Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43413
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 08:14

Jee ElineS, wat een verhaal en ontzettend fijn dat je het hier gedeeld hebt.
Was het dier echt zo ver heen als hierboven wordt beweerd, of lag het gewoon te herkauwen na het eten zoals ik eerder las?

Als de jagers echt verkeerd zaten, en volgens de wet gewoon niet mogen schieten als er mensen bij staan, dan kan er gewoon aangifte worden gedaan tegen deze persoon lijkt me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 08:32

MarjanB schreef:
Als ze die beesten niet eerst hadden laten verhongeren was t afschieten en dit drama (en discussie) ook niet nodig geweest.
Dit drama van die dames was überhaupt niet nodig geweest.

Alane schreef:
De dames reageren vanuit een hoop emotie, en moordenaar? ik zeg ook ja, niet vanwege het schot, maar vanwege het willens en wetens laten creperen van dieren
Moordenaar gillen tegen mensen die hun werk doen (en al continu bedreigd worden door dit soort hysterische figuren) en over het hek klimmen, dan is het gewoon zeer terecht dat ze zijn aangehouden. Belachelijke vertoning.

Ik weet echt niets van het schieten van dieren, maar naar nu blijkt uit allerlei berichten, is dat dus wellicht helemaal niet verkeerd gegaan. Waarschijnlijk hebben deze dames daar net zo veel verstand van als ik.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23457
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 08:39

8nnemiek schreef:
Als de jagers echt verkeerd zaten, en volgens de wet gewoon niet mogen schieten als er mensen bij staan, dan kan er gewoon aangifte worden gedaan tegen deze persoon lijkt me?


Je kan als omstander ook gewoon vertrekken als dat verzocht word nietwaar?

Eerst grote discussie dat ze te weinig schieten en dan schieten ze en is het weer niet goed..

Ik heb nog geen filmpje gezien waarin op normale wijze gedemonstreerd word, alleen paardenmeisjes incl rijkleding die half dode paarden aan staart en manen uit het water sleuren en luid aanmoedigen terwijl ze pogingen doen om te gaan staan (zou een wild dier dat niet veel enger vinden) en dito dames die met wilde koniks staan te knuffelen alsof het een manegepaard is.
En nu dit weer, ondanks verzoek niet vertrekken en mensen (die al veelvuldig bedreigd worden) belemmeren in hun werk, over hekken klimmen en dan boos zijn dat ze aangehouden worden (gek he)

Sorry die manier van hysterie kan ik geen respect voor hebben.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 08:45

Veulen84 schreef:
Moordenaar roepen naar iemand die een beleid uitvoert is niet heel chique. Ze voeren een beleid uit dat geschreven is door het rijk. Nu moet de provincie in 4 maanden ineens een gigantisch problemen oplossen.


Niemand heeft deze mensen gedwongen dit te doen. Je kan ook ander werk zoeken. Als je hier willens en wetens aan deze dierenmishandeling mee blijft werken en je er voor laat betalen. Dan ben je toch niet helemaal normaal in je bovenkamer? Je kunt een sadistisch karakter en slechte gewoontes niet altijd maar goed praten onder het mom, het is hun werk.

De provincie weet al langer dat dit hun werantwoordelijkheid gaat worden. Maar die zijn drukker met het tegen houden van een luchthaven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 08:55

8nnemiek schreef:
Als de jagers echt verkeerd zaten, en volgens de wet gewoon niet mogen schieten als er mensen bij staan, dan kan er gewoon aangifte worden gedaan tegen deze persoon lijkt me?


Dan hoop ik toch van harte dat ze die dames ook gaan vervolgen. Want in de weg lopen als een dier uit het lijden verlost moet worden is pas echt misdadig.

Polly schreef:
8nnemiek schreef:
Als de jagers echt verkeerd zaten, en volgens de wet gewoon niet mogen schieten als er mensen bij staan, dan kan er gewoon aangifte worden gedaan tegen deze persoon lijkt me?


Je kan als omstander ook gewoon vertrekken als dat verzocht word nietwaar?

Eerst grote discussie dat ze te weinig schieten en dan schieten ze en is het weer niet goed..

