Tristan Marschal wint eerste onderdeel NK Young Riders

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Tristan Marschal wint eerste onderdeel NK Young Riders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-18 14:17 Tip de Nieuwsredactie

knhs
Springen

Tristan Marschal en Sambucca zijn nog steeds in vorm. Na het winnen van de KNHS Luzac Jeugdcompetitie hebben ze het eerste onderdeel van het NK voor Young Riders gewonnen. Ze waren 0,07 seconde sneller dan Fasther en Bas Moerings, die met Fosther vierde staat. Megan Laseur deed ook goede zaken op de derde en vijfde plaats.

“Sambucca is een ongelooflijk toppaard”, prijst winnaar Tristan Marschal zijn grote vos. “Hij is nu veertien en ik heb hem vijf jaar geleden gekregen van een Amerikaanse amazone. Hij was toen geblesseerd en kreupel. Hij had al 1.50m gelopen. Ik ben met hem in het L begonnen. Daarna heeft hij een jaar in de wei gelopen en heeft hij gerevalideerd. Een jaar geleden reed ik mijn eerste 1.40m met hem. Het NK kwam hier vorig jaar eigenlijk te vroeg voor ons. Toch werd ik toch nog negende. Nu heb ik een jaar ervaring op kunnen doen en met de hulp van Bianca Schoenmakers sta ik nu hier.”

“Dat ik vandaag zou winnen had ik niet verwacht. Maar Bianca zei: ‘rij of het een normaal jachtparcours is’. Ik vond het geen lastig parcours”, aldus de 19-jarige Tristan, die alle dagen bij zijn tante Phil van Liere op stal werkt. Over zijn kansen de komende twee dagen. “Er doen goede combinaties mee. We hebben gelijke kansen. Ik moet gewoon foutloos te blijven en ik probeer om op het podium te eindigen.”

Bas Moerings staat er uitstekend voor. Met zijn families fokproducten Fasther en Fosther staat hij heel dicht achter Marschal op de tweede en vierde plaats. Megan Laseur, vorig jaar brons in het kampioenschap, is weer op weg naar een podiumplaats. Ze reed vloeiend en overtuigend naar de derde en vijfde plaats met haar paarden Cleopatra en Kastello. Favoriete Sanne Thijssen houdt met Expert op de zesde plaats aansluiting bij de top.

Klik hier voor de volledige uitslag.

Klik hier voor de tussenstand van het NK Young Riders.

bigone

Re: Tristan Marschal wint eerste onderdeel NK Young Riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:35

Mooi resultaat als trainer Schoentje, gefeliciteerd!!!!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:09

bigone schreef:
Mooi resultaat als trainer Schoentje, gefeliciteerd!!!!

Dank je, ik ben ook trots op hem!
Even van genieten, want het kan morgen zomaar voorbij zijn.

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie