Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
misterA
Berichten: 3123
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:10

Graslandbeheer!!! In de OVP! De heren studeerkamergeleerden krijgen een rolberoerte alleen al als ze dat woord horen. Bij ongewijzigd beleid zal er over enkele jaren alleen nog maar jkk groeien. Misschien dat er dan een selectie bij de grote grazers heeft plaatsgevonden en ze zelfs dat gif kunnen overleven?

Lanoca
Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:34

Ja op die kale vlakte kunnen pioneer gewassen makkelijk overheersen. Iemand zei hier eerder dat de JKK minder wordt, maar eens kijken of er in juni gele bloemetjes zijn.

Als die grote grazers dat spul gaan eten zal er niet zoveel afgeschoten moeten worden. Drachtig blijven met lever kwalen zal niet meevallen.

fransje23

Berichten: 15415
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:10

De voergroepen merken dat er beduidend minde behoefte aan hooi is bij de dieren in de OVP dus het gras groeit wel degelijk. Momentele wordt natuurlijke ieder grasspriet die groeit meteen weer kort gegeten maar toch zie je de vlaktes groener worden.

Anoniem

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:45


Popstra
Berichten: 13820
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:58

fransje23 schreef:
De voergroepen merken dat er beduidend minde behoefte aan hooi is bij de dieren in de OVP dus het gras groeit wel degelijk. Momentele wordt natuurlijke ieder grasspriet die groeit meteen weer kort gegeten maar toch zie je de vlaktes groener worden.

Vertel dat maar eens op de pagina van Cynthia en Annemieke. Je krijgt gelijk een bak stront over je heen daar van mensen die er echt geen moer verstand van hebben oh, en zelfs beweren dat het te veel aan hooi wat daar nu beschimmelt met opzet word gevoerd om de paarden ziek te maken :roll:

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23508
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:15

Ik was daar door iemand toegevoegd nou ik wist niet hoe snel ik daar weer weg moest wezen

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18682
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:24

Popstra schreef:
fransje23 schreef:
De voergroepen merken dat er beduidend minde behoefte aan hooi is bij de dieren in de OVP dus het gras groeit wel degelijk. Momentele wordt natuurlijke ieder grasspriet die groeit meteen weer kort gegeten maar toch zie je de vlaktes groener worden.

Vertel dat maar eens op de pagina van Cynthia en Annemieke. Je krijgt gelijk een bak stront over je heen daar van mensen die er echt geen moer verstand van hebben oh, en zelfs beweren dat het te veel aan hooi wat daar nu beschimmelt met opzet word gevoerd om de paarden ziek te maken :roll:



Ja heerlijk! heb me laatst een hele middag vermaakt, toen dat rapport kwam. echt reltopic ten top :')

Jolliegirl

Berichten: 32995
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:41

Die groep is ook niet goed wijs...

Zit veel liever tussen de mensen die logisch nadenken zoals Eline....

Lanoca
Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:18

Volgens dat artikel in Trouw wil Olaff dus niveau verschillen maken door met het grondwater niveau te manipuleren. Hij wil dus wel het gebied beïnvloeden maar niet beesten voeren of uit het gebied halen zodat een kleinere groep de winter makkelijker doorkomt.

Het verschil is dat hij het droger wil maken zodat de grazers verder het moeras in gaan, terwijl anderen het natter willen. Wat is hier natuurlijk aan? Dat jonge zeeklei vruchtbaar is, mag toch ook geen verrassing zijn.

Het begin van het artikel vond ik interessant maar niet verrassend.

fransje23

Berichten: 15415
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:34

Ik verwacht na het lezen van sommige berichten in de Facebookgroepen dat Elvis verschijnt om dieren te voeren (of juist niet..) Hoeveel achterdocht en complot denken kun je hebben..

En maar blijven zeggen dat het een woestijn is waar niets groeit..
Paarden zijn vast beter af in Spanje waar het een groot deel van het jaar zo droog is dat er inderdaad niets groeit op de armere rotsbodem..

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:41

Ach nu is er weer 1 die beweert Mkz te hebben opgelopen op de OVP. Pfffff wat een onruststokerij. Ze gaan zichzelf totaal voorbij.


Dhr metzemaekers roept op tot geen harde acties en madam vrolijk roept op om dit weekend harde acties te gaan doen. Kansloos zooitje allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:15

Lanoca schreef:
Volgens dat artikel in Trouw wil Olaff dus niveau verschillen maken door met het grondwater niveau te manipuleren. Hij wil dus wel het gebied beïnvloeden maar niet beesten voeren of uit het gebied halen zodat een kleinere groep de winter makkelijker doorkomt.

Het verschil is dat hij het droger wil maken zodat de grazers verder het moeras in gaan, terwijl anderen het natter willen. Wat is hier natuurlijk aan? Dat jonge zeeklei vruchtbaar is, mag toch ook geen verrassing zijn.

Het begin van het artikel vond ik interessant maar niet verrassend.


