CHIO Aken 2018: Nederlands dressuurteam vierde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:06

Getup schreef:
Ik was te lui, om wat volledigs te typen :o
bedoelde: wat is er in Aken tijdens de Spécial met Arlando gebeurd? Er staat : "WD" achter.


Hij was onregelmatig tijdens het warmrijden.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:05

Josien_ schreef:
Is het met Aken niet al jaren het geval dat ze een "minder" team sturen omdat het zo dicht op het NK zit?
Dat las ik ergens en kan er ook mee te maken hebben dat er minder gescoord wordt. Dat wil wel ook zeggen dat de top niet breed is vrees ik.


Dat klopt ja. Er was wel een team uit het A kader gestuurt, maar de beste combinatie (Edward met Zonik) was er niet bij. Ook HP had niet zijn beste paard bij zich.

En idd, de top is ook niet heel breed. We hebben een hele brede groep net onder de top, die allemaal 70-73% kunnen scoren, maar niet zo veel die daarboven heel constant scoren.

En over Anne Meulendijks met Avanti, zij rijd idd fijn, maar ik vind dat ze altijd heel erg achterover zit in het zadel. Niet recht boven haar paard zeg maar.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:11

dresjoepie schreef:
Ik lees net op de fb van Hoefslag reacties op het artikel van Madeleine dat ze een gele kaart heeft gehad met losrijden :oo Jammer dat daar niets over wordt gepubliceerd!



Waar las je dat?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:11

emma_evg schreef:
Opzich vind ik dat ook een goed idee!
idd heel interessant deze topics.

dus, wie gaat er eentje aanmaken?



Ik wil ‘m wel aanmaken. Welke naam is handig?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: CHIO Aken 2018: Nederlands dressuurteam vierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:17

Ik heb er een aangemaakt!

[HK] TeamNL Dressuur

Ik weet niet of het wat is en of hij goed staat. Hier kunnen we iig de internationale top bespreken!

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:02

Harvey1 schreef:
dresjoepie schreef:
Ik lees net op de fb van Hoefslag reacties op het artikel van Madeleine dat ze een gele kaart heeft gehad met losrijden :oo Jammer dat daar niets over wordt gepubliceerd!



Waar las je dat?


Bij de reacties op fb onder het Artikel van Madeleine van de Hoefslag

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: CHIO Aken 2018: Nederlands dressuurteam vierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:05

Ik heb gezocht maar kon het helaas niet vinden!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:25

Gele kaarten worden over het algemeen niet gecommuniceerd in de pers. De vuile was wordt niet buiten gehangen. De Hoefslag is er helemaal een kei in. In het eerste artikel stonden bijvoorbeeld alleen de punten van Happie er in en het 2de artikel dat voor Hans Peter Minderhoud de wedstrijd uitermate teleurstellend verliep en dat Zanardi spoken zag en niet voldoende wilde meewerken. Onder onvoldoende meewerken versta ik toch iets anders. Als lezer wil ik een eerlijk verlag als ik het niet zelf heb kunnen zien. Maar zo is het heel vaak. Niet echt objectief. En nee, niemand hoeft de grond ingeschreven te worden, maar bij Isabell bijvoorbeeld hebben ze veel minder moeite om het beestje bij zijn naam te noemen.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: CHIO Aken 2018: Nederlands dressuurteam vierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:37

Speculatief geroddel dus.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:42

Zou kunnen. Niemand die dat kan checken.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:04

vur schreef:
Gele kaarten worden over het algemeen niet gecommuniceerd in de pers. De vuile was wordt niet buiten gehangen. De Hoefslag is er helemaal een kei in. In het eerste artikel stonden bijvoorbeeld alleen de punten van Happie er in en het 2de artikel dat voor Hans Peter Minderhoud de wedstrijd uitermate teleurstellend verliep en dat Zanardi spoken zag en niet voldoende wilde meewerken. Onder onvoldoende meewerken versta ik toch iets anders. Als lezer wil ik een eerlijk verlag als ik het niet zelf heb kunnen zien. Maar zo is het heel vaak. Niet echt objectief. En nee, niemand hoeft de grond ingeschreven te worden, maar bij Isabell bijvoorbeeld hebben ze veel minder moeite om het beestje bij zijn naam te noemen.


Hp reageerde er zelf nota bene op met dat het helemaal geen teleurgestelde foto was (ging om foto van hem waar hij zweet weg veegt) hij gaf aan het warm te hebben.

