Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

CharmingS schreef:Nu hebben we voortaan de regel dat iedere pony een halster om heeft in het bos met daaraan een halstertouw om de nek van het paard geknoopt dat in geval van nood het touw naar iemand kan worden gegooid om af te remmen.
Nant schreef:Traumatisch voor de kinderen, hopelijk krijgen ze goede ondersteuning als ze zijn hersteld.CharmingS schreef:Nu hebben we voortaan de regel dat iedere pony een halster om heeft in het bos met daaraan een halstertouw om de nek van het paard geknoopt dat in geval van nood het touw naar iemand kan worden gegooid om af te remmen.
En als de 'vanger' mis grijpt en die pony in rengalop op dat touw gaat staan? Lijkt me ook niet echt een veilige situatie..
Daarnaast zit het touw vast aan het halster en niet aan het bit.. Ook bij gewone halstertouwen breekt het touw 9 van de 10 keer, vaak genoeg meegemaakt met het in de wei zetten van jonge paarden die er bij het zien van de wei als een haas vandoor schieten met halster touw 
Citaat:Traumatisch voor de kinderen, hopelijk krijgen ze goede ondersteuning als ze zijn hersteld.
... maximuss schreef:Dus als er een begeleider met zijn/ haar hele gewicht aan dat touw gaat hangen om af te remmen, breekt het niet maar als de pony er op gaat staan, dan breekt het wel... Heel intelligente halstertouwen...
Heb in Amerika ook met 3 paarden tegelijk (1 waar ik opzit en 2 vast aan touw) door de bergen gereden dagelijks. En heb toch met regelmaat met mijn volle gewicht aan dat touw moeten hangen als er een dacht mij voorbij te gaan..
... Als er een begeleider er naartoe springt en er aan gaat hangen heb je toch ook een plotse ruk, of zie ik dat verkeerd? maximuss schreef:Het was gewoon uit interesse... Als er een begeleider er naartoe springt en er aan gaat hangen heb je toch ook een plotse ruk, of zie ik dat verkeerd?