[VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise_Storm

Berichten: 2371
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:12

Wat een team is het geworden! Het lijkt wel of Zonik de spanning van het zeil en de regen omzet in nog meer kracht en zich volledig richt op wat Edward hem vertelt. Mooi om te zien hoe de communicatie (en vooral het vertrouwen) tussen paard en ruiter dan zo sterk is! En inderdaad mooi op lengte gereden. Natuurlijk nog wat foutjes en kleine storingen, maar dat kan je ze niet kwalijk nemen. Mooi beeld voor de paardensport! :D

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:13

Waanzinnig. Hoe het publiek meeklapt, hoe onverstoorbaar Zonik is, hoe fijn hij rondgestuurd wordt. Echt supergaaf.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: [VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:34

Buiten dat het een prachtige proef was toont dit ook heel goed het enorme vertrouwen dat het paard in zijn ruiter heeft. Dat zegt genoeg lijkt mij.

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:20

Wat een prachtig stapgedeelte nog en dat met al die onrust eromheen. Heel knap gedaan, zeker onder deze omstandigheden!

artosje
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:48

gewoon heel goed gereden.
onder elke omstandigheid moet je paard toch luisteren . Edward laat gewoon ff zien hoe het moet. Iets om trots op te zijn

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:52

Iedereen haalt er direct van alles bij als het om Gal gaat, alsof er spontaan een roze bril opgaat als hij de ring in rijdt. Ooit bedacht dat het gewoon een braaf paard is?

En een superieure proef? Ben ik dan zo'n foutenkijker dat ik echt nog genoeg fout zag gaan? Vorige week in Aachen had ik bij meerdere combinaties echt het kippevel op mijn lijf, maar dat had ik bij deze proef absoluut niet. Ok er zit echt wel vooruitgang in, maar ik zie hem nog niet meedoen bij de top van de wereld.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:57

friendly schreef:
DewiRox schreef:
Heeft iemand misschien een link naar de proef? Ik zie in de openingspost niet de afbeelding die gelinkt is aan het filmpje namelijk.

Je moet op de afbeelding klikken he. Hier doet ie het wel.


Ja, maar ik zie daar dus geen afbeelding. En dus ook niks om op te kunnen klikken :Y)

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 04:30

Een slokje azijn op zijn tijd....
Gewóne regen en gewóón een braaf paard.
Jaja... die man is echt een klungel. :+

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: [VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:19

Totilas wie?

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:20

Nou ik zit wel met kippenvel te kijken hoor, wat ontzettend knap! Tuurlijk qua grand prix proef is het heus niet de allerbeste die ik ooit gezien heb. Maar onder de omstandigheden, klapperend zeil, mensen die gaan lopen, plu's die tevoorschijn komen en opgeklapt worden. En dan nog gewoon met lange teugel, en 1 hand je paard aan t eind kunnen stappen. Diep respect. En dat Zonic heus niet t allerheetste paard van Gal is, doet daar eigenlijk weinig aan af. Ik ken genoeg onwijs brave paarden die hier in elk geval iets op gereageerd zouden hebben, al is het maar een keer opkijken naar wat er op de tribune gebeurt. En Zonic is nog jong ook, dus ik verwacht dat sommige onderdelen in de toekomst nog wel een stuk beter gaan. Er zit in elk geval progressie in!

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:45

Careri18 schreef:
Iedereen haalt er direct van alles bij als het om Gal gaat, alsof er spontaan een roze bril opgaat als hij de ring in rijdt. Ooit bedacht dat het gewoon een braaf paard is?

En een superieure proef? Ben ik dan zo'n foutenkijker dat ik echt nog genoeg fout zag gaan? Vorige week in Aachen had ik bij meerdere combinaties echt het kippevel op mijn lijf, maar dat had ik bij deze proef absoluut niet. Ok er zit echt wel vooruitgang in, maar ik zie hem nog niet meedoen bij de top van de wereld.


Gewoon een braaf paard :')

De meeste 'brave paarden' zullen nooit een proef lopen op dit niveau (wat al enorme kracht en concentratie vraagt) en dan ook nog in zulke omstandigheden. Daar is wel meer voor nodig dan alleen een 'braaf paard'. Dat vraagt een hele andere mindset van zowel paard als ruiter.

Suzanne F.

Berichten: 49232
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:47

Nou waren Sister de Jeu en Undercover ook gewoon wel hele andere paarden. Zonik heeft een beter karakter. Maar feit blijft dat dit heel knap is. En fouten kijken is niet zo moeilijk.

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:55

De commentatrice kon ook over niks anders spreken dan het weer :roll: Heeft de combinatie na Gal niet ook in de wolkbreuk moeten rijden? Hoe hebben die het er vanaf gebracht?

Vraag me af of je in zo'n situatie zou kunnen stoppen en een nieuwe proef aanvragen? Niet op basis van de regen natuurlijk, maar als er echt vanalles in het rond vliegt.

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:09

Wat een braaf paard! Hij loopt ook zo heerlijk ontspannen de ring weer uit <3

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:43

Katyatje schreef:
De commentatrice kon ook over niks anders spreken dan het weer :roll: Heeft de combinatie na Gal niet ook in de wolkbreuk moeten rijden? Hoe hebben die het er vanaf gebracht?

