Toch geen overeenkomst tussen FNRS en KNVVL

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:14

Rebecca schreef:
Het zijn paar bedrijven die het verzieken voor de rest

Als Nederland zo klein is moeten de paarden ook maar allemaal weg , en de koeien dan ook maar


Die paarden en koeien lopen op eigen terrein dit itt tot die ballonnen.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:17

MarlindeRooz schreef:
Stel je voor dat ik een groot land heb en er land een ballon. En ik wil die mensen niet op mijn terrein en ook geen auto's. Kan ik die dan gewoon wegsturen? Of hebben ze een of ander speciaal recht dat ze alsnog met aanhanger etc bij de ballon mogen?

Want anders heb je makkelijk een ballon te pakken als landeigenaar :=

De volgauto's hoef je niet toe te laten, ze hebben helaas wel het recht de ballon bergen.
Laat ze maar lekker sjouwen met die zware mand. :D

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:20

Nies_ schreef:
Ineke2 schreef:
Eerder een heel aantal mensen :=

Prima. Met wie beginnen we? :D

Dat is niet verantwoord als ik dat hier ga zeggen denk ik O:)
Maar bijvb de mensen met dubbele paspoorten om te beginnen. Tenzij ze het andere paspoort inleveren.

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:20

Geen incidenten!!!! Nou mijn ervaring is toch wel heel effe anders. Moet je het wel kunnen melden. Ja, ik wil de balonnen weg. Ik kom niet over iemand anders terrein ongevraagd en dat is het verschil! Het vee staat in de wei van de eigenaar en niet op het terrein van een ander. Moet niet gekker worden.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Re: Toch geen overeenkomst tussen FNRS en KNVVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:24

We gaan als LRV toch ook geen wedstrijd organiseren als we een mooi geschikt terrein zien, zonder de eigenaar van dit terrein om toestemming te vragen.
Om dan vervolgens de boze terreineigenaar een goedkoop flesje Chateau Migraine in de hand te drukken als compensatie voor de geleden schade.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:29

JMJ schreef:
We gaan als LRV toch ook geen wedstrijd organiseren als we een mooi geschikt terrein zien, zonder de eigenaar van dit terrein om toestemming te vragen.
Om dan vervolgens de boze terreineigenaar een goedkoop flesje Chateau Migraine in de hand te drukken als compensatie voor de geleden schade.


Doet mij er aan denken dat een een plaatselijke voetbal club hun terein een keer (vrijwillig!!) ter beschikking stelde aan de plaatstelijke ruitervereniging.

Een springparcours op een voetbalveld is heel luxe. Prachtig strak gazonnetje.

Maar aan het einde van de dag waren ze er niet zo gelukkig meer mee. :')

Was eens en nooit weer zeg maar.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:35

Rebecca schreef:
Het zijn paar bedrijven die het verzieken voor de rest

Als Nederland zo klein is moeten de paarden ook maar allemaal weg , en de koeien dan ook maar

Wat een rare en onredelijke reactie. Vee veroorzaakt toch geen schade of overlast op privé terrein? Als ballonvaarders ook zo onredelijk reageren dan snap ik de weerstand tegen deze mensen wel. Jammer hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:36

Niello schreef:
[naam] schreef:
Het zijn paar bedrijven die het verzieken voor de rest

Als Nederland zo klein is moeten de paarden ook maar allemaal weg , en de koeien dan ook maar

Wat een rare en onredelijke reactie. Vee veroorzaakt toch geen schade of overlast op privé terrein? Als ballonvaarders ook zo onredelijk reageren dan snap ik de weerstand tegen deze mensen wel. Jammer hoor.

:') Jullie zijn echt grappig

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:46

Citaat:
...
Wel hebben de paardenhouders en ballonvaarders een soort gentleman's agreement gesloten: ze proberen bij elkaar uit de buurt te blijven. Sancties zijn er echter niet.....



Zal er volgende keer aan denken als ik hoog de hemel in wil galopperen... :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:00

Ik gok zo maar even dat de gasuitstoot per koe op jaarbasis velen malen hoger ligt dan de gasuitstoot per ballon.

Dus als je van overlast wil spreken: het vee is wel degelijk overlast ja, voor het milieu.

