Sjaak Sleiderink vertrekt met een klapper

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Sjaak Sleiderink vertrekt met een klapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 21:32

Persbericht
Springen

Afbeelding
Sjaak Sleidering met Astakkato. Foto door Franck Papelard.

Dat het mooi is geweest voor Sjaak Sleiderink bij de BWG Stables werd vanavond op De Peelbergen maar weer eens bevestigd. In de rankingproef over 1.45m hield Sleiderink de concurrentie bijna twee seconden op afstand met Astakkato (v. Stakkato). “Abnormaal”, lacht de ruiter als hij de ring uitkomt. Nederland werd goed vertegenwoordigd in de GP-kwalificatie met Gert-Jan Bruggink op plaats nummer drie en Marriet Smit-Hoekstra op vier.

“Het gaat hier op De Peelbergen niet verkeerd”, verwijst de winnaar naar de topklasseringen die hij eind vorig jaar tijdens het indoor seizoen behaalde in Kronenberg. Hij is te spreken over zijn rit. “Ik geloof dat iedereen de eerste lijn op 8 galopsprongen reed, daar ik kon er zeven maken. Ook van twee naar drie ging super. Ik vind dat toch mooi als een rit zo samenkomt. Ik had het er na de basisproef nog met Ben over. Ik vond dat er een mooi gebouwde proef stond en er stond geen scherprechter in. Van de 75 starts 14 nullers, dat is ook een goed aantal voor een barrage.”

Alles uit de kast
“Die twee seconden voorsprong, dat is omdat ik er vol voor ging. Ik kon alles uit de kast halen. Twee weken geleden in Lier reed ik met dit paard dubbel nul in de Grote Prijs. Toen heb ik nog niet alles gegeven, maar werden we mooi vierde”, vertelt de winnaar die per 1 mei zijn dienstverband bij de gebroeders Schröder in Tubbergen beëindigd. De Duits gefokte Astakkato, voorheen onder Tom Brinkman en Gerco Schröder, was een mooie aanvulling in het rijtje uit te brengen paarden voor Sleiderink, maar toch is het eind in zicht.

Mooi eind
“Ik heb een super tijd gehad bij BWG, maar ik heb de beslissing om te stoppen toch genomen. Ik kan ook nog niet zeggen wat het is dat ik na 1 mei ga doen, maar doorgroeien naar een hoger niveau zag ik op de lange termijn niet in het verschiet liggen. Wie weet gebeurt het nooit, maar als je de stap niet zet, is dat zeker. Afsluiten met winst in een ranking proef is in ieder geval een mooi eind”, besluit de ruiter uit Denekamp.

Top vijf
De nummer twee in deze proef werd Anthony Condon uit Ierland met Zurich-merrie Zira vh Kapelhof Z in 34.78 seconden. 0.19 later finishte Bruggink die voor zijn rit Casparo 26 (v. Calato) zadelde. Smit-Hoekstra liet met U Bresco Z (v. Untouchable Z) de teller in 35.08 stoppen. Daarmee haalde de amazone uit Mildam haar tweede klassering op plaats vier binnen van de dag. In de Youngster tour deed ze dit met Wadro’s Gerina, terwijl ze met Gomez ook nog de vijfde plaats voor haar rekening nam. De top vijf van de hoofdrubriek werd afgesloten door Rolf-Göran Bengtsson. Met Oak Grove’s Carlyle (v. Corrado I) klokte de beroemde Zweed 35.51 seconden.