Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:47

Wat vreemd om voor een, blijkbaar, belangrijke wedstrijd de weg niet af te sluiten.
Toch veel prettiger voor de deelnemers om niet op overige weggebruikers te hoeven letten.

Vervelend ongeluk zeg.

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:47

Zo hey, dan schrik je je toch helemaal kapot.. Ik snap sowieso niet waarom ze zo'n wedstrijd op een openbare weg houden, totaal niet overna gedacht en levensgevaarlijk voor zowel de deelnemers als andere weggebruikers.. Gelukkig zijn ruiter en paard er nog goed vanaf gekomen!

Ineke2

Berichten: 33134
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:58

roxiie schreef:
De deelnemers betalen een leuk bedrag om mee te doen, maar er wordt niet duidelijk gecommuniceerd dat het parcours niet afgesloten is en ze zich gewoon op de ‘openbare weg bevinden’ en dus de verkeersregels in acht moeten nemen. Ik kan je vertellen dat dit bijzondere en zeer gevaarlijke situaties geeft.

Ik kan me zomaar voorstellen dat zoiets als gebrekkinge communicatie ook bij de amazone en gebotste wielrenner van toepassing is.

Wtf... zoiets kan en mag toch niet meer gebeuren anno 2018... wat een flop van een organisatie dan zeg.

Getup

Berichten: 8291
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:14

sneeuwpop schreef:
Josien_ schreef:
Mijns inziens is de organisatie het meest fout. Zij hebben nagelaten om voldoende te informeren.

???????
Informeren dat iedereen zich aan de regels van de openbare weg moet houden?



Informeren aan andere weggebruikers, dat er een evenement is .....

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:40

Kuggur schreef:
_merel_ schreef:
Daarom heb ik een zweep bij me tijdens buitenritten.... ik sla ze gewoon van dr fiets!

Wat een verstandige reactie. Rijd je ook net als die sukkel in de OP op trajecten tijdens fietswedstrijden?

Ja.
Ik ben namelijk zo'n "sukkel" die in het zuiden van het land woont, waar nog net niet ieder weekend zo'n tocht is. Met de logica zou ik niet meer met mijn paard van het erf mogen want dan hinder ik iedere wielrenner die er bestaat.
Ik ga dus ook gewoon rijden met zo'n toertocht. Ja, ik zoek de wegen op waar ze het minst komen en blijft zoveel mogelijk van de weg af, maar helaas zal ik toch echt een stukje moeten. Dus dan gewapend met zweep en braaf paard en zoveel mogelijk doorstappen.

Blijf jij ook braaf thuis met je auto/fiets/kind als er wielrenners langs komen? Élke keer? Ook wanneer dit eigenlijk echt niet uit komt?

Als het nou netjes afgezet is rij ik net zo goed om hoor, maar voor die "toerrijders" die menen dat de weg van hun is heb ik geen respect meer.
Paar weken terug reed er eentje zichzelf bijna mijn auto in(gelukkig voor hem viel hij de struiken in de andere kant op) omdat die me in een bocht rechts wilde inhalen. Wie is hier dan de "sukkel"?

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:53

Hier vorig jaar op Texel ook een grote fiets wedstrijd weg was idd niet afgezet en niet van te voren aan ons door gegeven.
Wij deden onze koeien buiten over de weg. Omdat we dat nu eenmaal elke dag doen bijna de hele zomer lang
Maar goed de mannen namen de fietsen om hun rug en gingen door de draad en dwars tussen de koeien door redelijk asociaal naar mijn inziens.
Als de organisatie de route even had bekeken van te voren hadden ze gezien dat onze koeien daar lopen en hadden ze aan kunnen geven hoe laat het begon en hadden wij ze wat eerder buiten gezet maar helaas gaat het ze voornamelijk om hun plezier

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:57

Benfan schreef:
Wie gaat er nu tijdens zo'n race op dezelfde weg rijden? Dan ben je toch niet helemaal in orde? Je snapt toch wel dat er dan wielrenners langs komen. Dan ook gaan verwachten dat ze afremmen, en alle ruimte nemen vind ik -persoonlijk- iets teveel gevraagd. (Ook al zouden ze dat wel moeten om ongelukken te voorkomen. Maar je gaat tijdens een cross bv ook niet verwachten dat er wandelaars lopen, of MTB op het pad staan. Dan rem je als ruiter af? Of ga je door..)

