Judith Pietersen gaat rol spelen in De Stormruiter

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Judith Pietersen gaat rol spelen in De Stormruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 11:13 Tip de Nieuwsredactie

*facebook
Overige

Afbeelding
Judith Pietersen en LimiTed Edition Foto: Focussed

Nieuwe aanwinst voor de Stormruiter-cast! Ruiter en dressuur-expert Judith Pietersen Dressage gaat de rol van Wienke spelen; de dochter van Hauke (Jelle de Jong) en Elke (Annemaaike Bakker).

,,Helemaal geweldig!” zegt Judith enkele dagen na haar auditie. In haar jongere jaren speelde ze al in kleine musicals, maar uiteindelijk stortte ze zich op haar grootste passie: de paardrijsport. Inmiddels heeft ze een eigen trainingsstal in het Drentse Wapse.

Omdat ze zo'n ervaren ruiter is en veel belangstelling heeft voor acteren, werd ze door KFPS Royal Friesian gevraagd of ze auditie wilde doen voor De Stormruiter. Daar kon ze alleen maar ‘ja’ op zeggen.

En daar stond ze dan, afgelopen weekend, tegenover Jelle en Annemaaike. ,,Het was heel mooi, maar ook heel eng! We deden een rollenspel, ik werd echt in het diepe gegooid.” Maar ze bracht het er geweldig vanaf, en dus kan ze in september en oktober haar talent tonen tijdens De Stormruiter.

,,Ik ga een kür op muziek doen, maar ook acteren met Jelle en Annemaaike. Het is echt niet zomaar een bijrolletje", lacht ze. Om haar rol zo goed mogelijk neer te zetten, krijgt ze de komende tijd acteerlessen. ,,En in de tussentijd ga ik naar toneelvoorstellingen, en ga ik informatie zoeken op internet om alvast wat dingen te leren. Ik kan echt niet wachten om ermee te beginnen.”

En als de eerste voorstelling dan eindelijk plaatsvindt? ,,Dan begint het feestje pas echt!”

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie