Alice Naber-Lozeman wint CIC3* in Vairano

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

Alice Naber-Lozeman wint CIC3* in Vairano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 21:50

Bokt.nl / KNHS
Eventing

Afbeelding
Alice Naber-Lozeman met ACSI Peter Parker. Foto: Marjoow


Met een uitstekende foutloze ronde in het afsluitende springparcours heeft Alice Naber-Lozeman met haar Olympiadepaard ACSI Peter Parker de korte 3* wedstrijd in het Italiaanse Vairano gewonnen. Ze eindigde de wedstrijd op haar dressuurscore van 26 strafpunten. Ook in de lange driester was Naber succesvol. Hier werd ze op ACSI Harry Belafonte vierde.

Alice Naber stond met de zestienjarige Peter Parker na de dressuur en de cross, die ze foutloos en binnen de tijd aflegde, op de tweede plaats. In het springparcours maakte de Fransman Donatien Schauly echter een springfout met Ocarina du Chanois waardoor de zege in handen kwam van de amazone uit Biddinghuizen. Ook met ACSI Zamzam reed Naber een goede wedstrijd. Met de veertienjarige zoon van Roven xx werd ze twintigste.

In de lange driester stond Alice Naber met haar andere topper ACSI Harry Belafonte ook tweede na de dressuur en de cross. In het springparcours vielen er geen balken maar liep Naber wel tegen vijf tijdfouten aan. Het paar zakte naar de vierde plek. De Italiaanse Susanna Bordone won op haar eigen terrein het CIC3* met Dinky Inky. Door haar foutloze ronde klom ze op van de vijfde plaats.

“Heel gaaf. Dit is mijn eerste overwinning in een driesterrenwedstrijd in mijn loopbaan. En met dit resultaat heb ik met beide paarden gekwalificeerd voor de Wereldruiterspelen, dus ik ben heel blij”, laat Alice Naber-Lozeman vanuit Italië weten. “Dit was de eerste wedstrijd na de winter. We waren een paar weken geleden in Engeland, maar die wedstrijd werd door de vele regen afgelast. Ik wist dat mijn paarden goed door de winter gekomen waren. We hebben veel aan de dressuur en het springen gewerkt en dat werpt zijn vruchten nu af. ACSI Peter Parker is nu 16 jaar en hij wordt nog steeds beter. Dat is wel uniek. Ik ben blij dat mijn drie paarden heel fit uit deze mooie wedstrijd gekomen zijn.”

Toch was Naber niet helemaal tevreden. “Ik was boos op mezelf omdat ik met ACSI Harry Belafonte te veel galopsprongen maakte in het springparcours en daardoor tegen tijdfouten aanliep, anders had ik die wedstrijd ook gewonnen. Maar ik was wel heel tevreden hoe mijn paarden gecrosst hebben. De resultaten hier en de overwinning met ACSI Peter Parker is echt een overwinning voor team NL, team Naber-Lozeman. Alles moet kloppen en dat moet er wel een heel team achter je staan om dit te laten gebeuren.”

Uitslag CIC3*

1. Alice NABER-LOZEMAN (Biddinghuizen) - ACSI Peter Parker, 26,00
2. Luc CHATEAU * FRA - Propriano de l'Ebat, 26,70
3. Maxime LIVIO * FRA - Pica d'Or, 28,00

20. Alice NABER-LOZEMAN - ACSI Zamzam, 46,90
26. Laura HOOGEVEEN (Weert) - Quibus, 50,10

Uitslag CCI3*

1. Susanna BORDONE ITA - Dinky Inky, 33,90
2. Patrizia ATTINGER SUI - Hilton P, 35,50
3. Sidney DUFRESNE FRA - Tresor Mail, 36,00
4. Alice NABER-LOZEMAN - ACSI Harry Belafonte, 36,50

Kijk hier naar alle uitslagen.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: Alice Naber-Lozeman wint CIC3* in Vairano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:52

Top amazone met een stel dappere paarden. Prima combinaties!