Wat het artikel niet vermeld is dat er blijkbaar nergens aangekondigd was dat er een wedstrijd was en dat er al helemaal geen borden daar op wezen laat staan dat de weg afgesloten was. Anders had er wel politie gestaan om het verkeer te regelen wat in dit geval dus niet was.

manubres

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:01

Als de weg openbaar was en dus niet afgesloten zijn de fietsers fout vind ik.

Herken deze situatie ook...maar dan bij ons in het bos! De mountainbikers denken dat ze met niets en niemand rekening hoeven te houden en scheuren rechts en links (heel dichtbij) je paard voorbij. Echt asociaal vind ik het. En als je er wat van zegt krijg je een grote mond vol onbegrip terug. Naast dat het paard er enorm van kan schrikken, kan de fietser ook wel eens gewond raken als het paard van schrik reageert.

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:13

Horsy83 schreef:
Kennen jullie fatsoenlijke wielrenners dan? 9 van 10 keer menen ze Lance armstrong te evenaren op de weg en daarbij ontzien ze niks. Het zijn gewoon tokkies in een te strak pakje. Mountainbikers daarentegen zijn altijd heel sociaal.

Ik snap dan ook echt helemaal niks van de reacties hier dat de amazone uit haar doppen moet kijken en onverantwoordelijk is. Laat ik voorop stellen dat ik de stukken over de weg altijd beperk tot een minimum vanwege dit soort malloten.


9 van de 10 zijn hier gewoon sociale wielrenners. Zij voegen in en ik ging aan de kant. Dan kwam er van beide kanten een bedankje en had iedereen verder een leuke .

Rotte appels heb je overal ook onder de ruiters.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:36

roxiie schreef:
Dit kon wel eens een gevalletje dramatische communicatie vanuit de organisatie van de triathlon zijn.
En wielrenner rijdt niet (ookal doen sommige mensen voorkomen van wel) voor z’n lol bij een paard op.

Bij mij in de omgeving wordt ook 1x per jaar een triathlon gehouden, dit wordt groots aangekondigd. Er wordt vanuit de gemeente echter geen toestemming verleend om het parcour af te sluiten (dit kan ook niet, gaat om een 2/3 daags evenement en dan kunnen we winkels niet bevoorraad worden, mensen kunnen niet van en naar hun huis etc etc.)
De deelnemers betalen een leuk bedrag om mee te doen, maar er wordt niet duidelijk gecommuniceerd dat het parcours niet afgesloten is en ze zich gewoon op de ‘openbare weg bevinden’ en dus de verkeersregels in acht moeten nemen. Ik kan je vertellen dat dit bijzondere en zeer gevaarlijke situaties geeft.

Ik kan me zomaar voorstellen dat zoiets als gebrekkinge communicatie ook bij de amazone en gebotste wielrenner van toepassing is.


Tuurlijk kan dat wel, dan moeten ze de route ietwat aanpassen.
Vorig weekend was hier de stadstriathlon met internationale deelname wegens het olympische afstand en het loopgedeelte ging door de stad. Alles was te bereiken, maar dan met een omweg. En alles was netjes afgezet. Dat kon ook niet anders.
Volgend jaar hebben we de EK Olympic Distance en ook dan zijn er nog routes open de stad in.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:25

Koper schreef:
Pluizebolpum schreef:
Nou kon dat allemaal niet zoveel kwaad omdat paard bom,- en seniorhardloperproof was en er voldoende ruimte was voor de hardlopers om te schrikken

Fijn inderdaad als schrikkende bejaardjes daar de ruimte voor hebben :))

Best wel, ze kunnen nog weleens verspringen dan en dan is het sneu als ze de sloot in vallen of op de dreef onder een vrachtwagen raken. Zelfs hardloopoudjes hebben hun schrikreactie niet altijd 100% onder controle...


roxiie schreef:
Bij mij in de omgeving wordt ook 1x per jaar een triathlon gehouden, dit wordt groots aangekondigd. Er wordt vanuit de gemeente echter geen toestemming verleend om het parcour af te sluiten (dit kan ook niet, gaat om een 2/3 daags evenement en dan kunnen we winkels niet bevoorraad worden, mensen kunnen niet van en naar hun huis etc etc.)