Ik heb nog geen filmpje gezien waarin op normale wijze gedemonstreerd word, alleen paardenmeisjes incl rijkleding die half dode paarden aan staart en manen uit het water sleuren en luid aanmoedigen terwijl ze pogingen doen om te gaan staan (zou een wild dier dat niet veel enger vinden) en dito dames die met wilde koniks staan te knuffelen alsof het een manegepaard is.
En nu dit weer, ondanks verzoek niet vertrekken en mensen (die al veelvuldig bedreigd worden) belemmeren in hun werk, over hekken klimmen en dan boos zijn dat ze aangehouden worden (gek he)

Sorry die manier van hysterie kan ik geen respect voor hebben.


Dat dus. :j

Als je iets wilt veranderen aan de situatie, probeer dan in ieder geval het beeld te vermijden dat ze de halve GGZ hebben losgelaten op de OVP. En denk na, doe dingen waar dieren écht wat aan hebben ipv waardoor ze nog verder van huis zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 08:59

Jennyj01 schreef:
Veulen84 schreef:
Moordenaar roepen naar iemand die een beleid uitvoert is niet heel chique. Ze voeren een beleid uit dat geschreven is door het rijk. Nu moet de provincie in 4 maanden ineens een gigantisch problemen oplossen.


Niemand heeft deze mensen gedwongen dit te doen. Je kan ook ander werk zoeken. Als je hier willens en wetens aan deze dierenmishandeling mee blijft werken en je er voor laat betalen. Dan ben je toch niet helemaal normaal in je bovenkamer? Je kunt een sadistisch karakter en slechte gewoontes niet altijd maar goed praten onder het mom, het is hun werk.

:n :n :n
Zie je nou zelf niet in dat dit geen normale reactie is?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:00

Dat is dan wederzijds. Vind jij het dan allemaal maar normaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:08

Jennyj01 schreef:
Dat is dan wederzijds. Vind jij het dan allemaal maar normaal?
Over wat daar moet gebeuren kun je van mening verschillen en daar heb ik het nu niet over.

Sommige reacties zijn zo buitenproportioneel.
Die boswachters niet helemaal normaal in hun bovenkamer noemen en zeggen dat ze sadistisch karakter hebben, omdat ze misschien jouw mening niet delen, ik vind dat niet oke.

8nnemiek

Berichten: 43413
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:08

Hebben jullie het bericht van ElineS wel gelezen? Zij was erbij, dus ik neem aan dat dat gewoon klopt, en de jagers dus al begonnen te schieten zonder dat de actievoerders de tijd kregen om weg te lopen, en na het eerste schot er vandoor gingen zonder te kijken of het dier dood was. Er was helemaal geen sprake van in de weg lopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:10

8nnemiek schreef:
Hebben jullie het bericht van ElineS wel gelezen? Zij was erbij, dus ik neem aan dat dat gewoon klopt, en de jagers dus al begonnen te schieten zonder dat de actievoerders de tijd kregen om weg te lopen, en na het eerste schot er vandoor gingen zonder te kijken of het dier dood was. Er was helemaal geen sprake van in de weg lopen..

Beter nog. Ik heb het filmpje gezien op de Stentor. Van a tot z.
https://www.destentor.nl/lelystad/emoties-lopen-hoog-op-na-schoten-in-oostvaardersplassen-drie-actievoerders-opgepakt~a5e519d0/

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:16

Moderatoropmerking:
Houd er rekening mee dat het, ongeacht het discussieonderwerp, nooit de bedoeling is je op een beledigende manier uit te laten over mensen of groepen mensen. Het is begrijpelijk dat bij een onderwerp als dit de emoties soms hoog oplopen, maar er wordt hier herhaaldelijk (en over meerdere groepen betrokkenen) geinsinueerd dat mensen 'niet goed bij hun hoofd zijn'. Dat soort kwetsende opmerkingen zijn niet toegestaan op Bokt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:24

Polly schreef:
8nnemiek schreef:
Als de jagers echt verkeerd zaten, en volgens de wet gewoon niet mogen schieten als er mensen bij staan, dan kan er gewoon aangifte worden gedaan tegen deze persoon lijkt me?


