Esmee Donkers en Kimberly Pap aan kop bij jeugd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

Esmee Donkers en Kimberly Pap aan kop bij jeugd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 14:51

knhs
Dressuur


Esmee Donkers en Kimberly Pap zijn zojuist als kampioenen gekroond bij het KNHS Indoorkampioenschap dressuur voor Young Riders en Junioren. Beide amazones gingen na de eerste proef van gisteren al aan de leiding en wisten hun voorsprong vast te houden.

Junioren
De 17-jarige Kimberly Pap reed met haar Victory vanmorgen een ijzersterke Kür waarin ze ruim 75% scoorde. Voor Kimberly kwam de zege wel onverwacht. “Ik had dit nooit verwacht en ben echt super tevreden. Ik heb dit paard nog super kort en dan nu al hier winnen, ik rijd hem pas twee en een halve maand. Renate van Vliet heeft hem voor mij gereden. Dit jaar mag ik nog bij de junioren en ik hoop een paar internationale wedstrijden te kunnen rijden en de KNHS-Greenpoint Kostendrukkers Cup en dan zien we wel hoever we komen. Mijn paard was vandaag heel mooi constant in de aanleuning en mooi op lengte en we hadden ook eigenlijk geen fouten. Vooral het draf gedeelte liep heel fijn, galop kon nog wat netter.”
Achter Kimberly kwam Annelotte Felix met Amos op de tweede plaats in deze Luzac prijs. Florence Siemer eindigde met Zidane op de derde plaats.

Young Riders
Bij de Young Riders won HBO student Esmee Donkers met haar Chaina na de Nederlandse titel afgelopen zomer nu ook het KNHS Indoorkampioenschap. In de eerste proef van de Horka prijs scoorde ze ruim 73% en won overtuigend. In de Kür vandaag slopen wat foutjes en dat maakte de weg vrij voor Carlijn Huberts om de dagzege binnen te halen. Esmee’s voorsprong van de eerste proef bleek echter groot genoeg. “Ik had vandaag wat foutjes, maar over het algemeen liep ze er wel super netjes overheen. Ik vond het drafgedeelte beter dan gisteren, Chaina heeft het echt super goed gedaan. Ze laat zien dat ze hier nu foutloos en makkelijk doorheen loopt. Het is een heel sensibel paard, maar wel heel gehoorzaam.
Ons doel dit jaar is het EK, dit jaar hoop in nog net wat beter in vorm te zijn als afgelopen jaar en beter te presteren. Samen met mijn trainster Tineke Bartels en bondscoach Alex van Silfhout werk ik daar hard aan.”

Tevreden bondscoach

Bondscoach Alex van Silfhout kijkt tevreden terug op de verrichtingen van zijn jeugd ruiters. We hebben denk ik veel potentie. Bij de Young Riders zie je een aantal ruiters met veel aanleg die ook echt weten waar ze mee bezig zijn met goede paarden. Dus wat dat betreft denk ik dat we toekomst hebben. Bij de junioren zie je dat de combinaties natuurlijk wat groener zijn, maar er lopen een stel goede paarden met veel potentie. Ik denk dat we dit jaar met twee goede teams naar het EK kunnen, als het allemaal gezond blijft en wil lopen natuurlijk.”

Uitslag KNHS Indoorkampioenschap Junioren – Luzac prijs

Goud: Kimberly Pap – Victory (v. Jazz), 72,467% (69,85% en 75,083)
Zilver: Annelotte Felix - Amos (v. Flemmingh), 68,564% (66,46% en 70,667)
Brons: Florence Siemer - Zidane (v. Inspekteur), 68,488% (64,85% en 72,125%)

Uitslag KNHS Indoorkampioenschap Young Riders – Horka prijs
Goud: Esmee Donkers - Chaina (v. Sir Donnerhall), 73,037% (73,24% en 72,833%)
Zilver: Carlijn Huberts - Cupido (v. Daddy Cool), 72,624% (70,83% en 74,417%)
Brons: Robin Bernoski - Velazquez (v. Krack C), 70,274% (68,63% en 71,917%)

Kijk hier voor alle uitslagen.