IK18: Bekende pony's in de titelstrijd klasse L

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

IK18: Bekende pony's in de titelstrijd klasse L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 12:05 Tip de Nieuwsredactie

Bokt.nl / KNHS
Springen

Zaterdag 24 maart begonnen de ponycombinaties in de kampioenschappen springen klasse L. In de categorie A/B werden Simon Redder en Black Magic kampioen. Bij de C-pony's waren Lex Gijsen en Hopstein Diamond het snelste duo.

Klasse L cat. C: Lex wint met voormalige dressuurpony
Net als in de categorie A/B ging de winst ook in de categorie C klasse L naar een jongen. Lex Gijsen uit het Limburgse Echt werd kampioen met Hopstein Diamond. Of hij een speciale tactiek had voor de barrage? "Gewoon gassen!"

"Diamond is een hele snelle pony," vertelt de elfjarige Lex. "Ik rijd hem nog maar een maand of drie en word getraind door m'n vader." Vorig jaar liep Hopstein Diamond nog volop in de dressuursport en had nog nooit een springparcours gezien. "Hij blijkt ook een hele goed springpony te zijn. Ik heb zo'n dertien of veertien springwedstrijden met hem gereden en ik had altijd wel een prijs." Lex is niet van plan om een dressuurzadel tevoorschijn te halen. "Ik blijf lekker met hem springen!"

Maureen Kremer uit Harbrinkhoek won de reservetitel. Met Twister Alkatal (v.All Inclusive) was ze in de spannende barrage slechts een fractie langzamer. De bronzen medaille werd gewonnen door Babette Hanse uit Biddinghuizen met de pony Inka (v.Bora A).

Uitslag KNHS Indoorkampioenschap springen pony's
Klasse L cat. C HORKA Prijs
1. Lex Gijsen (Echt) - Hopstein Diamond, 0/0/29.05
2. Maureen Kremer (Harbrinkhoek) - Twister Alkatal, 0/0/29.41
3. Babette Hanse (Bddinghuizen) - Inka, 0/0/30.77

Kijk hier voor de volledige uitslag.

Klasse L cat. A/B: Simon kampioen met familiepony
Met een razendsnelle barrage sprong Simon Redder uit Staphorst naar de titel in de klasse L cat. A/B. De elfjarige springruiter pakte de winst met de pony Black Magic. Vorig jaar won de combinatie nog zilver op de KNHS Indoorkampioenschappen in dezelfde klasse.

Het was voor 21-jarige Black Magic de vijfde nationale titel. “Eerst reed zijn zus Kirsten op hem, en zij was ook een keer indoorkampioen,” vertelt zijn moeder. “Daarna zijn broer Raymond, die drie KNHS-titels won, zowel indoor als outdoor.” Black Magic is dus een echte familiepony. “Ik rij als sinds ik zes ben en sinds twee jaar met deze pony. Mijn vader helpt me altijd met de training,� zegt Simon. “Black Magic is wel een boefje, want hij kan zich heel snel omdraaien en dan lig ik er wel eens af. Het is een echte kampioen, op wedstrijd werkt hij altijd super mee.”

De achtjarige Joy Neuman werd reservekampioen met Tweety (v.Shamrock Secret Design). Ook een bekende pony. Tijdens de Hippiade in 2017 werd de combinatie uit Harskamp rijstijlkampioen in de klasse B. De ervaren Tweety won eerder ook KNHS-titels met zijn voormalige ruiter Liesje Vrolijk.

Het brons ging naar de negenjarige Amanda Vos met haar pony Shamrock Propel (v.Ceulan Cariadog). Amanda komt, net als de kersverse kampioen Simon, uit Staphorst. Dat wordt feest bij ponyclub de Vlugge Viervoeters!

Uitslag KNHS Indoorkampioenschap springen pony's
Klasse L cat. A/B Dijkgraaf-Reinders prijs
1. Simon Redder (Staphorst) - Black Magic, 0/0/26.19
2. Joy Neuman (Harskamp) - Tweety, 0/0/27.06
3. Amanda Vos (Staphorst) - Shamrock Propel, 0/0/28.61

Kijk hier voor de volledige uitslag.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie