Lemmen geeft ranking toppers het nakijken in de Peelbergen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Lemmen geeft ranking toppers het nakijken in de Peelbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 00:30

persbericht equine center de peelbergen
Springen

Afbeelding
Patrick Lemmen met Ideaal. Foto: Equitext

“Ik had een galopsprong minder moeten rijden in de laatste lijn”, kijkt Von Eckermann terug op de barrage van de Big Tour. De nummer zes van de wereldranglijst moest zijn meerdere erkennen in de Limburgse ruiter Patrick Lemmen, die met Ideaal (v. Andiamo) 0.17 seconden sneller finishte. In de 1.45m proef sloot Ier Bertram Allen aan op plaats drie. Ook de gebroeders Kersten sprongen net als gister in de kijker.

Van de 73 deelnemers aan de LR-rubriek mochten er 17 terug komen in de barrage. De nummer een en twee waren het eens over de verwachtingen: “Ik had gedacht dat er meer foutloos zouden blijven”, vertellen Von Eckermann en Lemmen afzonderlijk. “Henk Linders heeft met zijn team een mooie proef weggezet. Het is niet eenvoudig om voor zoveel verschillende ruiters te bouwen. In de barrage had ik Marcus Ehning zien rijden en ik dacht dat ik hem wel voorbij kon snellen”, lacht de runner-up die voor de gelegenheid Belcanto Z (v. Caspar) zadelde. “Maar ik wist dat mijn tijd te verbeteren was. Desondanks ben ik reuze tevreden. En te spreken over de grasbodem. Ik was bang dat er door de regen helemaal niet op gras gestart kon worden, maar het is een topbodem. Dat maakt dat veel ruiters hier op De Peelbergen komen rijden. De faciliteiten zijn hier in de buurt ongeëvenaard”.

Champagne
De winnaar is het met de Zweed eens. “Het was toch moeilijk zat, bleek uiteindelijk. En qua verwachtingen durf ik met Ideaal nooit een uitspraak te doen verder. Hij heeft veel kwaliteit, maar hij kan wat onvoorspelbaar zijn. Hij houdt me scherp, dat is zeker! Dat maakt vanavond winnen extra mooi. De champagne die we gewonnen hebben, trekken we straks zeker open”, besluit de nuchtere Limburger meer dan tevreden.

Competitief
Gk Casper (v. Canto) imponeerde wederom onder Bertram Allen. “Hij is heel competitief en wel zo’n fijn beestje”, zegt de Ier over één van de zeven paarden die hij mee heeft. Op de teller stond na zijn rit 34.35 seconden. Precies 0.10 seconden extra deed de Britse amazone Julie Andrews over haar rit met Cantos-ruin Ayrton IV en werd zo vierde. Duitse routinier Marcus Ehning werd uiteindelijk vijfde met de vermogende Calanda (v. Callido I) in 34.70. Tweelingbroers Lars en Niels Kersten deden nauwelijks voor elkaar onder. Lars werd zesde met Zirocco Blue VDL-telg Dobbey in 35.34 seconden, terwijl Niels er met Can Win (v. Canabis Z) 35.69 seconden op na hield op plaats zeven.

Klik hier voor alle uitslagen.