En nee, ik ben geen ballonvaarder. Ja, er zijn al vaak zat ballonnen laag overgevlogen. Ja, er heeft er ooit eentje bijna de schoorsteen bij de buren van het dak af getikt. Ja, er is plaats in en om mijn (huur)land voor een ballon om te landen. Mag van mij gerust, zolang ze de omheining maar heel laten, geen afval dumpen en de paarden niets gaan lopen voederen.

Beetje verdraagzaamheid mag wel weer hoor.

*kruipt onder meeleessteen*

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:06

JMJ schreef:
Rebecca schreef:
Fietsers met telefoon zijn ook onbestuurbaar en die zijn ook toegestaan

Snap de ophef niet , rekening met elkaar houden is niet zo moeilijk alleen sommige piloten hebben een bord voor de kop en zetten een slechte reputatie op voor de rest.


Ik snap niet dat het bij wet toegestaan is om andermans privé terrein te gebruiken om je bedrijf te kunnen uitoefenen. Als die ballonnen onbestuurbaar blijken, dan moeten ze aan de grond blijven. Maar kennelijk zijn ze prima te sturen, ze mogen niet in de buurt van vliegvelden, militaire objecten en residenties van het koningshuis komen.
En als je op voorhand weet dat je een noodlanding gaat maken, dan dien je bij voorbaat al niet op te stijgen.



Klopt. Er zal niet gevlogen worden als de wind die richting uitzit.
Wat niet wil zeggen dat ze er met een boogje omheen kunnen.

Onbestuurbaar is niet gelijk aan oncontroleerbaar.

Overigens is 99,99% van de landingen die een ballon maakt gecontroleerd qua daalsnelheid etc.
Het wordt steeds geklasseerd als “noodlanding”, dat wel.
Dus de nood zou ik met een korreltje zout nemen.


Kijk ik snap jullie bezorgdheden. Ik heb ook paarden en die schrikken ook.

Maar als we alles laten verbieden wat we niet leuk of gevaarlijk vinden....

Vast wielertoeristen genoeg die paardenpoep op de baan ook niet leuk vinden. Moeten we buitenrijden dan ook maar gaan verbieden?

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:44

Optiwolk schreef:
Vast wielertoeristen genoeg die paardenpoep op de baan ook niet leuk vinden. Moeten we buitenrijden dan ook maar gaan verbieden?



buitenrijden verbieden op de openbare weg lijkt mij niet haalbaar. Want het is niet voor niets een openbare weg. Privé eigendom en terrein is niks openbaars aan en heb je gewoonweg niks te zoeken.

Daarin tegen blijft het Bizar met een hoofdletter dat landen op iemand privé terrein maar "gewoon" moet kunnen. Ik denk dat Ballonvaarders "blij" mogen zijn dat het hier geen Amerika is. Daar kan "trespassing" je laatste keer zijn dat je überhaupt rond kan lopen. _O-

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Toch geen overeenkomst tussen FNRS en KNVVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:54

Gek dan toch dat ook in Amerika met de ballon landen op privé terrein ook mag :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:56

Optiwolk schreef:
Gek dan toch dat ook in Amerika met de ballon landen op privé terrein ook mag :)


Ja in geval van nood.


Maar de kans dat je daar schade maakt is vele malen kleiner. Tis allemaal net wat groter.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:57

Optiwolk schreef:
Gek dan toch dat ook in Amerika met de ballon landen op privé terrein ook mag :)

Tot je een verkeerde treft. Met de wapenwet daar is dat een extra risico :=

Maar kans op schade is daar wel kleiner met zoveel meer ruimte.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:03

NatasjavE schreef:
Optiwolk schreef:
Gek dan toch dat ook in Amerika met de ballon landen op privé terrein ook mag :)


Ja in geval van nood.


Maar de kans dat je daar schade maakt is vele malen kleiner. Tis allemaal net wat groter.


Schade hangt volledig af van de snelheid waarmee je land en de kunde van de piloot.
Niet van de grootte van het terrein of de ballon of het land of de mand.

Overigens is het daar juist gemakkelijker om te je vaarbewijs te halen dan hier, dus meer luchtcowboys en net meer kans op schade.
Ballonnen in België en Nederland moeten ook aan strengere voorwaarden voldoen dan in Amerika. Dus veiliger materiaal...

