Udenhoutse fokker strijdt voor vergoeding overleden merrie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Udenhoutse fokker strijdt voor vergoeding overleden merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:07

Met zoiets denk ik dan; ga je voor de volle winst en neem je de risico die je dan loopt voor lief, of je calculeert de verzekeringskosten mee.
Al verzeker je maar een gedeelte.
Dracht kan je ook verzekeren.
Top als je ongeboren veulen al is verkocht voor 10.000, opzich makkelijke verdienste.
Hier bij ons zijn dure postduiven van zelfde bedragen ook gewoon verzekerd

Rivendell

Berichten: 6824
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 05:34

Zoolgangster schreef:
Inderdaad, de stress kan al genoeg zijn.
Daarom mochten er bijvoorbeeld geen (klop)hengsten in de buurt van de paardenfokkerij hier in de buurt komen, omdat de drachtige merries knettergek werden, vooral als de hengst zich luidruchtig aankondigde.
Ik kan me voorstellen dat een horde galopperende jachtpaarden net zo goed een stressfactor vormt.


Hoever moest je daar vanaf blijven? Waarom zou een merrie knettergek worden van een hengst?

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:49

Festeropre schreef:
Met zoiets denk ik dan; ga je voor de volle winst en neem je de risico die je dan loopt voor lief, of je calculeert de verzekeringskosten mee.
Al verzeker je maar een gedeelte.
Dracht kan je ook verzekeren.
Top als je ongeboren veulen al is verkocht voor 10.000, opzich makkelijke verdienste.
Hier bij ons zijn dure postduiven van zelfde bedragen ook gewoon verzekerd


Buiten dat het een trieste zaak is, snap ik ook niet dat een ongeboren veulen dat al verkocht is voor
€10.000.... niet verzekerd is via een embryo verzekering. En inderdaad dan betaal je een premie maar dat komt niet in de buurt van de verkoopprijs, dan geef je wel wat weg aan winst... maar goed dan hou je nog een heel behoorlijk bedrag over.

Ik hoop voor mijnheer dat ie die verkoop van het ongeboren veulen op papier heeft, wellicht kan ie daar nog wat mee. Want dan is in principe is de koper de eigenaar van het veulen als je het heel rechtlijnig zou bekijken.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:01

Ayasha schreef:
Nee, maar bij een drachtige merrie is ernstig van streek zijn wel reden genoeg om eventueel een DA er bij te halen om te kijken of er geholpen kan worden met kalmeren.



Juist, er staat bij dat vroeg in de avond en de merries waren nog steeds uit hun doen.
Waarom is hij later op de avond niet nogmaals gaan kijken?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Udenhoutse fokker strijdt voor vergoeding overleden merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:05

Hoe vaak denk je zelf niet... had ik maar... ?

Achteraf weet je precies wat je had moeten doen.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:50

Nies_ schreef:
Zijn geen vooroordelen hoor, ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Meermaals.
Ik weet niet of jij uitzonderingen kent, Percy. Het valt te hopen dat die ik ken de uitzonderingen zijn natuurlijk.


Ik denk inderdaad dat jij de uitzonderingen wel zal kennen.

Sorry, ik ben meerdere keren meegereden met jachten. Natuurlijk is er een borrel op de stops maar tijdens een jacht wil je echt niet aangeschoten op je paard zitten want dan denk ik niet dat je samen met je paard bij het eind komt :D

De jacht wordt uitgezet, er wordt een spoor gemaakt en daarbij wordt echt wel gekeken waar de rit langs gaat.

De mensen van de jacht die ik ken zijn dierenliefhebbers, die zouden nooit of te nimmer moedwillig een dier schade aanbrengen.

En het klopt inderdaad dat de ruiters niet zelf meer achter het stuur kruipen na het eind van de rit waar de drank wel eens rijkelijk kan vloeien.
Ik heb op onderlinge spring c.q. menwedstrijden en zelfs officiële helaas wel eens het tegendeel mogen aanschouwen maar is nu elke springruiter, menner een dronken losbol die met zijn zatte kop met zijn paarden naar huis rijdt?

Ik ben zelf redelijk bekend in Strijbeek waar hier iets over genoemd wordt en ik ben toch echt wel heel erg benieuwd naar de bewuste schapenboer want het is toch vreemd dat hier in de omgeving daar verder niets over bekend is. Misschien zit ik fout en is het een goed bewaard geheim maar dan hoor ik het graag.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Udenhoutse fokker strijdt voor vergoeding overleden merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 03:29

Percy, zie dat je in Belgie zit, misschien kan je contact opnemen met de Belgische politie of boswachter, bij hun is het probleem ook zeker bekend helaas. Stonden aan de deur omdat er een ree in stukken is gescheurd en er was bewijs. Mocht je meer willen weten dan graag via pb