Vraag me af of je in zo'n situatie zou kunnen stoppen en een nieuwe proef aanvragen? Niet op basis van de regen natuurlijk, maar als er echt vanalles in het rond vliegt.


Die kregen vooral een heel nat pak maar hadden geen tot veel minder rukwinden, wapperend zeil, bliksem, lopende mensen op de tribune en uitklappende paraplu’s.... en ook wel een stuk minder regen ;)
Gal kreeg echt de volle tropische bui op z’n kop

Aan de overige kritische kijkers: soms kan kippenvel ook komen door de omstandigheden/sfeer of het meeleven met iemand. Hoeft echt niet alleen maar bij een gouden-plak-waardige foutloze 90% proef... kom op zeg :roll: Y;(

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:46

Madeleine kreeg ook een wolkbreuk over zich heen. Maar veel minder wind en onrust
Laatst bijgewerkt door Mousmous op 29-07-18 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:48

Nou idd, zo'n percentage rijden, en in mijn ogen verdiend, en dan nog voornamelijk fouten zitten kijken . Denk dat dit met Zonik zijn hoogste percentage is tot nu toe in de GP. Moet zeggen dat ik eigenlijk blij ben dat er in zo'n mooie proef nog onvolkomenheidjes zaten, dan is er nog progressie te halen :D . Kan ie nog over de 80 procent heen, en dat in de GP. Hij is wel degene die straks de kar gaat trekken in Tryon.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:02

Foutloos = 100%
80% is dus niet foutloos, dus ja er zaten foutjes in. En ja die heeft de jury dus ook gezien, ze hebben immers geen 100% gekregen :Y)

Ook genoten van de proef. Geweldig zoals die twee onverstoorbaar doorreden.
Diederik en Madelein hadden ook regen, maar gelukkig was toen het zeil weer gemaakt en onweer over gewaaid. Publiek was toen ook al droog gaan staan, dus veel minder onrust om de ring heen.

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:15

Ik vind het vooral ook heel gaaf om te zien hoe Zonik het niveau in groeit. Elke proef is er weer duidelijk wat verbeterd, maar is er ook nog genoeg om aan te werken waardoor er ook nog rek zit in de score.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:49

Katyatje schreef:
De commentatrice kon ook over niks anders spreken dan het weer :roll: Heeft de combinatie na Gal niet ook in de wolkbreuk moeten rijden? Hoe hebben die het er vanaf gebracht?

Vraag me af of je in zo'n situatie zou kunnen stoppen en een nieuwe proef aanvragen? Niet op basis van de regen natuurlijk, maar als er echt vanalles in het rond vliegt.

Werd vooral kriegel van dat gezeik over waarom nou net bij Gal... Want voor die andere combinaties zou het niet erg zijn?

Wb de fouten:
Nee, het is geen foutloze proef maar die heb ik sowieso nog maar weinig gezien. Maar om in dergelijk weer zo’n fijne proef neer te zetten... zelfs op veel lager niveau is dat al niet zo simpel. Laat staan op dit niveau. Het karakter van het dier zal vast mee werken maar hij loopt het niet vanzelf. En het is gewoon een heel ontspannen proef. Doe dat zelf maar eens in dat weer. :)

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:56

Ook ik vind het ontzettend knap gereden in deze omstandigheden,wat een vertrouwen en wat een team!
Maar de mechanische manier van bewegen en de daaruit voortvloeiende zogenaamde stille aanleuning komen niet bij mijn idee van optimaal paardrijden in de buurt.
Ik zou willen dat ik het talent en de mogelijkheden van Edward Gal had, maar zou het dan graag iets anders in willen zetten. ;)
Wel mooi dat hij Zonik met een mooie lengte voorstelt, sinds ik het een aantal jaren terug plaatsvervangend benauwd kreeg van de winnende proef ben ik tegenwoordig gewoon fan van de ruiters van een ander land. :D (alleen is het NK dan niet meer zo interessant om te volgen.. :') )

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:04

mirjamalvaro schreef:
Foutloos = 100%
80% is dus niet foutloos, dus ja er zaten foutjes in. En ja die heeft de jury dus ook gezien, ze hebben immers geen 100% gekregen :Y)

Ook genoten van de proef. Geweldig zoals die twee onverstoorbaar doorreden.
Diederik en Madelein hadden ook regen, maar gelukkig was toen het zeil weer gemaakt en onweer over gewaaid. Publiek was toen ook al droog gaan staan, dus veel minder onrust om de ring heen.


Precies. Wat je vooral wilt, altijd, is gelijke omstandigheden voor iedere deelnemer.

rufusjane
Berichten: 28
Geregistreerd: 27-02-12

Re: [VIDEO]Edward Gal wint overtuigend de Grand Prix op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:25

idd lang niet foutloos, in pasage regelmatig fouten in het achterbeen, de piaffe is feitelijk geen piaffe, de overgangen zijn gemiddeld genomen, nog niet echt vloeiend, valt nog beetje door de pirouettes heen!
Wel veel voorbeen gezwaai wat veelal punten oplevert(typisch Gal paard)
80% vind ik vrij ruim gescoord! Wel een onvestoorbare combinatie, gezien de omstandigheden

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:33

Weet iemand of er ook een filmpje te vinden is van de winnende kür van Edward van vanmiddag? :D