Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:01

Laat dat nou net het punt zijn als je tegenwoordig je kind een knal voor zn kop geeft krijg je ook heel bokt over je heen :') en zo ontstaan als die vervelende ettertjes die denken dat ze alles mogen/kunnen maken.

Ik ben dus niet iemand van de mamabrigade die haar wondertjes de tere zieltjes beschermt zodat andere mensen en dieren er onder moeten lijden.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:45

cinniz123 schreef:
Laat dat nou net het punt zijn als je tegenwoordig je kind een knal voor zn kop geeft krijg je ook heel bokt over je heen :') en zo ontstaan als die vervelende ettertjes die denken dat ze alles mogen/kunnen maken.

Ik ben dus niet iemand van de mamabrigade die haar wondertjes de tere zieltjes beschermt zodat andere mensen en dieren er onder moeten lijden.

Ik heb mijn kinderen nog nooit geslagen en dat zal ik ook nooit doen. En toch halen zij dit soort fratsen echt niet in hun hoofd hoor.
Heeft helemaal niks te maken met een tik geven

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:48

cinniz123 schreef:
Laat dat nou net het punt zijn als je tegenwoordig je kind een knal voor zn kop geeft krijg je ook heel bokt over je heen :') en zo ontstaan als die vervelende ettertjes die denken dat ze alles mogen/kunnen maken.

Ik ben dus niet iemand van de mamabrigade die haar wondertjes de tere zieltjes beschermt zodat andere mensen en dieren er onder moeten lijden.


Ja slaan lost alles op :j :j
Er zijn ook nog andere opties hoor, daar tussen in.
Dan hoef je niet meteen bij de mama brigade te horen als je het er niet mee eens ben.

Mijn kind (is nog jong dus komt zowizo niet los op straat of waar dan ook) hoeft dit ook niet te flikken. Hij is nu op een leeftijd dat hij nog niet helemaal goed snapt dat hij dier/mens pijn kan doen. Maar ik grijp wel meteen in. Dus ja, die moeders zijn er ook nog wel ben echt niet de enige.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:50

Heel erg dit!

Wat een rotetters.

Ik ben het eens met anderen dat de ouders niet meer opletten en opvoeden.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:52

Mars schreef:
Uit de praktijk van wat ik zoal om me heen mee krijg. En nieuwsberichten als deze waar oa de mamabrigade meteen aan komt stuiven om de wondertjes te verdedigen.

Uit mijn onderbuik komen overigens alleen bruine truien.



_/-\o_

Ik zie het ook genoeg om mij heen.
Ouders kunnen niet meer opvoeden.......alleen maar vervelende kinderen.

pien_2010

Berichten: 43480
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:58

Ragdollcat schreef:
Mars schreef:
Uit de praktijk van wat ik zoal om me heen mee krijg. En nieuwsberichten als deze waar oa de mamabrigade meteen aan komt stuiven om de wondertjes te verdedigen.

Uit mijn onderbuik komen overigens alleen bruine truien.



_/-\o_

Ik zie het ook genoeg om mij heen.
Ouders kunnen niet meer opvoeden.......alleen maar vervelende kinderen.


_O- _O- Wat een generalisatie.
Ik kom uit de kinderopvang en gelukkig zijn er nog genoeg ouders die geweldig zijn en echt wel weten hoe op te voeden. Natuurlijk zijn er ook ouders ....ahum hoe zal ik het verwoorden, nog veel te leren hebben....

Beauty26
Berichten: 2042
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:01

Wat een *piep* koters! Ik heb zelf een zoontje van 2,5 maar die weet dondersgoed dat hij niet met steentjes mag gooien naar paarden of welk ander dier dan ook! Die zal eerder grassprietjes staan plukken om vervolgens aan de paarden te gaan voeren.... :D ( bijwijze van spreken)

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:07

Lachen hoe elk topic waar een kind in voorkomt gelijk wordt aangegrepen om om het hardst te roepen hoe slecht de kinderen tegenwoordig worden opgevoed en zoveel mogelijk te beledigen en generaliseren met kortzichtige omgevens ervaringen....

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:29

wemkelover schreef:
cinniz123 schreef:
Laat dat nou net het punt zijn als je tegenwoordig je kind een knal voor zn kop geeft krijg je ook heel bokt over je heen :') en zo ontstaan als die vervelende ettertjes die denken dat ze alles mogen/kunnen maken.