Kijk je zegt net dat landen overal is toegestaan in geval van nood.
Ook al zijn die landingen grotendeels gecontroleerd, een landing van een luchtballon is STEEDS een noodlanding.
Dus dan zeg je zelf net dat overal landen is toegestaan ...

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:08

Citaat:
Want een ballonvaarder kan onmogelijk sturen.’’


Waarom zijn balonnen dan nog niet verboden??
Citaat:
Bovendien hebben wij die kaart van de FNRS gezien... Het land zit vol met stippen, plekken waar paarden zitten.


Wat hadden ze anders verwacht?? Dan heb je de stallen die niet bij de FNRS zitten nog niet eens meegeteld.

Citaat:
]Elke goede ballonvaarder weet dat je dieren, welke dan ook, zoveel mogelijk moet mijden. En we zien van hoogte echt wel waar maneges staan, daar heb ik geen kaart voor nodig’’, stelt hij.

Of er zijn dus wel een aantal slechte ballonvaarders, of ze kunnen het toch niet goed zien als er toch een aantal keer per jaar meldingen binnenkomen.

Citaat:
Zijn bedrijf heeft al maatregelen genomen. ,,De dieren schrikken van de branders, het geluid dus. Wij hebben speciale branders die minder lawaai maken. Ook draaien we de brander nooit ineens flink open, maar altijd geleidelijk.’

Want een ballon in de lucht is niet eng :')
Laatst bijgewerkt door Pleun02 op 29-04-18 22:11, in het totaal 3 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:09

Een andere optiek is dat dingen die standaard een noodlanding moeten maken een serieus gevaar vormen voor de omgeving en gewoonweg verboden zou moeten zijn.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:13

Optiwolk schreef:
Kijk je zegt net dat landen overal is toegestaan in geval van nood.
Ook al zijn die landingen grotendeels gecontroleerd, een landing van een luchtballon is STEEDS een noodlanding.
Dus dan zeg je zelf net dat overal landen is toegestaan ...


En daar geloof ik niet in. Je maakt mij niet wijs dat je met de huidige kennis van wind en snelheden niet kan uitrekenen waar je heen gaat en hoe ver je kan afleggen. Dan moet het prima te doen zijn om in die straal een gecoördineerde landing te organiseren op een terrein dat niet eigendom is van een iemand die daar niks van wil weten.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Toch geen overeenkomst tussen FNRS en KNVVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:16

Dat wordt een erg brede straal als je wind tot 40gr om de windroos variabel is...

Bovendien is zo iets nog niet in kaart gebracht. Het is een idee.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:18

Het blijkt toch opvallend veel mensen te ontgaan dat het fenomeen WIND een natuurverschijnsel is waar niemand invloed op heeft. Tenzij de wind die je zelf produceert door teveel bonen te eten. Die wind heb je dan toch echt wel puur aan jezelf te danken.

Dan kom je vast met het argument "dan moet je maar niet gaan vliegen".
Haal dan de hele luchtvaart maar naar beneden.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toch geen overeenkomst tussen FNRS en KNVVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:26

De hele luchtvaart mag van mij uit de lucht hoor. Maar omdat er nogal veel geld mee verdiend word zal dat helaas niet gaan gebeuren.

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:26

Varekaj schreef:
Het blijkt toch opvallend veel mensen te ontgaan dat het fenomeen WIND een natuurverschijnsel is waar niemand invloed op heeft. Tenzij de wind die je zelf produceert door teveel bonen te eten. Die wind heb je dan toch echt wel puur aan jezelf te danken.

Dan kom je vast met het argument "dan moet je maar niet gaan vliegen".
Haal dan de hele luchtvaart maar naar beneden.

'De hele luchtvaart' is een wijd begrip. Liever: iedereen zonder controle.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:30

Laten we het even hebben over turbulentie en luchtzakken dan :Y)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:31

Varekaj schreef:
Laten we het even hebben over turbulentie en luchtzakken dan :Y)


Jaaa precies, vliegtuigen zijn dus net zo gevaarlijk. Wat dacht je er van als die uit de lucht komt vallen in je land? Dat maakt veel meer schade en letsel dan zo n ballon hoor :j