Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rea

Berichten: 748
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Pallieterstad aan de Nete

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:16

Dat ze in haar "on"kunde de sporen en zweep misbruikt, is waarschijnlijk nog het meest ophefmakende. Op zulk niveau willen rijden en dan haar mega-braaf paard afstraffen voor haar eigen tekortkomingen ... TSssss |o %) _-:(

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:21

Relaxed schreef:
Zoooww rustig maar, wist niet dat ik je pijn deed? :+

Maar ja, er zou voor mij een grens zijn aan wie ik mijn paard verkoop, als ik het idd zou weten.. Maar lees hierboven dat ie niet van van Silfout zelf was ;)

:+ Voel er niets van hoor, maar er worden namen bijgehaald en dat vind ik niet netjes... En helemaal niet als het aannames zijn en geen feiten.
En dat jij het anders zou doen is helemaal prima, maar als jij je brood ermee moet verdienen wordt het al snel andere koek en in het geval van mensen uit het buitenland gaat het heel vaak via een intermediar en ja dan kopen ze idd paarden voor dat geld via een filmpje...
Mensen zouden eens na kunnen denken zonder alles maar gewoon op het net te strooien voor waarheid...
Daar kun je mensen mee schaden... Waarom zou men dat willen??
Laatst bijgewerkt door olijf op 30-01-18 12:23, in het totaal 2 keer bewerkt

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:22

dit is van horses vorig jaar:

Van Silfhout leidde Vorst D, die hij in training had voor eigenaar E.B. , op naar de Grand Prix. Deze springgefokte ruin heeft inmiddels een nieuwe stal betrokken in Californië. “Vorst heeft heel veel goede dingen gedaan en was een super safe Grand Prix-paard. Hij kon 70% lopen en op een goede dag ook wel iets meer, maar was voor ons geen teampaard. Hij is nu van een oudere dame die voor haar plezier rijdt en misschien gaat ze ook wel een keer op concours. Vorst is daar het geknipte paard voor en de combinatie paste heel goed.”

Combinatie was wel bekend. En het maakt mij niet uit van wie het paard was. Als je echt een hart voor paarden hebt verkoop je het niet aan iemand die het paard zo in verwarring brengt..

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:25

Inderdaad geen fijn beeld, maar slechte reclame voor van Silfhout? Ik denk het niet, de hele wereld weet nu waar je een fijn opgeleid paard kunt kopen. Als ik een paar ton had en een schoolmaster zou zoeken zou ik nu wel weten wie ik ga bellen.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:27

Lekker speculeren allemaal, bah wat naar. De proef is niet goed, daar zijn we het allemaal over eens maar om van Silfhout nu zo door het slijk te halen gaat te ver. Wij zijn niet bij de koop aanwezig geweest. Wellicht heeft mevrouw het dier kort gereden zonder moeilijke oefeningen en was er een goede klik. Misschien was mevrouw niet van plan om hoog te starten en is dat later pas ter sprake gekomen. Kortom jullie hebben geen idee wat er zich heeft afgespeeld maar hebben wel jullie oordeel klaar. Wees er trots op!

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:33

Ik vind het ook zeker geen slechte reclame. Het paard is top opgeleid, dat zie je aan alle kanten. Ik had het paard echter wel een betere ruiter gewenst. Natuurlijk is het voor deze mensen zakelijk maar IK zou het niet over mijn hard kunnen verkrijgen. En ik denk dat het stal van Silfhout het ook zeer doet om deze beelden te bekijken.

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:34

Man man man waar gaan we heen met deze sport >;)
Ik heb hier gewoon geen woorden voor..
Een goed paard hebben zegt nog niet dat je een goede ruiter bent..

Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

JudithGigi

Berichten: 4219
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:45

Ik vond het allemaal nog wel meevallen, tot ik dat tweede filmpje zag :oo
Spontaan mijn vriend maar ingeschreven voor de intII, die heeft namelijk al een betere zit dan dit dus die komt er dan ook wel _O-

Zonde van het paard, hopelijk doen ze wat met alle feedback en investeren ze eens veel geld in lessen!

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:46

Ik vond het eerste filmpje al naar om te zien maar de tweede van vrijdag heb ik maar weer afgezet. Dat arme paard doet zo z'n best om er nog wat van te begrijpen... Echt sneu! Mag hopen dat na al deze ophef de ruiter eens goed bij zichzelf te raden gaat!

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:52

omg! :x ;( wat erg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:55

josje4 schreef:
Ik vind het ook zeker geen slechte reclame. Het paard is top opgeleid, dat zie je aan alle kanten. Ik had het paard echter wel een betere ruiter gewenst. Natuurlijk is het voor deze mensen zakelijk maar IK zou het niet over mijn hard kunnen verkrijgen. En ik denk dat het stal van Silfhout het ook zeer doet om deze beelden te bekijken.


