Paardenvleesfraudeur mishandeld en beroofd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14112
Geregistreerd: 20-04-16

Paardenvleesfraudeur mishandeld en beroofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 11:56

Gazet van Antwerpen
Overige

Afbeelding
Foto door Amanda


Afgelopen weekend drongen vier tot zes overvallers het huis binnen van de Nederlander Willy Selten, woonachtig in Dessel. De man, die bekend staat om zijn betrokkenheid in grootschalige fraude met paardenvlees, en zijn vrouw werden er mishandeld. De daders gingen er met geld en zijn Mercedes vandoor. Na aankomst van de politie moest de vrouw van Selten, die volledig in shock was, naar het ziekenhuis. Selten zelf bleef ongedeerd en heeft ondertussen een verklaring afgelegd aan de politie.

Volgens Selten spraken de overvallers Nederlands. Of het bekenden uit het vleesmilieu waren, is nog niet duidelijk, maar volgens Gazet van Antwerpen heeft het er alle schijn van. De gestolen Mercedes is later teruggevonden in Eindhoven.

Selten verkocht in 2011 en 2012 ruim 300.000 kilo paardenvlees als (duurder) rundvlees. Soms puur, soms vermengd met rund. Selten gaf toe dat hij in totaal 336.000 kilo aan paardenkarkassen heeft ingekocht. In 2011 kreeg hij de vraag van een Britse handelaar of hij naast runderen ook paarden zou willen uitbenen. De handelaar beloofde het vlees zelf terug te kopen, maar deed dat niet. Volgens Selten werd het vlees apart bewaard, maar medewerkers van zijn bedrijf hebben verklaard dat het paardenvlees werd vermengd met rundvlees. In 2015 kreeg hij hiervoor 2,5 jaar cel. Zijn bedrijf werd failliet verklaard en vorig jaar zomer oordeelde de rechter dat hij minstens 1 miljoen euro moet betalen aan de curator.

Gerelateerde berichten:
[VN] In beslag genomen paardenvlees misschien alsnog op de markt
[VN] Vleeshandelaar Selten veroordeeld tot 2,5 jaar cel
[VN] Vijf jaar cel geëist in paardenvleesschandaal
[VN] Opnieuw paardenvlees aangetroffen in rundvleesproducten
[VN] Geen gezondheidsrisico door paardenvlees
[VN] Terugroepactie 50 miljoen kilo vlees mag doorgaan
[VN] NVWA hield vondst bute in Nederlands bedrijf stil
[VN] Vleesverwerker Oss legt fout vermenging vlees bij vrieshuis

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:05

Doet me denken aan Van Noppen maar dan met de ingang dat vlees een vieze business is in de breedste zin van het woord.

pien_2010

Berichten: 43482
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:41

Morganlefay schreef:
Doet me denken aan Van Noppen maar dan met de ingang dat vlees een vieze business is in de breedste zin van het woord.


Flauwekul. Fraudeers en eerlijke mensen vind je overal. De vleeshandel is echt niet slechter (of beter) dan andere sectoren . Ik ken slachterijen / slagerijen waar zeer hoger kwaleit vlees wordt geleverd en zeer correct wordt geslacht.

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:17

pien_2010 schreef:
Morganlefay schreef:
Doet me denken aan Van Noppen maar dan met de ingang dat vlees een vieze business is in de breedste zin van het woord.


Flauwekul. Fraudeers en eerlijke mensen vind je overal. De vleeshandel is echt niet slechter (of beter) dan andere sectoren . Ik ken slachterijen / slagerijen waar zeer hoger kwaleit vlees wordt geleverd en zeer correct wordt geslacht.


Hoop wel dat je weet wie van Noppen was

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Paardenvleesfraudeur mishandeld en beroofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:35

Jeetje. Het moet niet gekker worden. De man is al berecht, dan moet je niet als moraalridder zelf ook nog even het heft in eigen hand nemen.

pien_2010

Berichten: 43482
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:37

Morganfay, goed lezen wat ik schrijf. Je haalt de hele vleesindustrie over één kam. Dus ik protesteer en kom op voor mijn zoon en andere slagers/ slachterijen die prachtige en eerlijke bedrijven hebben! Jij schrijft namelijk dat vlees een vieze business is in de meest brede zin van het woord. Daarmee heb je het over de totale sector.
Toen ik ooit bij mijn zoon in het bedrijf waar hij werkt ging kijken, vertelde de man van de keuringsdienst van waren, dat dit bedrijf als voorbeeld kon dienen voor bedrijven in Nederland en Europa, zo top is dit bedrijf en anderen het als het gaat om manier van slachten , verwerken van het vlees en kwaliteit hygiëne etc.
Noppen staat dus gelukkig niet als voorbeeld voor de totale sector.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Paardenvleesfraudeur mishandeld en beroofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:53

Gevalletje karma denk ik ;-)

Vleesindustrie wordt (hoop ik) een achterhaalde industrie. De overheid wordt niet voor niets dringend geadviseerd iets te doen aan de consumptie van vlees.
Hoop dat ik nog meemaak dat het gedaan is met die industrie en dat iedereen zich zal toeleggen op het produceren van gezondere en verantwoordelijker producten.

Ineke2

Berichten: 33142
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:19

Ninx schreef:
Gevalletje karma denk ik ;-)
.

Nee, gevalletje eigen rechter spelen wat gelukkig strafbaar is.

Verschrikkelijk om mee te maken en ik wens de slachtoffer beterschap en sterkte.