Efteling brengt stripboek van paardenshow Raveleijn uit

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Efteling brengt stripboek van paardenshow Raveleijn uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 20:47 Tip de Nieuwsredactie

Looopings.nl
Overige

De Efteling brengt een stripboek uit over de ruiters van Raveleijn. Morgen verschijnt de strip De Magische Pendel, in samenwerking met uitgeverij Silvester Strips. Het verhaal werd gebaseerd op het gelijknamige kinderboek van Paul van Loon en de bijbehorende Efteling-show, die sinds 2011 wordt opgevoerd in het attractiepark.

In de nieuwe strip wordt de stad Raveleijn getroffen door de besmettelijke builenpest, die uitbrak nadat de gouden pendel is gestolen uit de Tempel der Raven. De vijf helden Thomas, Joost, Maurits, Emma en Lisa krijgen te maken met levensgevaarlijke vuurmonsters.

"De Magische Pendel is een compleet nieuw verhaal dat zich afspeelt in een fantasierijke wereld waar vijf jongeren in ruiters veranderen", staat in een persbericht. De ruiters en hun paarden gaan samen het avontuur aan waarbij ze helden van formaat worden. Het is voor het eerst dat de ruiters en paarden uit Raveleijn in stripvorm te zien zijn. Eerder werden al een game, een tv-serie gelanceerd en twee boeken uitgebracht.

Bekijk hier een kleine sneak-preview van de strip.

Divers

Re: Efteling brengt stripboek van paardenshow Raveleijn uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:29

Dus...?

Dan maak ik maar zin.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 02:27

Het enige paardgerelateerde aan dit nieuws is, is dat ze op paarden zitten. Verder word het niet eens in het persbericht genoemd :+
Is het een gesponsord bericht?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:29

Serieus, wie selecteert deze nieuwsberichten?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:41

Het is vakantietijd jongens, dus het is moeilijk om nieuwsberichten te vinden. Dan krijg je dit soort dingen. Ach, wat maakt het uit. Over een weekje krijg je weer paard-in-de-sloot berichten en allerlei onderzoeken waaruit blijkt paarden graag buiten zijn enzo.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:43

Er zijn genoeg nieuwsberichten hoor. De wedstrijden en het overige nieuws gaan gewoon door.
Ik heb nog nooit gemerkt dat er in vakantieperiodes minder nieuws te vinden is, integendeel zelfs.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:33

Ik stuur regelmatig wat in maar dat zie je nooit, en die zijn kwalitatief toch heel wat beter als dit soort ongein. Maar ach, wat doe je eraan :Y)

merijn06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:47

Vorig jaar verscheen een tweede boek? Dat lijkt mij eerlijk gezegt wat onlogisch := Of heb ik dat nou mis?

Door koudwatervrees regent het zonnestralen voor Ozosnel!
Saartje, Pip & Liz♡

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:04

merijn06 schreef:
Vorig jaar verscheen een tweede boek? Dat lijkt mij eerlijk gezegt wat onlogisch := Of heb ik dat nou mis?

Dat ging om een leesboek, dit om een stripboek. Het oorspronkelijke ravelijn verhaal was een boek van Paul van Loon. Ik denk dat het tweede boek een vervolg is op het eerste boek van Paul van Loon en het stripboek een heel nieuw verhaal.

merijn06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:19

darkangel23 schreef:
merijn06 schreef:

Dat ging om een leesboek, dit om een stripboek. Het oorspronkelijke ravelijn verhaal was een boek van Paul van Loon. Ik denk dat het tweede boek een vervolg is op het eerste boek van Paul van Loon en het stripboek een heel nieuw verhaal.

Aaah, dan snap ik het :) . Bedankt!

Door koudwatervrees regent het zonnestralen voor Ozosnel!
Saartje, Pip & Liz♡

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:25

Nou! Ik vind het wel leuk nieuws :D ik hou van die show!

In de krant staan ook wel eens minder interessante, maar wel leuke dingen in het nieuws. :D

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:39

Ik heb het artikel nog wat uitgebreid, Raveleijn draait juist om de ruiters en hun paarden die samen het avontuur aangaan. We proberen met onze nieuwsartikelen een breed publiek aan te spreken vandaar dat ik de keuze heb gemaakt dit artikel te plaatsen. :)

Those who look with clouded eyes see nothing but shadows

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie