Bokt community

Karl66 gaf deze maand het stokje door aan bokker Arabesk. Zij mag deze maand antwoord geven op de 10 vragen en uiteraard het stokje weer doorgeven. Al benieuwd wat haar eerste bericht op bokt was en aan wie zij weer het stokje doorgeeft? Neem dan een kijkje in dit interview.
1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
In 2004 meldde ik me aan, ik denk omdat mijn stalgenoten ook op bokt zaten.
2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
"Één van mijn vroegere verzorgpaarden hoestte ook zo. Later bleek dat ze chronisch dampig was. De aanleg hiervoor is denk ik erfelijk omdat haar moeder het ook al had. Uiteindelijk is ze afgemaakt, want ze had het té benauwd. Ze moeten dan steeds kracht zetten om uit te kunnen ademen omdat hun longblaasjes als een ventiel werken.
Geef een hoestend paard een tijdje natgemaakt hooi, goed doordrenkt en kruiden tegen het hoesten (vinden ze erg lekker) en zet hem of haar zoveel mogelijk buiten. En op stal een tijdje op zaagsel."
3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
10, zet je paard in een stand, dan maakt hij geen troep van zijn box. Is je paard lastig buiten? Doe een bitstukje om met een touwtje naar de singel.
4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Laten we zeggen dat beweging & hoefverzorging mijn favoriete hoekje is

5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Gezelligheid en discussies op niveau en met respect. Iets dat op Facebook helaas ver te zoeken is. Doordat bokt een team van mods heeft wordt er op tijd ingegrepen en worden rellen eerlijk afgehandeld. En bokt is een groot archief! Alles is altijd gewoon overzichtelijk terug te vinden (op FB niet).
Via bokt ben ik ook mijn huidige partner tegengekomen.
Een Assepoester sprookje, hij liet zijn cap slingeren en ik vond hem. Met een nihile omschrijving was er een bokker die op het idee kwam om reindu te mailen en inderdaad hij was zijn cap kwijt. Deze prins op het paard had niet één paard, maar vijf paarden![PP] wie was er vanmiddag bij Johanna's hof met oudere trailer
6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Volgens mij had ik vroeger mijn hele kamer vol paardenposters hangen (uit de Penny), had alle Bianca boekjes gelezen en we knoopten halsters van touwtjes en reden illegaal op shetjes in een wei op het dorp.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Het zou fijn zijn als er meer uren in een etmaal zaten, verder is alles prima

8. Aan de ene kant ben je een natuurwetenschapper en tegelijkertijd zit als het om paarden gaat aan de alternatieve kant. Hoe zie jij de relatie tussen die twee kanten van jezelf?
Ik hak net zo graag op hoefijzers als op homeopathie, misschien verrassend voor de mensen die mij niet heel goed kennen. Ik denk dat kwakzalverij afzagen zelfs een nog net iets grotere hobby is van me, dan zeuren over hoefijzers. Toen ik met natuurlijk bekappen in aanraking kwam, gingen mijn nekharen rechtovereind staan van het woordje 'natuurlijk'.
Ik sta altijd open voor nieuwe inzichten, maar pas wanneer deze duidelijk onderbouwd en of bewezen zijn. Natuurlijk bekappen past wél hierbij, omdat deze wijze van bekappen gebaseerd is op de anatomie van de hoef en het optimaal functioneren. Er is niets alternatiefs of zweverigs aan, anders was ik als chemisch ingenieur en docent natuurkunde nooit overtuigd geraakt.
Verder ben ik lid van de vereniging tegen kwakzalverij en heb ik een abonnement op Skepsis

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Kuggur
10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoe ben je op IJsland terecht gekomen?