Mja, dan snap ik ietwat het openbare weg gedeelte wel. Al blijf ik het een bijzonder enge combinatie vinden; fietsen om wie het snelst is en gewoon wegverkeer. Als het dan niet kan zoals in de post van Amaris lijkt mij dan het verstandigst om op z'n minst bij splitsingen en dergelijke hesjesmensen neer te zetten die even waarschuwen dat er vlotte fietsers langs kunnen komen. Die hoeven daar natuurlijk niet drie dagen 24 u te staan. Er zijn vast specifieke tijden waarop die fietsers langs sjezen.

Overigens ken ik ook wel fatsoenlijke wielrenners. Meestal rijden ze hier solo of in setjes en dan zijn ze best aanspreekbaar en zelfs in kuddeverband lukt 't aardig, er zullen in al die tijd maar één of twee geweest zijn die iets onaardigs mompelden over hoe je een paard diende te bereiden.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:35

Ik woon in een regio die gegeerd is door wielerfanaten wegens de Ronde van Vlaanderen en het heuvelachtige karakter. Om die reden worden hier constant wielerwedstrijden georganiseerd. (Daarnaast ook gewoon wandelingen, tractor tochten, oldtimers, motors, .. je kan het je zo gek nog niet bedenken..) Ook ik ben vaak amper geïnformeerd over de evenementen die er hier plaats vinden. Ik mag van geluk spreken dat mijn vader altijd goed geïnformeerd is door zijn werk, want anders had ik me ook al verscheidene keren in zulke situaties bevonden.

Je kan het gewoon niet altijd vermijden. Zeker als de straten niet afgesloten zijn.. Je kan niet op de hoogte zijn van àlles. Je moet het wel proberen, maar soms ontloop je iets. Gelukkig nog nooit zo'n straffe stoten meegemaakt als hier bij deze dame. Als ik weet dat er een evenement gaande is, probeer ik ook altijd de routekaarten te bemachtigen en doe ik mijn research. Ik weet zo ook dat ik zondag gedurende het seizoen niet overdag moet buitenkomen met paard, want gegarandeerd is er wel iets te doen bij ons..

Dus who's to blame? Beide partijen hebben fouten gemaakt imo. Ik wed dat deze vrouw nu veel meer zich zal informeren over dit soort wedstrijden in haar omgeving en ik hoop dat de renners er ook uit hebben geleerd ten gevolge van hun diskwalificatie.

Maar eerlijk is eerlijk - ze kunnen echt wel gevaarlijk zijn die renners in groep. Veel kabaal, geen fietsbel en ze zoeven je plots voorbij van vanachter. Met de auto ook wel eens in zo'n wedstrijd terecht gekomen, daar waren seinmannen bij. (Was aan een kruispunt) Echt, die renners vegen de verkeersregels aan hun mouw als ze in die wedstrijdmodus zitten.. Gewoon de bocht afsnijden, over de talous rijden en echt op enkele centimeters van je auto voorbij sjeezen. Dacht echt dat er één tegen onze auto ging vliegen. Levensgevaarlijk := Nog niet gesproken over de wagens die erachter reden.. En dat was allemaal onder politie toezicht. Snap gewoon niet dat het op zo'n moment gewoon allemaal mag en kan. :n

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:38

Nou mij moet het nog overkomen sociale wielrenners tegen te komen hoor!! |o Asociaal volk vaak!! Snap niet dat mevrouw hier van mensen de schuld krijgt!! Pffff. Als die wedstrijd echt zo'n prestigieus evenement is, zet dan lekker de weg af, of zorg in ieder geval dat mensen er van af weten. Bah, dit had slecht af kunnen lopen.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:58

Laten we eerst zeggen dit is Engeland. Die doen het net wat anders. Daar word niet veel afgesloten voor evenementen. Ik ben wel eens op een doorgaande weg waar ook een wielerwedstrijd werd gehouden. En dat was geen achteraf weggetje, maar een 80km weg. Vrachtwagens, bussen en wij met onze caravan. Wisten niet wat we zagen??!!!. Ook nergens was een bordje te bekennen. Op kruisingen stonden wel vrijwilligers die de deelnemers vertellen wanneer ze links of rechts af moesten of even moesten stoppen als ze rechtdoor moest (om te voorkomen dat ze met een rotvaart de weg oversteken), ze regelden absoluut niet het verkeer.
Tot er een keer doden vallen....... fietsen in engeland is zowiezo niet aan te raden.... laat staan wielrennen. Het staat gelijk aan Zelfmoord.......