Ik ben dus niet iemand van de mamabrigade die haar wondertjes de tere zieltjes beschermt zodat andere mensen en dieren er onder moeten lijden.


Ja slaan lost alles op :j :j
Er zijn ook nog andere opties hoor, daar tussen in.
Dan hoef je niet meteen bij de mama brigade te horen als je het er niet mee eens ben.

Mijn kind (is nog jong dus komt zowizo niet los op straat of waar dan ook) hoeft dit ook niet te flikken. Hij is nu op een leeftijd dat hij nog niet helemaal goed snapt dat hij dier/mens pijn kan doen. Maar ik grijp wel meteen in. Dus ja, die moeders zijn er ook nog wel ben echt niet de enige.



Nee op zeker niet maar ik heb vroeger wel eens een tik gehad als ik echt te ver ging en ben er echt niet slechter van geworden.

Mijn kids zijn ook nog jong en hebben gelukkig (nog) respect voor dieren maar zie op school toch ook wel andere ‘gewoontes’ langs komen.
En of die ouders nu gelijk niet oplettend/consequent zijn?

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:01

Ik heb mijn kinderen ook zo opgevoed dat ze weten dat ze dieren geen pijn mogen doen maar toch heeft mijn zoon 1 keer een kat een trap verkocht zonder enige reden daarvoor. Ik heb hem bij me geroepen en hem een trap onder zijn komt gegeven met de vraag erbij wat hij daarvan vond. Dat doet zeer en vind ik niet leuk zei hij. Mijn antwoord daarop was dan weet je nu gelijk hoe die kat zich voelde toen jij dat bij hem deed. Hij heeft nooit meer een dier pijn gedaan. Deze kinderen hadden gelijk aangesproken moeten worden door de ouders.

petraaken

Berichten: 44211
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:04

Wijze les geweest dan voor je zoon. :)

Milord

Berichten: 603
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:22

Ik denk dat kinderen van toen en van nu evenveel kattekwaad uithalen (of etteren zoals het hier genoemd wordt).
Ik denk echter ook dat er een wezenlijk verschil zit in de opvoeding van toen en nu.
Als de kinderen vroeger iets deden dat niet door de beugel kon werden ze gelijk aangepakt door omstaanders (sociale opvoeding) of ouders (of beide).
Tegenwoordig mag je als vreemde nog niet eens kijken of wijzen naar een kind, laat staan terechtwijzen of menig ouder (let op, niet allemaal) staat al te blazen dat je van zijn/haar kind af moet blijven. Dat zijn vaak dus ook de ouders die dan ook niet doorpakken want kind is heilig/beschermd.

Ik ben zelf juist heel blij dat als mijn kind buiten speelt en hij of zij vreet wat uit dat degene die het ziet er ook gelijk wat van zegt of het mij komt vertellen zodat ik actie kan ondernemen.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 23:50

Wat een idioterie...ik weet niet wie dit soort kinderen onder zijn/haar hoede heeft maar het hoort in elk geval niet thuis op een paardenevenement.. ik vind dat in dit geval er wel iets mis is gegaan met de opvoeding

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:01

Kinderen kunnen ook zelf lopen en ergens heengaan ;)
Als hier op het dorp iets te doen is, loopt de plaatselijke jeugd ook gewoon "los".

Ik begrijp niet dat omstanders niet hebben ingegrepen, paarden zullen echt niet van het eerste steentje uit hun dak zijn gegaan :n

Ben ik misschien nog van de ouderwetse stempel, maar ik zeg ook wat tegen andermans kinderen als ze dieren staan te treiteren }:)

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:09

Milord schreef:
Ik denk dat kinderen van toen en van nu evenveel kattekwaad uithalen (of etteren zoals het hier genoemd wordt).
Ik denk echter ook dat er een wezenlijk verschil zit in de opvoeding van toen en nu.
Als de kinderen vroeger iets deden dat niet door de beugel kon werden ze gelijk aangepakt door omstaanders (sociale opvoeding) of ouders (of beide).
Tegenwoordig mag je als vreemde nog niet eens kijken of wijzen naar een kind, laat staan terechtwijzen of menig ouder (let op, niet allemaal) staat al te blazen dat je van zijn/haar kind af moet blijven. Dat zijn vaak dus ook de ouders die dan ook niet doorpakken want kind is heilig/beschermd.