Je kan als omstander ook gewoon vertrekken als dat verzocht word nietwaar?

Eerst grote discussie dat ze te weinig schieten en dan schieten ze en is het weer niet goed..

Ik heb nog geen filmpje gezien waarin op normale wijze gedemonstreerd word, alleen paardenmeisjes incl rijkleding die half dode paarden aan staart en manen uit het water sleuren en luid aanmoedigen terwijl ze pogingen doen om te gaan staan (zou een wild dier dat niet veel enger vinden) en dito dames die met wilde koniks staan te knuffelen alsof het een manegepaard is.
En nu dit weer, ondanks verzoek niet vertrekken en mensen (die al veelvuldig bedreigd worden) belemmeren in hun werk, over hekken klimmen en dan boos zijn dat ze aangehouden worden (gek he)

Sorry die manier van hysterie kan ik geen respect voor hebben.


Helemaal mee eens.
En niets ten nadele van ElineS, maar ook zij belicht het van één kant en daar zal ook vast de nodige emotie bij komen kijken.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:27

Het spijt me zeer, hoe slecht ik deze schutter dan ook mag vinden en hoe slecht ik het ook vind om dit dier niet direct af te schieten. Dit arme dier, heeft een stel oversturen viswijven aan moeten horen in zijn/haar laatste minuut. Paniek en stress, waar die mensen die daar bij waren mede voor hebben gezorgd.

Vind het ook belachelijk dat de schutter gewoon weg rijd zonder te kijken of het dier wel dood is. Maar van de andere kant kan ik begrijpen dat die zo snel mogelijk weg wil aangezien het vol staat met demonstranten..

Daarnaast weet ik uit ervaring hoe het is om een dier af te schieten, heb in Amerika zelf 2 paarden moeten schieten. Dat zal nooit mijn favoriete hobby worden. Maar ik doe er alles voor om een dier te helpen ookal wil dat zeggen dat ik hem/haar uit zn lijden moet verlossen. De eerste keer dat ik schoot stond het paard weer op nadat er al bloed uit zijn neus kwam en hij al zeker 1 minuut op de grond lag (kogel ketste af). Dat zijn geen leuke dingen waar ik nachtmerries over heb gehad.

Maar iedereen wil het beste voor deze dieren, zelfs de medewerkers van het sbb ook al denken jullie van niet. Deze mensen moeten ook hun orders opvolgen willen ze hun baan behouden..

Wil niet zeggen dat ik het een goed "project" vind maar dat ligt niet bij de medewerkers die jullie te zien krijgen, dat ligt veel hoger op de ladder.. Maar helaas is het menselijk om altijd een zondebok aan te moeten wijzen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:39

CharmingS schreef:
Maar iedereen wil het beste voor deze dieren, zelfs de medewerkers van het sbb ook al denken jullie van niet. Deze mensen moeten ook hun orders opvolgen willen ze hun baan behouden..

Wil niet zeggen dat ik het een goed "project" vind maar dat ligt niet bij de medewerkers die jullie te zien krijgen, dat ligt veel hoger op de ladder.. Maar helaas is het menselijk om altijd een zondebok aan te moeten wijzen.


En toch vind ik wel dat de boswachters moeten samenspannen om aan dit leed een einde te maken. Om ervoor te zorgen dat de monsters boven aan de ladder geen hulp meer krijgen om dit te blijven uitvoeren.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23457
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:45

Moet je kijken wat er gebeurd als ze er een uit z'n lijden verlossen..

En nee het is zeker geen feestje om te zien, ik heb weleens op een bedrijf gezeten waar ivm een mogelijk besmettelijke ziekte pluimvee geruimd moest worden en dat ging niet met gas zeg maar. Vreselijk maar om dan die mensen die het uitvoeren aan te kijken? Geen moment! Maar bezoekers kwamen het erf niet op, onder geen beding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:51

safina schreef:
Als je iets wilt veranderen aan de situatie, probeer dan in ieder geval het beeld te vermijden dat ze de halve GGZ hebben losgelaten op de OVP. En denk na, doe dingen waar dieren écht wat aan hebben ipv waardoor ze nog verder van huis zijn.


Ik besef me nu dat mijn opmerking niet erg respectvol was naar GGZ-patienten in het algemeen. Daar wil ik nog even mijn excuses voor aanbieden. Ik blijf erbij dat die actievoerders er goed aan doen om iets te doen aan de beeldvorming en vooral door hun gezonde verstand te bewaren. En dat ze zich misdragen. Maar ik kan me voorstellen dat GGZ-patienten zich gekwetst kunnen vorm als ze door mij onterecht zo getypeerd worden. Daarvoor oprecht: sorry. Had ik nooit zo mogen schrijven.

MarjanB

Berichten: 16469
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:05

Het is van twee kanten niet normaal. Maar moeten we dat elke keer tot in den treuren gaan bediscussiëren? Denk dat het overgrote deel er wel mee eens is dat dit een heilloos project is en dat er maatregelen moeten komen om onnodig lijden te voorkomen.

Ik zag op Facebook dat de betreffende jager/schutter vol in beeld stond. Vind dit echt veel en veel te ver gaan. Er zijn echt wel manieren om dit zonder drama in de media enz te krijgen. Aan de andere kant, de protestanten ggz mensen te noemen is ook weer een hele foute uitspraak. Blijkt maar weer dat de emoties hoog oplopen en dat niet alleen de mensen die daar aan het hek staan zich schuldig maken aan uitspraken die te ver gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:06

sneeuwpop schreef:
CharmingS schreef:
Maar iedereen wil het beste voor deze dieren, zelfs de medewerkers van het sbb ook al denken jullie van niet. Deze mensen moeten ook hun orders opvolgen willen ze hun baan behouden..

Wil niet zeggen dat ik het een goed "project" vind maar dat ligt niet bij de medewerkers die jullie te zien krijgen, dat ligt veel hoger op de ladder.. Maar helaas is het menselijk om altijd een zondebok aan te moeten wijzen.


En toch vind ik wel dat de boswachters moeten samenspannen om aan dit leed een einde te maken. Om ervoor te zorgen dat de monsters boven aan de ladder geen hulp meer krijgen om dit te blijven uitvoeren.

De boswachters moeten helemaal niets. Nogmaals: misschien bestaan er wel mensen die jouw mening niet delen. En dat maakt ze geen monsters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:11

sneeuwpop schreef:
CharmingS schreef:
Maar iedereen wil het beste voor deze dieren, zelfs de medewerkers van het sbb ook al denken jullie van niet. Deze mensen moeten ook hun orders opvolgen willen ze hun baan behouden..

Wil niet zeggen dat ik het een goed "project" vind maar dat ligt niet bij de medewerkers die jullie te zien krijgen, dat ligt veel hoger op de ladder.. Maar helaas is het menselijk om altijd een zondebok aan te moeten wijzen.


En toch vind ik wel dat de boswachters moeten samenspannen om aan dit leed een einde te maken. Om ervoor te zorgen dat de monsters boven aan de ladder geen hulp meer krijgen om dit te blijven uitvoeren.


Moeten die mensen geen dieren meer schieten dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:17

MarjanB schreef:
Aan de andere kant, de protestanten ggz mensen te noemen is ook weer een hele foute uitspraak.


Dat heb ik niet gezegd he? Ik heb gezegd dat ze moeten oppassen dat ze die beeldvorming niet over zichzelf afroepen. Dat is heel wat anders dan mensen ggz-patiënten noemen. Dat is wat jij er vervolgens van maakt.

En omdat het voor ggz-patiënten niet tof is om op die manier getypeerd te worden heb ik mijn excuses al aangeboden.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:32

Sbb heeft jaren gewoon hun gang kunnen gaan. Met alle gevolgen van dien. Het is een goeie zaak dat er nu eens iemand (en de rest van de wereld) met ze mee kijkt. De hele organisatie is zo vreselijk bedrijfsblind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:35

Het hert was na de eerste schot niet dood!
Er is een filmpje waarop alles staat, en dat het hert na het eerste schot z'n kop een paar keer compleet optilt. Dat zijn geen stuiptrekkingen! Ook reageert hij nog op het oogreflex. Niet dood dus!