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:04

Huh, hoe kan je dan een wielerwedstrijd houden als je de weg niet afzet. Damn ze mogen dan best wel eens een voorjaarsseizoen in België meemaken. Leren ze het wel om zoiets te organiseren.

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:17

wat ik eerst dacht?dat die wielrenner enorm veel geluk had!
menig paard zou uit schrik toch gewoon gemept hebben denk ik....

totaal onverantwoord!

en tuurlijk hoort een paard daar niet,maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je express daar gaat rijden.
ik denk dat de kans groter is dat die amazone toevallig op hetzelfde traject terecht kwam als die fietsers,en als dat je weg naar bestemming is,tja,dan snap ik wel dat je niet zomaar ff omkeert om terug te gaan,je veronderstelt dat ze je toch mooi plaats laten,de weg is breed genoeg.

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:21

Doet mij denken aan onze buurman die op oudjaarsdag een buitenrit ging maken in de straat waar een hoog pubber jongens gehalte is.Buurman is gelanceerd.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:32

petraaken schreef:
Huh, hoe kan je dan een wielerwedstrijd houden als je de weg niet afzet. Damn ze mogen dan best wel eens een voorjaarsseizoen in België meemaken. Leren ze het wel om zoiets te organiseren.


Ik heb het ook eens meegemaakt hoor in de Ardennen. Smal slinger padje maar gelukkig waren ze voorzien, een stuk voorop reed er eentje met een scooter/motor die ons teken af aan de kant te gaan staan en zelf een 5-tal meter voor ons ging staan met een soort vlaggetje en een fluitje. Toen de groep passeerden wisten ze ten minste dat er een auto stond.

Maar toch snap ik niet dat dit soort wedstrijden nog georganiseerd kunnen worden zonder ook maar enige begeleiding/afzetting. Ik begrijp die mannen enigszins wel dat ze graag willen winnen maar in zo'n situatie moeten ze nog altijd rekening houden met verkeersregels/andere weggebruikers.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:37

petraaken schreef:
Huh, hoe kan je dan een wielerwedstrijd houden als je de weg niet afzet. Damn ze mogen dan best wel eens een voorjaarsseizoen in België meemaken. Leren ze het wel om zoiets te organiseren.

Ja ik las het 19 gewonden omdat een automobilist de auto in de straat keert.
3 of 4 renners met open botbreuken en de zomervakantie planning moeten aanpassen.
De eeerste regel is de normale verkeersregels!

In engeland wordt een hoop gedaan aan bewustwording van alle verkeers deelnemers over paarden in het verkeer. Dit inclusief het promoten van high vis kleding voor ruiter en atributen voor het paard.
Ook in dit geval was er een reflecterende tailsleeve, breastplate plus de reflecterende kleding van de ruiter.

Ik snap de commentaren hier niet. Ik vermoed dat het percentage aso's hier hoger is dan onder de wielrenners.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:38

Volgens mij zegt ze dat ze van hun ene boerderij naar de andere aan dezelfde weg rijdt. Waarschijnlijk doet ze dat geregeld? En nog nooit problemen met fietsers gehad. Stapt keurig aan de kant met lichtgevende kleding aan voor zowel haarzelf als haar paard. En dan komen er een aantal racefietsen voorbij met de blik op de grond en het verstand op nul...………….. en dan nóg zien sommigen kans om de ruiter de schuld te geven?

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:39

Horsy83 schreef:
Kennen jullie fatsoenlijke wielrenners dan? 9 van 10 keer menen ze Lance armstrong te evenaren op de weg en daarbij ontzien ze niks. Het zijn gewoon tokkies in een te strak pakje. Mountainbikers daarentegen zijn altijd heel sociaal.

