Vrachtwagen rijdt zich vast onder viaduct in Maarheeze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Vrachtwagen rijdt zich vast onder viaduct in Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 13:40

Omroep Brabant / Facebook
Transport

Afbeelding

Een vrachtwagen die normaal paarden vervoert, heeft zich vrijdagochtend vastgereden onder een viaduct in Maarheeze. De chauffeur van de vrachtwagen raakte niet gewond. En op het moment van het ongeluk was de trailer leeg. Er stonden dus geen dieren in.

Door de botsing verloor de chauffeur het dak van zijn vrachtwagen. Het ging mis bij het viaduct waar de A2 over de Stationsstraat loopt. Dit ter hoogte van de Kerkstraat. De weg is afgesloten, zo laat de politie weten.

Fanatical

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:42

Zo dan :wow: Wat een ravage! Als er daar paarden in hadden gestaan... :oo

bruintje123

Re: Vrachtwagen rijdt zich vast onder viaduct in Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:44

Zo zie je maar dat een vrachtwagen van heel wat eurootjes ook niks voorstelt als het botst.
Gelukkig geen paarden er in.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:47

Dat is wel heel dom.... Bordje met max rijhoogte staat er notabene boven.... En een beeeetje inschatten en je hebt door dat je daar lang niet onderdoor past...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:00

Zo heeft m'n vader tijdens een nachtdienst de oproep gekregen om naar een vergelijkbaar incident te gaan. Daar stonden dus wel paarden in... hele bovenkant lag er af. Paarden hadden gelukkig niks en liepen zo andere vrachtwagen weer op. Ruiter had gedronken en liet stalhulp zonder vrachtwagenrijbewijs rijden en die had het niet gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:13

MarjanB schreef:
Zo heeft m'n vader tijdens een nachtdienst de oproep gekregen om naar een vergelijkbaar incident te gaan. Daar stonden dus wel paarden in... hele bovenkant lag er af. Paarden hadden gelukkig niks en liepen zo andere vrachtwagen weer op. Ruiter had gedronken en liet stalhulp zonder vrachtwagenrijbewijs rijden en die had het niet gezien.

Zo dan, ook een heftig verhaal! :oo
Mijn vader zei ooit, vlak voordat ik met zijn bus onder een viaduct door reed, 'weet jij wel hoe hoog je wagen is?' Ik schrok me helemaal kapot en zoefde zo onder het viaduct door. Ik vergeet wel nooit meer de hoogte van zijn bus :+

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:26

Oeh gelukkig dat er geen paarden op stonden. Maar chauffeur is wel oerdom. Er staat ruimschoots van tevoren een omleiding aangegeven. En dan nog de hoogte op het viaduct zelf.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:12

dom dan die niet opgelet heeft.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:26

Een oud collega/vriendin van mij zat achter het stuur. Heb uren met haar als chauffeuse doorgebracht in de vrachtwagen en ze rijd altijd heel netjes en gaat verantwoordelijk met de wagen en paarden om. Dit is alleen helaas een flinke fout geweest waar ze zelf ontzettend van is geschrokken. Dus voor jullie je conclusies gaan trekken wou ik dit graag even mededelen! Ben ook erg blij dat er geen paarden op de wagen stonden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:45

In Waalwijk is ook een viaduct waar het geregeld fout gaat. Soms meerdere keren per maand.
Dus het kan nou eenmaal gebeuren. Gelukkig geen paarden in de wagen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:11

SweetVanille schreef:
Dat is wel heel dom.... Bordje met max rijhoogte staat er notabene boven.... En een beeeetje inschatten en je hebt door dat je daar lang niet onderdoor past...

Tja, soms vergist je je wel eens.
Helemaal het verschil tussen beladen en onbeladen vrachtwagens/trailers/caravans.
Dat kan net dat stukje uitmaken dat het de heen weg wel past en de terugweg (net) niet.

Zijn een x met 2 paarden door de drive gegaan.
1 ging kijken of we onder de balk door konden; dat ging prima.
Tijdje later een x zonder paarden er in; en toen paste we er niet onder door.