Vraag het teamlid: Neonlight

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vraag het teamlid: Neonlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 13:01

* Bokt.nl
Bokt community

Vraag het teamlid is een nieuw onderdeel van de Bokt community. In dit onderdeel willen we maandelijks een aantal vragen aan een teamlid stellen, zodat jullie een beeld krijgen van de mens achter het kleurtje. Hebben jullie een teamlid over wie je meer wil weten? stuur dan een pb naar Banjer.

Afbeelding
Neonlight en Neon Light. Foto door http://www.truephotographs.nl.

Welkom bij de tweede editie van "Vraag het teamlid". Deze keer beantwoordt Neonlight de vragen. Wil je weten hoe haar dag eruit ziet, wat haar grootste blunder is en wat haar grootste succes op paardensportgebied is? Hieronder lees je het.

* Hoe lang ben je al teammie?
Al heel erg lang, ik heb onlangs mijn 10-jarig jubileum gehad. Ik ben sinds 1 april (en nee, dit was geen 1 april grap) 2007 al lid van het team als mod. De 1 april grap van toen was adopteer een mod, niemand wilde mij adopteren. -O- :')

* Wat is het leukst aan teammie zijn?
Het overleg, het kunnen bijdragen aan een hobby, want dat kun je bokt wel noemen, een hobby om er te kunnen lezen en posten.

* Wat is je grootste blunder?
Mijn grootste blunder gebeurde in 2011 en is een post die in een overlegtopic hoorde per ongeluk te plaatsen in een topic op FZ, wat al een beladen topic was. Het topic op FZ ging over hetzelfde. Uiteindelijk is er nog een 2de topic op FZ over geopend. :=

* Kan je omschrijven hoe een dag als mod eruit ziet?
Voor mij is het nadat ik ben opgestaan en heb ontbeten een sigaretje roken buiten, en dan eens kijken of ik poef kan zeggen in het topic [SK] Tellen tot dat ... POEF! Deel 11!. Daarna het dikke buikentopic doorlezen in het veulenseizoen, om te zien of er weer veulens geboren zijn. Daarna wisselt het of ik moet werken, en zo ja, of ik ochtend of avonddienst heb. Bij avonddienst en vrij ga ik eerst nog een uur met Kiko in de bossen wandelen, bij ochtenddienst verwacht de baas me al om 06:30. Tijdens het werk doe ik het meeste modwerk, in de pauzes tussendoor. En vooral veel bijlezen. Wanneer het druk is op het werk laat ik het echte modwerk voor thuis liggen, omdat ik dan voornamelijk mobiel bij lees en ik wil mobiel zo min mogelijk modwerk doen, omdat ik dat niet fijn vind. Is het rustig op het werk doe ik het tussendoor even op de computer. Modwerk bestaat uit tems afhandelen, nieuwe topics bekijken, en meedoen aan overleg achter de schermen.
Wanneer ik thuis modwerk doe lig ik op de bank met de laptop op schoot en met de hond erbij. Af en toe ook wel lastig, dan is ze jaloers op bokt en gaat ze over de laptop liggen. :')

Afbeelding
Neonlight en Reedhill's Mister Michael op CH Nunspeet in 1995.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Nou ja, zoals je hierboven kunt lezen, het eerste wat ik doe ik bokt openen voor de gezelligheid. Sinds bijna 1,5 jaar heb ik een andere functie op mijn werk waardoor ik het een stuk drukker heb en minder tijd heb voor bokt, waardoor het veel bij bijlezen blijft (op mijn mobieltje :)) ) en minder met posten, maar er zijn veel topics die ik trouw altijd blijf meelezen.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
25 april 2016 en de dagen die daarop volgden. Mijn allerliefste merrie Neon Light overleed plotseling, hoogdrachtig. De steun die ik van het team kreeg, maar vooral van de medebokkers uit het dikke buiken topic van 2016. Hoe ineens een paar dagen later al een vriendin hier op de stoep stond met een prachtige kaart van al deze mensen, en een kadobon voor een foto op canvas te kunnen bestellen. Het is een foto op hout geworden, die in onze overkapping bij de loungeset hangt. Fantastische bokkers gewoon. :+:

