Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Esther_r20 schreef:Helemaal mee eens
Ik rij zelf in het gebied tussen Wijk aan Zee en Castricum. Hoe vaak we daar geen omgevallen bomen hebben.... maar met name voordat deze zijn weggehaald. Er wordt dik geld gevraagd voor een jaarkaart vergeleken bij wandelaars en fietsers, maar de paden worden een stuk minder onderhouden.
Eeuwig zonde dat het gebied bij Bergen niet wordt aangepast voor de ruiters. Ik hoop dat er voor jullie wat kan worden bereikt. Want hoewel overhangende bomen niet practisch zijn, is het gros van de paden wel te bereiken en berijden en dat is een stuk fijner dan helemaal geen toegang meer hebben tot het gebied door toedoen van een ander.
Hilary schreef:Esther_r20 schreef:Helemaal mee eens
Ik rij zelf in het gebied tussen Wijk aan Zee en Castricum. Hoe vaak we daar geen omgevallen bomen hebben.... maar met name voordat deze zijn weggehaald. Er wordt dik geld gevraagd voor een jaarkaart vergeleken bij wandelaars en fietsers, maar de paden worden een stuk minder onderhouden.
Eeuwig zonde dat het gebied bij Bergen niet wordt aangepast voor de ruiters. Ik hoop dat er voor jullie wat kan worden bereikt. Want hoewel overhangende bomen niet practisch zijn, is het gros van de paden wel te bereiken en berijden en dat is een stuk fijner dan helemaal geen toegang meer hebben tot het gebied door toedoen van een ander.
Inkoppertje: meld je omgevallen bomen ook bij de boswachter? Die komen namelijk niet dagelijks op alle paden. Na de storm in januari heb ik met een groep vrijwilligers alle omgevallen bomen in kaart gebracht en deze doorgegeven aan de boswachter. Die hebben uiteindelijk een bedrijf ingeschakeld om te helpen, omdat het erg veel was (ook op andere paden, die meer prioriteit hebben, zoals de beheerswegen waar brandweer en ambulance overheen moeten kunnen).
Almighty schreef:Brutaal vraag eens bij advocaat als je weigerd lidschap te betalen omdat ze het gevraagde, beloofde niet leveren? Dan zijn er minder inkomsten en gaan ze misschien nog nadenken dat waarom het ooit is ingevoerd.