Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:35

Mizora schreef:
El Rey Magnum doet het ook goed op de shows. Dat is een vergelijkbaar type. En maar trots erop zijn. ;(

2018 Silver Champion-Arabian Breeders Cup Yearling Colt Supreme Championship
2018 Unanimous Champion-Scottsdale International Arabian Breeders Classic Yearling Colt

Foto's aanklikbaar:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
https://orrionfarms.com/in-the-ring/el-rey-magnum-rcf


Maar goed, ik snap best dat je als fokker trots bent als jouw paard uitgekozen wordt door de kroonprins van de emuraten om als geschenk aan de chinese president te geven. E het dier zal het op zich prima hebben.


Dat koppie is gelukkig niet meer zo extreem als dat het was toen ze een veulentje was.
Vreselijk nog steeds daar niet van maar toen echt absurt.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:43

...Lady Wentworth selecteerde de dieren die ze kocht op concave hoofden.
De meeste Berbers etc. vinden dat maar angsthazen (en beschouwen de handel met de barbaren in het Noorden als een typische win-win situatie).

Typisch dat de Chinezen een 'noordelijke' Arabier krijgen van de VAE....
(Wat zouden de plaatselijke paardenmensen hier nou van vinden: wij houden onze goede beesten lekker zelf, of 'we zadelen nu de Chinezen met zo'n angsthaas op', of 'potverdikke wat een wanvertoning...')

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:26

Gallardo's hoofd is helemaal niet zo extreem deukig, wel top truckage met zijn voorpluk wat opgebold.
Z'n hals aanzet is wat afgezweet, maar dankzij deze houding maakt hij zijn hals dusdanig rond dat hij nog droger lijkt...
Dit paard was in bezit van een stoeterij uit de emiraten. Show arabieren stoeterij wel te verstaan.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:34

Hij is prachtig. Heb hem een paar keer in het echt gezien, schitterende hengst

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:37

monnikenburg schreef:
Hij is prachtig. Heb hem een paar keer in het echt gezien, schitterende hengst


Een kleinere hengst met enorm voorkomen, straalde ook altijd zo'n rust uit. Vond hem beter dan zijn vader :oo

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:06

Citaat:
Niet iedere liefhebber van het ras loopt hier mee weg, dit zijn de showtoppers en ja, een vergelijking met een hondeshow is niet vreemd.

Voor veel liefhebbers van het ras, zoals ikzelf, hoeft dit ook niet persé. Liever een goed gebruiksdier met het fijne karakter waar de av bekend om staan, en niet al dat getrut op shows :)


[quote="Letizia"]


Helemaal eens! Ook ik ben grote liefhebber vh Arabisch Volbloed paard, maar vind dit verschrikkelijk! Deze paarden worden tegenwoordig alleen op uiterlijk gefokt, en dan vooral het hoofd is belangrijk.. de bouw en beweging lijken te worden vergeten.

In mijn ogen is een Arabisch Volbloed een paard dat breed inzetbaar is, in te zetten op show gebied en de sport, mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de oudere bloedlijnen waarbij de paarden correcter gefokt werden, type was daar zeker ook aan de orde, maar ook bouw, aanleg voor de sport, beweging etc. Dat lijkt tegenwoordig vaker vergeten te worden.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:50

Er zijn op veel stallen buitenlandse, ervaren trainers (en hoefsmeden) die de stallen leiden en les geven. Heb zelf een aantal paarden naar China verkocht naar dergelijke stallen. Wordt goed op gepast.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:43

Die is met een gootsteen ontstopper ter wereld gekomen ;(
Sorry Frummel :D

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:28

Ik vind het nogal flauw dat het paard afgekraakt wordt.Smaken verschillen nu eenmaal. Veel mensen willen alleen maar iets goeds horen over hun eigen paardenras lijkt wel.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:43

Het beest is doorgefokt en zou zeer waarschijnlijk ademhalingsproblemen kunnen hebben of krijgen. Dat moeten we maar door de vingers zien? Heel Bokt staat op de achterste benen bij het zien van te kleine chihuahua's, Perzen zonder snuit of Franse bulletjes die amper adem kunnen halen maar zodra het een paard betreft steken we de kop in het zand. Onbegrijpelijk.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:09

Friezen zijn ook doorgefokt met allerlei ernstige erfelijke aandoeningen tot gevolg. Een kwpn paard heeft ook weinig natuurlijks meer met allerlei beengebreken en andere skeletafwijkingen etc, dat is toch niet waar het hier om gaat? Houden we maar weinig gezellige topics over.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:12

Ik ben er vandoor. Sorry maar puur dierenleed goedpraten gaat mij veel te ver.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:17

Overdrijven is ook een vak. Het is gewoon off topic. Daar gaat het om.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:31

Prachtig dier zeg. Mooi dat zo'n oud paardenras word behouden.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:27

Tazzey schreef:
Het beest is doorgefokt en zou zeer waarschijnlijk ademhalingsproblemen kunnen hebben of krijgen. Dat moeten we maar door de vingers zien? Heel Bokt staat op de achterste benen bij het zien van te kleine chihuahua's, Perzen zonder snuit of Franse bulletjes die amper adem kunnen halen maar zodra het een paard betreft steken we de kop in het zand. Onbegrijpelijk.