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Sinds ik geboren ben ben ik al besmet met het paardenvirus. Geen idee waar dat vandaan kwam, want ik was de enige in de familie. Toen ik 8 werd mocht ik op paardrijles op de manege. Na een aantal jaar kreeg ik de mogelijkheid tot een leasepony en kwam ik bij de ponyclub terecht. Zo ben ik een pony van de toenmalige voorzitter gaan rijden, en bij hun ben ik nooit weggegaan. Vanaf mijn 13de ben ik met hem meegegaan op wedstrijden in de aangespannen sport om zijn hackney's voor te brengen, vanaf mijn 16de ben ik zelf met zijn hackney's gaan rijden. In die tijd reed ik ook nog een paard voor eigenaren op wedstrijden, maar dat werd me teveel, de wedstrijden botsten met elkaar en ik vond de aangespannen wedstrijden veel gezelliger. Na een aantal jaar begon ik het rijden onder het zadel wel te missen, en in 2012 vond ik dat ik het financieel aan kon om een eigen pony te kopen daarvoor. Ik kocht dus mijn eerste pony toen ik 29 was. :D
En nu, nu rijd ik nog steeds met de hackney's en nooit onder het zadel want ik heb er de tijd niet voor. :o

* Waarom heb je je ooit aangemeld voor Bokt?
Mijn aanmelding op bokt was niet zo'n leuke aanleiding. Mijn grootste concurrent in de hackneysport verloor zijn tweespan in een brand. Ik ben op internet gaan zoeken en kwam zo uit in een topic op bokt. Toen heb ik me aangemeld en daar een reactie geplaatst.

* Wat vind je het leukste aan het modwerk?
Het leukste vind ik het overleg met zowel het team achter de schermen als met gebruikers.

Afbeelding
Neonlight en Reedhill's Mister Michael tijdens het Zuid-Nederlands Kampioenschap Damesnummer in 2008

* Waarom heb je er voor gekozen om met stippels te fokken?
Toen ik 29 was kocht ik dus mijn eerste pony. Bedoeling was om gewoon recreatief te rijden, wel dressuurmatig, maar geen wedstrijden. Totaal geen merriemens dus zocht een hengst of een ruin, wel een jong dier, van veulen tot 3-jarige, onbeleerd. En ik wilde graag wat aparts, het oog wil ook wat, liefst geen standaard kleurtje. Ik kocht uiteindelijk een 1,5 jarige merrie. Tja, en als je toch een merrie hebt, kun je er ook wel een keer mee fokken. Als 3-jarige licht beleerd en gedekt. En dat laatste smaakte naar meer, en eigenlijk niet meer mee gereden maar mee gefokt. Fokken en rijden ging niet samen (dat vond ze echt niet leuk) en om haar in haar waarde te laten heb ik het rijden gelaten voor wat het was. Ondanks dat Neon Light licht ingereden was kon je er altijd zo een zadel opgooien en erop gaan zitten. Wereldmerrie. <3
Een 2 weken voordat Neon Light overleed plaatste een fokker in het appaloosa huiskamertopic een berichtje dat ze wat merries gingen verkopen. Toen geen aandacht aan besteed want ik had al een merrie. Maar toen Neon er niet meer was, dacht ik weer aan dat berichtje. Omdat er zo weinig fokkers zijn in deze maat was dit een buitenkansje, en heb ik in mei 2016 een 4-jarige stermerrie gekocht. Vorig jaar heeft zij haar eerste veulen gehad, dit jaar verwachten we eind mei haar 2de veulen. Sarona is nog onbeleerd en ik vermoed dat ze dat ook gaat blijven. :))

* Wat is je grootste succes op paardensportgebied?
Op paardengebied de goedkeuring voor dekdienst van mijn eerste veulen, Reedhill's Devdan.
Op sportgebied het KNHS kampioen tandem in 1995, 2011 en 2012, Nederlands Kampioen tweespan in 1997, 2011, 2012 en 2013, Nederlands Kampioen klavertje drie in 2011 en 2012, NKB kampioen tweespan in 1997 (gokje voor het jaartal), KNHS Hippiade kampioen 2007, en tussendoor nog vele "podiumplaatsen" op de diverse kampioenschappen.


Anoniem

Re: Vraag het teamlid: Neonlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:39

Leuk om te lezen wie er in de groene jasjes zitten!

SparklingApp

Berichten: 1934
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:07

Leuk stuk ! :)

Sometimes you win en sometimes you learn.

Anoniem

Re: Vraag het teamlid: Neonlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:38

Leuk stuk Neon! :D

A_nouk

Berichten: 11615
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Vraag het teamlid: Neonlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:06

Whoehoe Neon ~ :D

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Vraag het teamlid: Neonlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:30

Wat een leuk stuk.

Storm

Berichten: 20816
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Vraag het teamlid: Neonlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:58

Leuk leuk leuk! :j

Is het al lente?

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:52

Afbeelding

wij ook blij met super karakter van enigste dochter van neon.
helaas gaan we niet meer fokken en rijden doet ze super, alleen door rechter hoef mag ze niet zwaar meer trainen.
als eerste keer op de keuring haalde ze als jaarling een eerste 1A premie.


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 23-03-18 05:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie verwijderd

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: darkadia, DotBot, maitestar23, Melzazu, TurboDi en 14 bezoekers