Heb genoeg dieren bijgestaan met euthanasie dus weet het verschil wel tussen stuiptrekkingen of niet dood zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:41

Heb ik dan een ander filmpje gezien? Na het eerste schot lijkt dat hert me niet bepaald dood. De manier waarop zijn kop beweegt lijken mij geen stuiptrekkingen.

Ik kan me voorstellen dat de emoties hoog oplopen maar om moordenaar te gaan roepen gaat nergens over. Eerder afschieten is al veel geroepen omdat de dieren dan niet zo lang hoeven te lijden, nu is het helemaal fout als dat dan ook gebeurd. De manier waarop is zeker niet handig maar het feit dat er geschoten word vind ik niet meteen fout.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23457
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:52

Ik heb net het filmpje op fb gezien en het enige wat ik erover kan zeggen is dat de boswachters keurig omgaan met de omstanders, ze blijven netjes rustig en duidelijk in wat ze doen.

Het geschreeuw over de demonstrante dat ze ziek zou zijn en opgenomen is geweest en daarom niet meegenomen mag worden, als ze zo ziek is, wat doet ze daar dan?

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:06

Polly schreef:
8nnemiek schreef:
Als de jagers echt verkeerd zaten, en volgens de wet gewoon niet mogen schieten als er mensen bij staan, dan kan er gewoon aangifte worden gedaan tegen deze persoon lijkt me?


Je kan als omstander ook gewoon vertrekken als dat verzocht word nietwaar?

Eerst grote discussie dat ze te weinig schieten en dan schieten ze en is het weer niet goed..

Ik heb nog geen filmpje gezien waarin op normale wijze gedemonstreerd word, alleen paardenmeisjes incl rijkleding die half dode paarden aan staart en manen uit het water sleuren en luid aanmoedigen terwijl ze pogingen doen om te gaan staan (zou een wild dier dat niet veel enger vinden) en dito dames die met wilde koniks staan te knuffelen alsof het een manegepaard is.
En nu dit weer, ondanks verzoek niet vertrekken en mensen (die al veelvuldig bedreigd worden) belemmeren in hun werk, over hekken klimmen en dan boos zijn dat ze aangehouden worden (gek he)

Sorry die manier van hysterie kan ik geen respect voor hebben.


Als Nederlanders in het buitenland gevraagd wordt om op de kaart Nederland zelf aan te wijzen, gaat dat 9 van de 10 keer gewoon goed. Wat zie je in het journaal op TV? Juist, die ene figuur die het niet aan weet te wijzen. Dat geeft nu eenmaal simpelweg leukere televisiebeelden.

Ik ben bij die demonstratie geweest en kan je uit eerste hand vertellen: het viel me op hoeveel normale, doordeweeks gewoon naar het werk gaande, keurig opgeleide burgers met hun volle verstand daar bijeen kwamen. Ik had zelf ook een hele kliek overjarige, macrobiotische verantwoorde veganisten-pennies verwacht (mijn vooroordeel, geef ik grif toe). Maar in tegendeel.
Dat jij er niet bent geweest, is prima, maar baseer je mening over hoe het is geweest niet op basis van wat televisiebeelden en een krantenkop met foto. Denk altijd aan bovenstaand voorbeeld: pers wil een smeuiig bericht melden en dat is niet perse altijd de waarheid.
Daarnaast heeft SBB duidelijk een hele grote invloed op de berichtgeving. Vergeet dat ook niet. De meeste mensen die fel tegen de toestanden op dat OVP verstervingskamp zijn, hebben echt de volle 100 punten. SBB probeert ze weg te zetten als sentimentele halve zolen.

Ik vind het overigens onverklaarbaar dat er nog altijd mensen zijn, ook hier, die het "beleid" van SBB verdedigen. Hier is geen verdediging meer voor. Dit is vanuit elke invalshoek een wanprestatie door SBB. Die dieren hadden daar anno 2018 al helemaal niet meer mogen zijn. Ik hoop daarom ook stevig dat er nu (eindelijk!) een definitieve oplossing komt zodat we in 2019 niet weer getuige hoeven te kijken van een soort uithongeringskamp voor "wilde dieren".