Ik ben zelf juist heel blij dat als mijn kind buiten speelt en hij of zij vreet wat uit dat degene die het ziet er ook gelijk wat van zegt of het mij komt vertellen zodat ik actie kan ondernemen.


Hier ben ik t mee eens, als ik als kind vervelend was in de supermarkt ofzo en mijn moeder stond even ergens anders te kijken was er altijd wel iemand die me dan even op me vingers tikte. Ben ik ook niet slechter van geworden.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:54

Ik heb geen idee van de leeftijd van de kids, dat staat er niet bij in het artikel dat ik ingezonden heb. Ik vind het nogal een verschil of het kids van 3 zijn of kids van 13.

Ik was er niet bij, maar ik denk dat het een gigantische paniek moet zijn geweest, als er 4 ambulances ter plekke zijn gekomen. Ik denk dat de kids en ouders het hele festival over zich heen gekregen hebben. Misschien zelfs wel letterlijk.

Over het algemeen ben ik in Frankrijk (waar ik nu bijna 20 jaar woon) prettig verbaasd over de opvoeding van kinderen. Een kind een tik geven is hier nog normaal, zelfs op school deelt de leraar nog wel eens een tik uit heb ik begrepen. Als ik in de zomertijd in een supermarkt hier loop, weet ik precies welke kinderen Frans zijn en welke van toeristen zijn. Franse kindjes hoor je nauwelijks (zeuren) in een supermarkt.

Dus ik denk dat de boosdoener(tje)s wel lik op stuk gekregen hebben en sowieso geleerd hebben van hun daden.

Over de gewonden, er zijn er een aantal naar het ziekenhuis vervoerd, een aantal kon ter plekke EHBO krijgen en 1 mevrouw was zwaarder gewond dan de rest en moest in het ziekenhuis blijven.

Over die arme dieren heb ik niets kunnen vinden hoe ze eraan toe waren. Lijkt me als ze hekken hebben meegesleept dat ze zelf ook gewond moeten zijn geraakt. ik stel me voor dat ze met hun halstertouwen aan de hekken stonden vastgebonden, dus als je er dan vandoor gaat en op hol slaat en dat meesleept... Allicht dat je dan ijzer tegen je benen hebt gekregen. Maar helaas zoals dat met nieuwsberichten gaat, gaat het alleen om de mensen. De dieren zijn niet belangrijk.

Ik snap overigens niet welke oen van een smid paarden aan zo'n dranghek heeft vastgezet. Vroeger tijdens zo'n feest stonden alle paarden met hun halstertouw aan een lang horizontaal touw vastgebonden. Als er dan paniek is, kunnen ze hooguit met een gebroken touw ervandoor gaan.

Ik denk dat de organisatie ook wel wat te verwijten valt...

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:18

Ik vraag me ook wel af dat als de dieren niet tegen een paar steentjes kunnen ze zo aan de kletter gaan.
Het waren nou niet bepaald shetjes, er moet naar mijn ide dan ook wel met een serieuzer steen zijn gegooid dan een klein kiezeltje wil je deze dieren zo van hun stuk laten brengen.
De hoefsmid had ook zijn werk kunnen staken of een brul geven naar die kinderen.
Er zijn hier meer omstandigheden dan alleen deze draken van kinderen

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:02

petraaken schreef:
Wijze les geweest dan voor je zoon. :)


Een hele wijze les.
Ik ben niet van het slaan maar als ik zie dat mijn kind moedwillig een dier pijn doet mag hij van mij hetzelfde even voelen. Hij vond dit niet fijn en zal het dus ook geen tweede keer doen. Nu weet hij in ieder geval hoe die onschuldige kat zich voelde....en dat was mijn opzet.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Zes gewonden door op hol geslagen trekpaarden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:31

Opvoeding/oorzaak buiten gelaten, een groot trekpaard aan een hek, dat blijkbaar niet stevig genoeg was, vastzetten is gewoon niet slim/veilig.

Hopelijk dat het ok gaat met de gewonden en de paarden.

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:43

elibeest schreef:
tja ach, voor paarden en andere dieren moeten de dieren aan allerlei voorwaardes voldoen voordat er mee gefokt mag woorden, maar blijkbaar is de mens de enige soort die zich maar ongelimiteerd mag voortplanten >;)


Ik mis de vind ik leuk knop