Paard zwaar mishandeld in de wei

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:04

Kuggur schreef:
"Je hoorde iemand zeggen"...
"believe none of what you hear and half of what you see".



Staat ook nergens dat ik het geloof, geef alleen aan dat het is gezegd.. Dan nog zie ik het mensen niet doen hoor, even een praampje om draaien met alle rust (anders krijg je dan ding nooit om) om vervolgens met volle agressie dat paard te gaan bewerken, om hem daarna weer de praam af te doen en het halster af te halen.. Vraag me af of het paard daarna nog een suikerklontje heeft gekregen..

Hier boven is natuurlijk sarcastisch geschreven en hoop dat er geen persoon zoiets een dier aan doet.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:14

sureido schreef:
Jeetje dat gespeculeer hier, verschrikkelijk. Als er geconstateerd is dat het mishandeling was, hoezo wordt er hier dan over gediscussieerd? Als hij in de draad is gerend zou er sporen van bloed moeten liggen op die plek. Daar zal vast wel naar gezocht zijn hoor. In plaats van discussiƫren, toon een beetje respect richting de eigenaren.


Klopt niet, diepe snijwonden beginnen vaak pas later te bloeden. Kan natuurlijk een paar seconden later al zijn als er een ader geraakt is, maar als je aanneemt dat het paard waarschijnlijk in paniek terug weggelopen zal zijn is de kans klein dat je er bloed zal vinden. Ik weet niet of je ooit al eens een diepe wonde gehad hebt, maar bij een mens ziet het er dus eerst gewoon 'wit' uit (als je nog niet door het vet heen zit), het bloed heeft nog tijd nodig om door te komen. Er moet dus niet per se bloed aan de draad hangen of aan de plaats waar het gebeurt is.
Ik vraag me ook af hoe dik die draad is? Veel geluk met het vinden van wat spetters bloed in een hele wei, als er al bloed op de draad gekomen zou zijn.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:55

Wat ontzettend sneu voor de merrie, die moet vast ongelooflijk veel pijn gehad hebben... Ik hoop dat de wonden snel genezen.

Verder ga ik wel mee met een groot aantal Bokkers in het topic, het lijkt me aannemelijker dat er een ongeluk is gebeurd met het ijzerdraad van de omheining. Desalniettemin is het een ontzettend nare gebeurtenis en kan ik me voorstellen dat de betrokkenen erg geschrokken zijn.