Ik snap dan ook echt helemaal niks van de reacties hier dat de amazone uit haar doppen moet kijken en onverantwoordelijk is. Laat ik voorop stellen dat ik de stukken over de weg altijd beperk tot een minimum vanwege dit soort malloten.


Het enige probleem is dat het hier niet om een wielrenner maar een triathleet gaat :(:)

Hoe het verkeersregeltechnisch in Engeland zit weet ik niet, maar in Nederland mag je als fietser natuurlijk gewoon links inhalen. Wat dat betreft kan het best zijn dat de triathleet helemaal niet fout zit. Maar doorrijden na een aanrijding is volgens mij een misdrijf. Dan kan je je nog zo lang op een wedstrijd hebben voorbereid, maar als je zo dom bent om tegen een paard op te rijden, dan moet je accepteren dat die wedstrijd over is.

Het is misschien dom dat de amazone onvoorbereid op pad ging, zonder door te hebben dat er een grote wedstrijd aan de gang was. Het was ook slimmer geweest om strak aan de kant te gaan rijden op het moment dat ze erachter komt dat ze in een wedstrijd terecht gekomen is. Maar dat zijn geen misdrijven. Het doorrijden na een aanrijding wel, dus al had de amazone de zaken slimmer aan kunnen pakken, het is echt wel de schuld van de triathleet.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:46

tengeltje11 schreef:
wat ik eerst dacht?dat die wielrenner enorm veel geluk had!
menig paard zou uit schrik toch gewoon gemept hebben denk ik....

totaal onverantwoord!

en tuurlijk hoort een paard daar niet,maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je express daar gaat rijden.
ik denk dat de kans groter is dat die amazone toevallig op hetzelfde traject terecht kwam als die fietsers,en als dat je weg naar bestemming is,tja,dan snap ik wel dat je niet zomaar ff omkeert om terug te gaan,je veronderstelt dat ze je toch mooi plaats laten,de weg is breed genoeg.


Hoezo hoort een paard daar niet?

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:47

Karl66 schreef:
Horsy83 schreef:
Kennen jullie fatsoenlijke wielrenners dan? 9 van 10 keer menen ze Lance armstrong te evenaren op de weg en daarbij ontzien ze niks. Het zijn gewoon tokkies in een te strak pakje. Mountainbikers daarentegen zijn altijd heel sociaal.

Ik snap dan ook echt helemaal niks van de reacties hier dat de amazone uit haar doppen moet kijken en onverantwoordelijk is. Laat ik voorop stellen dat ik de stukken over de weg altijd beperk tot een minimum vanwege dit soort malloten.


Het enige probleem is dat het hier niet om een wielrenner maar een triathleet gaat :(:)

Hoe het verkeersregeltechnisch in Engeland zit weet ik niet, maar in Nederland mag je als fietser natuurlijk gewoon links inhalen. Wat dat betreft kan het best zijn dat de triathleet helemaal niet fout zit. Maar doorrijden na een aanrijding is volgens mij een misdrijf. Dan kan je je nog zo lang op een wedstrijd hebben voorbereid, maar als je zo dom bent om tegen een paard op te rijden, dan moet je accepteren dat die wedstrijd over is.

Het is misschien dom dat de amazone onvoorbereid op pad ging, zonder door te hebben dat er een grote wedstrijd aan de gang was. Het was ook slimmer geweest om strak aan de kant te gaan rijden op het moment dat ze erachter komt dat ze in een wedstrijd terecht gekomen is. Maar dat zijn geen misdrijven. Het doorrijden na een aanrijding wel, dus al had de amazone de zaken slimmer aan kunnen pakken, het is echt wel de schuld van de triathleet.


Je weet wel dat ze in Engeland sowieso links rijden? Dus dan geld het omgekeerde van Nederland en dat is dus rechts inhalen, niet links.

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:56

Belachelijke reacties hier. Een ruiter mag gewoon op de weg rijden met een paard en die mag je niet aanrijden. Daarbij denk ik dat als deze vrouw op een brommer had gezeten het ongeluk nog veel ernstiger was geweest..

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:01

@Maartje, ik bedoelde dat je in Nederland rechts mag inhalen. Ik zat even met de Engelse wegsituatie in mijn hoofd. Maar als fietser mag je hier in Nederland dus gewoon rechts een auto inhalen.