Kwalificatiewedstrijd boogschieten Kaatsheuvel zeer geslaagd

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13855
Geregistreerd: 20-04-16

Kwalificatiewedstrijd boogschieten Kaatsheuvel zeer geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 20:55

*Bokt.nl / Omroep Brabant
Overige

Afbeelding
Foto door aniek1985

Afgelopen zondag vond de kwalificatiewedstrijd voor het WK boogschieten te paard plaats in Kaatsheuvel. Boogschieten te paard werd in het verleden ingezet in de jacht en was een krijgskunst waarmee razendsnel grote gebieden zijn veroverd. Tegenwoordig is het een uitdagende behendigheidssport waar twee sporten worden gecombineerd.

Zo’n tien deelnemers trotseerden zondag de snijdende kou op een weiland bij Kaatsheuvel. José Membrilla van Leeuwen legt uit wat de bedoeling is. "Het paard moet over een baan van negentig meter vooruit galopperen. Afhankelijk van de baan die je loopt schiet je of heel veel pijlen of één pijl per doel."
Het is vooral een moeilijke sport legt Arno Hendriks, arno8 op Bokt, uit: "Dat boogschieten is een hele andere techniek dan dat je normaal ziet. Omdat je op gevoel moet schieten en heel snel de pijlen moet laden. In Nederland kijken mensen naar mij en zeggen ‘oh wat ben je goed’", vertelt Arno. "Maar kom ik Hongarije dan zijn er meisjes van 16 die doen het drie keer zo goed als ik. Je doet het vooral voor de lol maar je probeert het zo goed mogelijk te doen."

De wedstrijd in Kaatsheuvel was een kwalificatiewedstrijd voor het wereldkampioenschap in Hongarije. Het gaat de Nederlanders niet om de winst, maar om de kans ooit aan een WK mee te doen. Want wil je goed worden in deze sport moet je heel veel oefenen volgens José: "Ik doe dit nu al 4,5 jaar en het is alleen maar oefenen, oefenen en oefenen. Je bent zeker vijf tot tien jaar bezig wil je het echt goed kunnen."

De ruiters die zich kwalificeerden voor het WK:
Senioren
Arno Hendriks
Kimo den Braber
Damien Madot

Junioren
Siem Budding

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.


daffieduck83

Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Kwalificatiewedstrijd boogschieten Kaatsheuvel zeer geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:59

Wat gaaf Arno dat je naar het WK mag. Ook de andere geselecteerden heel veel succes.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:12

daffieduck83 schreef:
Wat gaaf Arno dat je naar het WK mag. Ook de andere geselecteerden heel veel succes.


Dankjewel! Nog mooier is dat José ook mee gaat. Damien kan niet en dus kwam de volgende op de lijst, José, in aanmerking :)

L_iek
Berichten: 9661
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Kwalificatiewedstrijd boogschieten Kaatsheuvel zeer geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:08

He wat grappig, mijn woonplaats maar geen idee dat dit was afgelopen weekend. Gefeliciteerd voor de ruiters die gekwalificeerd zijn!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kwalificatiewedstrijd boogschieten Kaatsheuvel zeer geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:26

Da's goed nieuws!
Gefeliciteerd, Arno (en de rest uiteraard ook). Maak er wat moois van :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Kwalificatiewedstrijd boogschieten Kaatsheuvel zeer geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:21

Geen idee dat dit er was.. paarden staan in Kaatsheuvel. Had graag even komen kijken lijkt me erg vet!
Gefeliciteerd iedereen die gekwalificeerd is

RoosDeG

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:38

sanso schreef:
Geen idee dat dit er was.. paarden staan in Kaatsheuvel. Had graag even komen kijken lijkt me erg vet!
Gefeliciteerd iedereen die gekwalificeerd is


Ze zitten ook vlakbij waar jou paarden staan :')

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Ballard_L

Berichten: 2472
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Kwalificatiewedstrijd boogschieten Kaatsheuvel zeer geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:49

Ik vind dit zo gaaf! Zou het dolgraag eens proberen, maar Brabant is toch wel ver weg :’(

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:43

Ballard_L schreef:
Ik vind dit zo gaaf! Zou het dolgraag eens proberen, maar Brabant is toch wel ver weg :’(


We hebben ook locaties verder naar het midden van Nederland. Zoals Arnhem, Maarsbergen en waarschijnlijk volgend jaar Putten.

Dus misschien zit daar iets voor je bij? :)

We always try to do our best for our horses :)

Ballard_L

Berichten: 2472
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:45

Silly_Woman schreef:
Ballard_L schreef:
Ik vind dit zo gaaf! Zou het dolgraag eens proberen, maar Brabant is toch wel ver weg :’(


We hebben ook locaties verder naar het midden van Nederland. Zoals Arnhem, Maarsbergen en waarschijnlijk volgend jaar Putten.

Dus misschien zit daar iets voor je bij? :)


Ik woon in noordoost Friesland, dus zelfs Putten is voor mij twee uur rijden :( maar het lijkt me wel eens heel gaaf om te doen! Ik denk ook dat mijn pony het superleuk zou vinden

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Iriscope

Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:47

Silly_Woman schreef:
Ballard_L schreef:
Ik vind dit zo gaaf! Zou het dolgraag eens proberen, maar Brabant is toch wel ver weg :’(


We hebben ook locaties verder naar het midden van Nederland. Zoals Arnhem, Maarsbergen en waarschijnlijk volgend jaar Putten.

Dus misschien zit daar iets voor je bij? :)


Gefeliciteerd Jojo! En Arno ook natuurlijk. Heel gaaf voor jullie :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:42

Iriscope schreef:
Gefeliciteerd Jojo! En Arno ook natuurlijk. Heel gaaf voor jullie :)


Dank je wel!! :)

We always try to do our best for our horses :)

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:52

Wanneer is het eigenlijk ? :p

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Kwalificatiewedstrijd boogschieten Kaatsheuvel zeer geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:54

Van 5 t/m 8 juli! En daarvoor is er nog een trainingskamp waar iedereen (ook niet-deelnemers) aan mee kan doen (als er nog plaats is).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binck8, catharin, Chantalla, djinnie, GoogleAdsense, ImkeTarek, komone en 7 bezoekers