... ze weten denk ik niet dat je geen dressuur ruiter bent ....


CRI zegt het toch wel?
Meende dat de knhs en de wran (heb ik het nu goed?) sowieso behoorlijk wrijven de laatste jaren. Dus ja dat er vraagtekens bij een en ander wordt gezet is vrij logisch naar mijn idee. Geeft niet meteen een objectief beeld natuurlijk.

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:10

Heleennn schreef:
Gedoe met Madeleine lees ik hier ergens, heeft dat te maken met de filmpjes van het inrijden die rondgaan? Is dat de reden dat ze een gele kaart kreeg?


Volgens mij was het voornamelijk de reactie terug naar de steward die haar die kaart opleverde. Anky en Nico deden ook mee, maar Madeleine wordt als ruiter verantwoordelijk gehouden.

Vooropgesteld dat haar manier van rijden niet netjes was. Vraag ik me af hoe heftig de discussie was. Al ben ik wel van mening dat de FEI stewards/handhavers gerespecteerd moeten worden.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:13

Janine1990 schreef:
Heleennn schreef:
Gedoe met Madeleine lees ik hier ergens, heeft dat te maken met de filmpjes van het inrijden die rondgaan? Is dat de reden dat ze een gele kaart kreeg?


Volgens mij was het voornamelijk de reactie terug naar de steward die haar die kaart opleverde. Anky en Nico deden ook mee, maar Madeleine wordt als ruiter verantwoordelijk gehouden.

Vooropgesteld dat haar manier van rijden niet netjes was. Vraag ik me af hoe heftig de discussie was. Al ben ik wel van mening dat de FEI stewards/handhavers gerespecteerd moeten worden.


Ik ben nog geen schokkende video tegengekomen. Zag wel een filmpje van het inrijden maar ik zag zo gauw geen gekke dingen.

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:17

Nee de meningen zijn erg verdeeld over het al dan niet schokkend zijn van de video, de ene schreeuwt mishandeling en de andere vindt het heel normaal. Ik zie een hoop verschillende reacties voorbij komen op mijn facebook startpagina.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:31

Gaat het dan wel om die hele korte video waarbij ze hem in stap inbuigt?

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:55

Harvey1 schreef:
Gaat het dan wel om die hele korte video waarbij ze hem in stap inbuigt?

Er deden meedere video's de ronde, maar ik vind het even niet terug. Ik heb ook enkel die van het stappen gezien (maar vond duidelijk dat het paard ergens naar keek of gespannen/bang was) maar aan die post hingen nog een hoop andere filmpjes en foto's. Ik zoek het even weer op.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 30-07-18 16:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:59

Harvey1 schreef:
Gaat het dan wel om die hele korte video waarbij ze hem in stap inbuigt?

Er is er ook eentje waar Charmeur niet zo graag voorwaarts wil en ik denk dat dat moment de aandacht heeft getrokken. Overigens vind ik dat de ruiter nog niks schokkends doet hoor, maar ik denk ook dat je dat heel erg in verhouding moet zien. Want het is nu eenmaal best rot als je op het voorterrein van een internationaal concours een paard hebt dat niet wil luisteren. Vervolgens komt een steward er iets van zeggen en daar zit je op dat moment natuurlijk echt op te wachten...

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:05

Die heb ik inderdaad gezien volgens mij. Hoewel ik dacht dat ze charmeur dus niet ging starten, maar mss wilde ze hem gewoon ook rijden. Ze was in ieder geval in zomertenue.

Ik verbaas me er overigens enorm over (net als veel anderen hier) dat Madeleine boven Adelinde verkozen werd. Dat paard sleepte gewoon zijn achterhoeven over de grond in de passage en een aantal andere stukken drafwerk! Dat heb ik enkel nog maar gezien bij afgestompte manegeknollen die hun 3e uur van de dag een les moeten lopen. Dit is toch echt niet het niveau wat naar een WEG gestuurd kan worden??? Ik snap er echt niks van. En ook altijd dat irritante tikje wat Charlotte Dujardin ook had, steeds zo spastisch die handen omhoog pitsen om de zoveel passen waardoor paard een snok in de bek krijgt. Ik ben pro-charlotte hoor maar ik vind dat zo bloed irritant om naar te kijken als ze dat doen. Zal wel aan mij liggen :+

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:11

Samen met het trage achterbeen zal het wel een kwestie zijn van niet aan de gang kunnen krijgen en dan moet je toch iets doen om te zorgen dat hij niet op zijn neus valt. Het hoort niet, maar je moet wat.

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:13

Maar dat paard Wordt ook altijd met dr handrem erop gereden. Daar krijg jr als toeschouwer meteen pijn van in je kaken.

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:20

Het fijn van de WEG is dat er ook een heleboel hele fijne ruiters aan de start komen die wel de moeite waard zijn om naar te kijken. Het wordt een heel mooi toernooi!

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:22

Ja dan spreken beide methoden elkaar tegen natuurlijk, als je wil dat hij actief op het been blijft maar tegelijkertijd in z'n mond gaat pitsen om te vermijden dat hij helemaal voorover kukelt wordt het echt een strijd als ruiter natuurlijk. Dan ben je de proef meer aan het overleven dan aan het rijden imo. Kan niet fijn rijden zijn, krijg je ook nog eens zere armen van.

Ik heb de filmpjes terug gevonden, staan op iemands profiel met een heeeele hoop gezeur erbij. Neem zelf even een kijkje zou ik zeggen, ook filmpjes van trainingen van een hoop ruiters op CHIO in Aachen zelfs. Met petities en alles erbij, weet niet wat ik ervan moet denken, behalve dat de vrouw in kwestie misschien niet echt als objectief kan ervaren worden :+ https://www.facebook.com/birgit.fechner ... PU&fref=nf Als je even kijkt wie het bericht van madeleine gedeeld heeft zie je toch wel dat er groot verschil is tussen de meningen zoals ik al zei, de ene verdedigt en de andere boort helemaal de grond in.