Er zijn erbij die inderdaad ademhalingsproblemen hebben door hun extreme koppies zoals onder andere El Rey, tot nog toe duiken heel af en toe dergelijke koppies op en zijn ze nog lang niet zo erfelijk als sommige fokkers ze graag willen hebben.

Puur dierenleed is wel gruwelijk overdreven...

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:14

Geef mij maar de ouderwetse woestijn Berbers - inclusief de ramshoofden onder hen.

Arabiansp
Berichten: 190
Geregistreerd: 15-04-06

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:40

Als het jullie geruststelt, ik ken het paard persoonlijk en hij heeft echt geen problemen met z'n ademhaling of zoiets. Hij is kerngezond en is zelfs onder het zadel. En je hoeft hem niet mooi te vinden maar zomaar aannames doen en afkraken zonder onderbouwing is zo gemakkelijk zonder kennis van de feiten te hebben.
Het is een fantastisch gebeuren en enorme eer als je dit als fokker mag meemaken.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:15

Letizia schreef:
Goof schreef:


:j
Ik snap ook niet dat mensen zo lyrisch zijn over het Arabische paard, ik vind de dieren in de voorbeelden die ik hier zie echt afzichtelijk. Zonde.
Bizar dat dit kennelijk het toonbeeld van perfectie is.


Niet iedere liefhebber van het ras loopt hier mee weg, dit zijn de showtoppers en ja, een vergelijking met een hondeshow is niet vreemd.

Voor veel liefhebbers van het ras, zoals ikzelf, hoeft dit ook niet persé. Liever een goed gebruiksdier met het fijne karakter waar de av bekend om staan, en niet al dat getrut op shows :)


Sowieso wordt zo'n paard op de foto gezet op deze manier.
Zo extreem zien ze er negen van de tien keer niet uit als ze op de wei staan in real life!

Tuurlijk heb je er wel wat bij zitten wat té extreem is, er zijn echter niet zo heel veel liefhebbers van het Arabische ras die dát mooi vinden, de meeste mensen vinden dat niks, vooral omdat het niet meer gezond is.
Maar iedereen mag mooi vinden wat ie wil hè.
Ik denk dat de meeste mensen toch wel blij zijn met zo'n cadeautje! :D

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:10

Ik vind arabieren echt de mooiste paarden die er zijn. Ook hun werkwilligheid is gewoon top. Maar dit is net iets te ver doorgefokt. Ik hou het dan op een rij arabier en hoop ooit nog eentje te bezitten. Die gaat dan de dressuur in.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:41

Ik vind ze prachtig, maar El Rey Magnum vind ik persoonlijk net te ivm gezondheid. Ik vind het namelijk wel mooi, net als een Frans bulldogje maar niet eerlijk tov de dieren :) ik zou daarom ook nooit voor een Frans bulldogje kiezen of een arabier met een hoofd zoals El Rey

Elfie

Berichten: 772
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:08

Om eerlijk te zijn, ben ik nog nooit een Arabier tegen gekomen die effectief ademhalingsproblemen had door een te extreem hoofd. Je moet ook niet vergeten dat die paarden die zo extreem lijken op de foto, geshowclipped (hoofd wordt zo geschoren dat de dish zoveel mogelijk tot zijn recht komt) zijn en op de foto gezet worden door professionele fotografen die het dier zo op de foto zetten dat het hoofd zo extreem mogelijk lijkt. In de wei of op stal herken je die showkampioen dan haast niet en blijkt dat hoofd ook lang niet zo extreem.

Dat gezegd zijnde, vind ik dat de Chinese president een heel mooi cadeau gekregen heeft. Een echt toppaard.

Na het Midden-Oosten zijn nu ook China (en India) steeds meer vragende partij naar onze Arabische Volbloeden en ik kan volledig begrijpen waarom. Ze zijn niet alleen mooi, maar hebben ook een (h)eerlijk karakter en zijn daarnaast ook fijne en veelzijdige rijpaarden.

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:54

Elfie schreef:
Om eerlijk te zijn, ben ik nog nooit een Arabier tegen gekomen die effectief ademhalingsproblemen had door een te extreem hoofd. Je moet ook niet vergeten dat die paarden die zo extreem lijken op de foto, geshowclipped (hoofd wordt zo geschoren dat de dish zoveel mogelijk tot zijn recht komt) zijn en op de foto gezet worden door professionele fotografen die het dier zo op de foto zetten dat het hoofd zo extreem mogelijk lijkt. In de wei of op stal herken je die showkampioen dan haast niet en blijkt dat hoofd ook lang niet zo extreem.

Dat gezegd zijnde, vind ik dat de Chinese president een heel mooi cadeau gekregen heeft. Een echt toppaard.

Na het Midden-Oosten zijn nu ook China (en India) steeds meer vragende partij naar onze Arabische Volbloeden en ik kan volledig begrijpen waarom. Ze zijn niet alleen mooi, maar hebben ook een (h)eerlijk karakter en zijn daarnaast ook fijne en veelzijdige rijpaarden.


Precies dat!