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:07

Harvey1 schreef:
vur schreef:
Gele kaarten worden over het algemeen niet gecommuniceerd in de pers. De vuile was wordt niet buiten gehangen. De Hoefslag is er helemaal een kei in. In het eerste artikel stonden bijvoorbeeld alleen de punten van Happie er in en het 2de artikel dat voor Hans Peter Minderhoud de wedstrijd uitermate teleurstellend verliep en dat Zanardi spoken zag en niet voldoende wilde meewerken. Onder onvoldoende meewerken versta ik toch iets anders. Als lezer wil ik een eerlijk verlag als ik het niet zelf heb kunnen zien. Maar zo is het heel vaak. Niet echt objectief. En nee, niemand hoeft de grond ingeschreven te worden, maar bij Isabell bijvoorbeeld hebben ze veel minder moeite om het beestje bij zijn naam te noemen.


Hp reageerde er zelf nota bene op met dat het helemaal geen teleurgestelde foto was (ging om foto van hem waar hij zweet weg veegt) hij gaf aan het warm te hebben.


Deze foto was van de grand prix, deze ging nog best goed. Bij de special ging zanardi staken.

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:37

emma_evg schreef:
Dat klopt ja. Er was wel een team uit het A kader gestuurt, maar de beste combinatie (Edward met Zonik) was er niet bij. Ook HP had niet zijn beste paard bij zich.

.

Gal met Zonik past niet in de huidige top, hij rijdt met zo vreselijk veel druk, ik begrijp niet dat mensen dat niet zien. Zo strak en stil ( niet meegaand) erop zitten, dat is gewoon niet meer van deze tijd. Hij komt ook echt niet mee met de huidige top.

Team Glock is wel een beetje verleden tijd............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:41

Careri18 schreef:
emma_evg schreef:
Dat klopt ja. Er was wel een team uit het A kader gestuurt, maar de beste combinatie (Edward met Zonik) was er niet bij. Ook HP had niet zijn beste paard bij zich.

.

Gal met Zonik past niet in de huidige top, hij rijdt met zo vreselijk veel druk, ik begrijp niet dat mensen dat niet zien. Zo strak en stil ( niet meegaand) erop zitten, dat is gewoon niet meer van deze tijd. Hij komt ook echt niet mee met de huidige top.

Team Glock is wel een beetje verleden tijd............


kan ik wel met je eens zijn, internationaal is er gelukkig veel moois om naar te kijken, in harmonie en
durchlässig, dat mis ik vaak bij de nederlandse combinaties

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:46

Ze mogen wel een voorbeeld nemen aan de menners :P

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:35

Careri18 schreef:
emma_evg schreef:
Dat klopt ja. Er was wel een team uit het A kader gestuurt, maar de beste combinatie (Edward met Zonik) was er niet bij. Ook HP had niet zijn beste paard bij zich.

.

Gal met Zonik past niet in de huidige top, hij rijdt met zo vreselijk veel druk, ik begrijp niet dat mensen dat niet zien. Zo strak en stil ( niet meegaand) erop zitten, dat is gewoon niet meer van deze tijd. Hij komt ook echt niet mee met de huidige top.

Team Glock is wel een beetje verleden tijd............


Hier ben ik het niet mee eens. Edward Gal rijd Zonik echt niet met veel druk, tenminste, zo vind ik het er niet uit zien. Geen gesjor aan de teugels, of een hele strenge binnenhand. Geen streng been als het paard een keer niet goed reageert. Gal stelt Zonik juist heel mooi met het neusje eruit voor. Hals is heel mooi op lengte. Dat is juist wat ik eerder nog wel eens miste bij Gal, maar nu ziet dat er echt heel mooi uit.

HP is weer een ander verhaal, ik heb de proeven met Zanardi niet gezien in Aken, maar wel een tijdje terug met Dream Boy en daar werd ik niet zo vrolijk van. Dat vond ik met heel veel druk gereden.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: CHIO Aken 2018: Nederlands dressuurteam vierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:59

Ik ben het volledig met je eens @emma_evg!

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:23

Careri18 schreef:
emma_evg schreef:
Dat klopt ja. Er was wel een team uit het A kader gestuurt, maar de beste combinatie (Edward met Zonik) was er niet bij. Ook HP had niet zijn beste paard bij zich.

.

Gal met Zonik past niet in de huidige top, hij rijdt met zo vreselijk veel druk, ik begrijp niet dat mensen dat niet zien. Zo strak en stil ( niet meegaand) erop zitten, dat is gewoon niet meer van deze tijd. Hij komt ook echt niet mee met de huidige top.

Team Glock is wel een beetje verleden tijd............


Ik ben wel benieuwd hoe je hierbij komt. Gal komt met Zonik juist makkelijk mee met de top, hij heeft tijd nodig (gehad?) om op het niveau te komen en routine in de proeven te krijgen, maar toch haalt hij elke keer wel dikke scores. Laten we niet vergeten dat Zonik slechts een stuk of 6 internationale wedstrijden heeft meegelopen en daarbij laat hij ook steeds progressie zien wat betreft score.

Daarnaast vindt ik Edward met Zonik al een heel stuk fijner rondrijden dan met bijvoorbeeld Voice.