Ik heb het artikel aangehaald om te laten zien dat onderzoek uitwees dat de bodem daar supervruchtbaar is. Er zijn blijkbaar mensen bang dat er nu niets gaat groeien. Tot nog toe groeit er elk jaar genoeg in de warmere maanden, dat is juist het probleem. Daarom neemt de omvang van die kuddes herten en paarden zo hard toe elke keer. Ik denk dat wie die dieren een warm hart toedraagt zich beter zorgen kan maken over of er niet weer veel teveel gaat groeien. Want dan moeten er alleen maar meer afgeschoten worden straks.

De rest van de ideeën.....ach....het is een artikel van 4 jaar oud he? ;)

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:25

ik zie t dan maar zo...

die maascha vrolijk...gewoon een heel raar mens...

die destiny woods schreeuwer die graag de boel ophitst.

cynthia en annemiek de dames aandachtsgeil....ze staan overal zelf op foto's video's live beeld..

en bij al die achterlijke groepen is het ja en amen zeggen, en vooral geen eigen mening mogen hebben.

dan niet te spreken over die los cabaluna in spanje, nee je moet alleen zeggen hoe geweldig ze zijn en dat de koniks vooral naar spanje moeten.

ik ben nog maar lid van 1 groep, dat is de groep waar nog enigsinds word nagedacht en ego's niet de boventoon voeren

Popstra
Berichten: 13820
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:08

Snap ook wel dat men in Het algemeen in Nederland een beetje raar beeld heeft van die actievoerders daar als je alleen maar dat soort volk op tv ziet blèren. Cynthia en Annemiek doen ongetwijfeld goede dingen maar mijn groep is het ook niet meer. Puur door die onkunde van velen die wat lopen te roeptoeteren.

fransje23

Berichten: 15415
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:31

En al die verdrietige smiley's bij elke foto..
Heb al eerdere ervaringen dat mensen dieren redden vooral om veren in de eigen bips te krijgen en ermee op te scheppen. Vaak verliezen ze ook de realiteit uit het oog..
De mensen die het daadwerkelijk voor het dier doen worden ondergesneeuwd en met wat pech zwart gemaakt.

Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 23:57

Het is toc zonde dat in iedere groep de pleuris uitbreekt.

Erger mezelf regelmatig aan het ongefundeerde, hysterische gelul. Heb zelfs op het punt gestaan om er maar gewoon niet meer om te geven en mezelf er niet meer mee te bemoeien.

Maarja, dan zie je foto’s van al die hongerende dieren en dan krijg ik het toch niet uit mijn kop.

fransje23

Berichten: 15415
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:41

Tallie1979 schreef:
Het is toc zonde dat in iedere groep de pleuris uitbreekt.

Erger mezelf regelmatig aan het ongefundeerde, hysterische gelul. Heb zelfs op het punt gestaan om er maar gewoon niet meer om te geven en mezelf er niet meer mee te bemoeien.

Maarja, dan zie je foto’s van al die hongerende dieren en dan krijg ik het toch niet uit mijn kop.


Om een vuist te maken helpt de verdeeldheid, hysterie en gebrek aan kennis niet echt mee.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 11:17

Citaat:
De mensen die het daadwerkelijk voor het dier doen worden ondergesneeuwd en met wat pech zwart gemaakt.


Achter de schermen gebeurt ook van alles.

mysa

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:28

Precies, bovendien heeft die groep meer dan 60.000 leden, een afspiegeling van de maatschappij, waarbij de grootste schreeuwers het meest gehoord worden.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:51

We hebben zelfs al hooi op sommige plekken verwijderd omdat het blijft liggen en als het schimmelt... We voeren nog wel op een paar plekken waar gegeten word, zoals Oostvaardersveld. Wel een stuk minder. De 80 pakjes elke dag die we deden is voorbij. Nu voeren we niet elke dag.

Vlakte is nog wel erg dol op hooi maarja eh, moeilijke gevaarlijke plek

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:18

Begrijp ik daaruit dat er niet echt meer werd opgetreden tegen het bijvoeren? Misschien omdat het gevaar/probleem van de trailers groter was?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:05


ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:04

LindyH schreef:
Begrijp ik daaruit dat er niet echt meer werd opgestreden tegen het bijvoeren? Misschien omdat het gevaar/probleem van de trailers groter was?


Oh zeker wel. De boetes stromen binnen

Telpeva

Berichten: 14787
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:11

Stille meelezer
Maar hoe doen jullie dat met de boetes, hoe houden jullie dat vol, doen er mensen doneren oid of hebben enkelen van de mensen die voeren een flinke bankrekening om dat op te vangen?

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:22

Telpeva schreef:
Stille meelezer
Maar hoe doen jullie dat met de boetes, hoe houden jullie dat vol, doen er mensen doneren oid of hebben enkelen van de mensen die voeren een flinke bankrekening om dat op te vangen?


Donatie pot is bijna leeg. We hebben nu een advocaat die ze gratis gaat aanvechten.. Mocht dat niet lukken, dan om donaties vragen. Ik heb elke voerder duidelijk verteld in her begin dat we ons best doen met boetes, maar dat ze voor eigen rekening kunnen zijn. Iedereen is zich bewust van het risico.