Bokt community

Ailil als professioneel paardenfluisteraar.l.
En daar is februari alweer. Aan Ailill de eer om het eerste doorgeefstokje van deze maand te beantwoorden. Hij heeft het stokje van Essie73 gekregen. Wil je weten waarom hij zich 7 jaar geleden op Bokt registreerde, of hij penny-gedachten had en aan wie hij het stokje doorgeeft? Je leest het hieronder.
1. Waarom heb je je 7 jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Poeh, goede vraag. Ik las al wat jaren mee maar voelde nooit echt de behoefte om actief mee te gaan posten. Uiteindelijk toch besloten en tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.
2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Die was nogal vaag, nu ik hem zo teruglees kan ik hem zelf ook niet helemaal meer plaatsen. Wél weet ik nog dat ik het had over een editie van Bit/Bokt waarbij je vrijkaartjes kon winnen voor Jumping Amsterdam en dat is nog gelukt ook
Ailill schreef:Hello people,
alhoewel ik al een tijdje lid ben post ik zelden. . . wel lees ik enorm veel over de hengsten (gedrag-nakomelingen-afkomst-verleden-fokker) en ben al een tijdje GROOT fan van de real life sims 3 topic hier. Helaas kan ik daar nog niet posten.
Gisteren de nieuwe Bit ontvangen en daar zat natuurlijk het bokt nummer bij, leuk al die verhalen! Vooral het verhaal van een groom zoeken - 'vanavond wel' - huwelijk. . . super
Ik heb ooit een de film Danse avec lui (zie titel/dans met hem) gezien. Toen liet die film al een diepde indruk achter maar na mijn werk in Spanje (ik heb een paar maanden daar op een dressuur stal gewerkt) heeft die film nog meer mijn interesse. Weet iemand een manier om aan die film te komen? Downloaden lukt niet
Greets,
Patrick
Hier nog een link: http://www.youtube.com/watch?v=F2MVy6G_i3w geen geluid, wel muziek
3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Die vallen op zich nog wel mee, al heb ik wel een behoorlijk recalcitrante periode gehad en daar ben ik achteraf gezien niet heel erg trots op. Een 7.
4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik volg het fokkerij gedeelte met veel interesse, vroeger veel gepost en de laatste tijd probeer ik dat weer wat actiever op te pakken. Ook kan ik het soms niet laten om te reageren op een nieuwsbericht. Verder actief in wat huiskamers, vaste inwoner van Wakkerdam, het inmiddels bekende Tinder-topic en mijn voorstel-topic verliep hilarisch.
5. Wat betekent www.bokt.nl voor jou?
Eigenlijk toch best een hoop. Naast diverse hechte vriendschappen blijf ik de beide kanten van Bokt mooi vinden: Men durft elkaar hier een spiegel voor te houden (al verloopt dit niet altijd even vriendelijk) én daarnaast staat men voor elkaar klaar indien nodig, waarbij eigenlijk niets te gek en alles mogelijk is.
Ook wat betreft persoonlijke groei is Bokt toch wel belangrijk, het blijft natuurlijk een online forum, maar wel een v.d. grootste en actiefste van Europa. Erg waardevol om de visies en meningen van anderen te ervaren.
6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Echte penny gedachten niet, daar had ik mijn zussen voor. Van huis uit hebben we altijd paarden gehad, met enkele oudere zussen die rijden was het dan ook niet vreemd dat ik eerder kon rijden op een
Het is altijd mijn droom geweest om door te gaan in de sport en dit is ook gelukt. Nog voor mijn 18e vertrok ik met 2 paarden naar het buitenland en heb een aantal jaar voor verschillende stallen in diverse landen gereden. Tot ik een ongeluk kreeg, daarna was het eigenlijk helemaal klaar met de paarden. Sinds kort pak ik het weer op en train momenteel twee jonge paarden.
7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Behoorlijk cliché maar niet heel erg verschillend van hoe het nu is/gaat worden. Zelf gezond en gelukkig en hetzelfde geldt voor mijn familie en vrienden. Qua carrière gaat het de laatste tijd behoorlijk goed en het is toch wel mijn droom om binnen nu en een paar jaar definitief naar het buitenland te vertrekken.
Dit staat ook op de planning. Ik hoop dan meer tijd vrij te kunnen maken om te kunnen werken aan mijn boek en uiteraard wat paarden en andere dieren aan huis. Iemand om dit mee te delen zou uiteraard fijn zijn

Ailill.
8. Hoe red jij het hier op Bokt als man tussen al deze meiden?
Haha, wat een vraag! Ik denk dat het voor en nadelen heeft als man zijnde hier op Bokt. Ik ben van nature behoorlijk nieuwsgierig en lees soms met grote ogen bepaalde, nogal vrouw-gerelateerde, topics hier op Bokt. Bijzonder interessant

Mannen zijn hier sterk in de minderheid dus je valt sowieso sneller op, dat is soms lastig maar vaak vooral grappig. In mijn werk heb ik ook veel te maken met vrouwen, net als van huis uit, ik weet denk ik niet beter. Nog een groot voordeel is dat je, zeker via pb, toch echt persoonlijke en diepgaande gesprekken hebt met, voornamelijk vrouwen. Soms goed voor je ego maar vooral erg leerzaam.
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Dan denk ik gelijk aan Bokker Dees, bekend persoon binnen de fokkerijtopics maar geen idee wie er aan de andere kant achter het scherm zit.
10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Rijd je zelf ook nog actief? Zo ja, op eigen gefoktepaarden?

leuk !