Doorgeefstokje van maart: GamblersCup

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Doorgeefstokje van maart: GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 21:41

Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding

Bokker Alja heeft deze maand afgetrapt met de 10 vragen. Zij gaf het stokje door aan bokker GamblersCup. Zij mocht deze maand ook 10 vragen gaan beantwoorden. Wat heeft zij met het Friese paard en wat was eigenlijk haar eerste bericht hier op bokt? Lees het hier!

1. Waarom heb je je 11 jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Eerlijk gezegd weet ik dat niet meer precies... mijzelf kennende was ik weer eens op zoek naar info op internet en via Google bij bokt terecht gekomen.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:
Ligt eraan of je paard geschoren is of niet.

Persoonlijk vind ik het hele zweetdeken-verhaal klinkklare onzin.

Want weet je waar een zweetdeken vaak van gemaakt is? Juist, schapenvacht.
En weet je hoe schapenvacht werkt? Juist,
precies als een paardenvacht.

De vacht van een paard is "erop gemaakt" om zelf het overtollige zweet weg te werken, een paard in het wild had ook geen zweetdeken. Ik vind het jammer dat zoveel mensen de (nutteloze?) gewoonten van elkaar maar klakkeloos overnemen zonder er eigenlijk over na te denken wat ze aan het doen zijn. Niet dat een zweetdeken je paard schaadt, maar nut heeft het dus ook niet.

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Niet, dus 1 (als je uitgaat van 1 = niet beschamend, 10 is vreselijk :D ). Heb bij de meesten nog dezelfde mening.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Het Duitsland topic. Ik woonde al in Duitsland toen ik voor het eerst op bokt kwam. Maar het is een huiskamer topic, dus daar kijken niet veel mensen buiten de "vaste" groep denk ik. En misschien van het topic van SuperGirl, een hartstikke leuke meid die de verschrikkelijke ziekte kanker kreeg en daar uiteindelijk ook aan overleden is. Ik heb vanaf het begin enorm met haar meegeleefd.

5. Wat betekent http://www.bokt.nl voor jou?
"Paardencontact" met Nederlanders. Er zijn best wat verschillen tussen paardenmensen hier en paardenmensen in Holland. Ik hoor graag meningen van beide kanten en pik mee waar ik wat mee kan. En het is een medium waarmee ik met bepaalde mensen automatisch in contact blijf omdat ik ze steeds weer in topics tegenkom, hartstikke leuk!

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Ja hoor, hebben we dat niet allemaal gehad? Ik denk een beetje hetzelfde als mijn voorgangsters: op de kleuterschool ben ik begonnen met paardrijden, dus paardje spelen in de pauze, en dan na de eerste keer paardrijles je arm breken bij het "springen" op het schoolplein de volgende dag... echt balen dat ik vervolgens 6 weken in het gips zat, het is 36 jaar geleden maar ik weet nog hoe boos ik was dat ik zo lang moest wachten tot ik weer mocht paardrijden :')

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan zou ik 20 jaar geleden al een stichting opgezet hebben voor het opvangen van verwaarloosde dieren. Misschien een penny-gedachte die is blijven hangen, maar ik wil graag veel meer doen voor verwaarloosde dieren en dat gaat gewoon niet met een normale fulltime baan en een rijtjeshuis in de stad. Ik zou er enorm veel voldoening uit halen. Al ben ik best gelukkig met de "hoofdbestanddelen" van mijn leven, dit blijft knagen en zeuren in mijn hoofd. Al jaren.

8. Je hebt nu een fries, is dat een ras waar je je hele leven al aan verkocht bent of heb je ook andere paarden gehad?
Ik hou mijn hele leven al van Friezen, maar heb ook andere paarden gehad. Mijn opa vond ze schitterend en kon ze geweldig tekenen. Ik was gelijk al verliefd op het ras. Maar eerst rij je ponies, krijg je een draver van je vader, rij je het geweldige dressuurpaard van je oom ernaast, beland je in de western wereld, koop je een Rheinländer, koop je een Hannoveraan, fok je een Hannoveraan, voordat je je eerste Fries koopt. En dit is na jaren de tweede. Ik vind ze geweldig, maar rij er graag een ander paard naast om eens een sprongetje te maken (want dat kan de mijne niet :') ).

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Aan Bokster classic_life. Ik hoop dat ze tijd heeft, want zij heeft zo'n enorm druk en interessant leven in het verre Australie!

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Ik kan me voorstellen dat je met jouw leven nooit meer terug wilt naar Nederland, maar heb je stiekem wel eens heimwee?


janouk
Blogger

Berichten: 17809
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Doorgeefstokje van maart: GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 06:01

Leuk om te lezen gc, en je wat beter te leren kennen.
Al hebben we heel wat beleefd samen in het topic van supergirl <3

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Alja

Berichten: 25496
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Doorgeefstokje van maart: GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:23

leuk sasja!!

ONDERSCHRIFTLOOS

cam
Berichten: 3018
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:05

Wat leuk om te lezen Sasja.
En heb dit helemaal gemist, kom te weinig op bokt. :)

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:56

janouk schreef:
Leuk om te lezen gc, en je wat beter te leren kennen.
Al hebben we heel wat beleefd samen in het topic van supergirl <3

Inderdaad! Maar daarin hebben we het (logisch) niet veel over onszelf gehad. Al was jij meteen "bekend" door je geweldige gebaar van de koetsrit!!

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:57

Alja schreef:
leuk sasja!!

Jij kent me wat beter natuurlijk, bedankt nog voor het "stokje doorgeven" :')

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:59

cam schreef:
Wat leuk om te lezen Sasja.
En heb dit helemaal gemist, kom te weinig op bokt. :)

Ik ben er ook niet zo vaak, ik kreeg een melding via e-mail voor dit onderwerp :D

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Texas02 en 12 bezoekers