Dat lijkt mij dus ook.. :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:56

Ik vraag me eigenlijk ook af of deze amazone wel helemaal, hoe zeg je dat netjes, gezond is.
Zelfs in stap kan ze haar hoofd niet stil houden en doen de handen van alles. Net alsof er geen bewuste controle is.
En mentaal is ze niet oke, dat lijkt me zeker, als je dit over jezelf zou terug zien stop je direct.

rea

Berichten: 748
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Pallieterstad aan de Nete

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:02

bruintje123 schreef:
Ik vraag me eigenlijk ook af of deze amazone wel helemaal, hoe zeg je dat netjes, gezond is.
Zelfs in stap kan ze haar hoofd niet stil houden en doen de handen van alles. Net alsof er geen bewuste controle is.
En mentaal is ze niet oke, dat lijkt me zeker, als je dit over jezelf zou terug zien stop je direct.

Hèhè, dat dacht dit ook; lijkt wel of dit een paralympics-proef is, met een minder-valide ruiter ...
(Hopelijk stoot ik hiermee niemand voor het hoofd :\ )

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:10

rea schreef:
bruintje123 schreef:
Ik vraag me eigenlijk ook af of deze amazone wel helemaal, hoe zeg je dat netjes, gezond is.
Zelfs in stap kan ze haar hoofd niet stil houden en doen de handen van alles. Net alsof er geen bewuste controle is.
En mentaal is ze niet oke, dat lijkt me zeker, als je dit over jezelf zou terug zien stop je direct.

Hèhè, dat dacht dit ook; lijkt wel of dit een paralympics-proef is, met een minder-valide ruiter ...
(Hopelijk stoot ik hiermee niemand voor het hoofd :\ )

daar heb je ook nog altijd betere paralympische ruiters bij. kijk naar frank hosmar of nicole den dulk :o

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:10

In de comments op de website van de blogger die dit heeft gepost staat ook de vraag of het een 'paralympische' ruiter is. Het is een gewone valide ruiter.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:19

dat verklaart dan ook, waarom zij dus met zweep rijdt :)

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:25

Ze heeft wel goed geleerd dat je 'de schouders moet verplaatsen' :D

brenda36

Berichten: 372
Geregistreerd: 12-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:27

Bij het eerste filmpje moest ik denken aan een slechte imitatie van Brett Kidding.. Tweede filmpje is echt niet te doen.. ´Knap´ dat het dier nog wat oefeningen probeert, ik snap vanaf achter m´n scherm al slecht wat ze nu eigenlijk wil gezien haar hulpen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:28

Als het dus een gewone valide ruiter is dan maar tijd voor een halstertouw om de hals van het paard, kan ze zich daar aan vast houden en de handen stil leren houden. Of een bokriempje.
Echt serieus die ga je toch niet zo de gang laten gaan

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:40

Cowboy55 schreef:
CharmingS schreef:
Denk dat ze zeker wel geluk heeft met dit paard, veel andere paarden hadden haar er al lang afgegooid met dat gestuiter en ruk en pluk werk. <KNIP>



_O- _O- Goed punt! Zo had ik het nog niet bekeken. In dat opzicht heeft ze inderdaad geluk ja.


Dat bedoelde ik :)

Veronica2
Berichten: 2674
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:44

Nothing makes the heart skip a beat more than the thought of failing in front of others. You imagine the reaction of onlookers. You feel their laughter, perhaps even their pity. You hear their comments, their whispers, their gossip. It is enough to chill the soul.
(uit: Seven deadly sins of Dressage, hoofdstuk 4 Fear)

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:56

Als ik later groot ben wil ik ook zo'n braaf paard! :j

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:00

Cowboy55 schreef:
Ailill schreef:
Zoals een groot ruiter ooit eens zei: "Sommige mensen doen het net verkeerd om, ze lessen een tijdje en kopen dan een paard van een ton. Ik zou ze willen adviseren het andersom te proberen."


Koop een paard van een ton en ga dan lessen?
Neem voor een ton aan lessen en koop dan een paard?

%)

Confused......
Klopt, de meeste ruiters én zeker de paarden hebben meer baat bij deze constructie: Eerst veel geld spenderen aan jezelf/je manier van rijden en daarna evt. een duur paard kopen. Het geld van dat dure paard kan men dus beter aan persoonlijke ontwikkeling spenderen.

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:05

Katja schreef:
Klaas15 schreef:
En dat moet indermediare 1 zijn (meende ik te zien op het filmpje).
Ze doet pogingen tot piaffe dus het is in ieder geval inter2.

Het is natuurlijk vreselijk om naar te kijken en het gaat helemaal nergens over om zo de ring in te gaan maar om het nou wreed te noemen? Op de gemiddelde manege en pensionstal stikt het van de mensen die minstens zo beroerd zitten.
Daarbij weet ik niet of ze niet iets mankeert waarom ze zo zit.
Hopelijk heeft de amazone nu ook ingezien dat het zo echt niet kan en gooit ze het roer een beetje om.

Ja, de facebooklink zegt ook intermediaire 2

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:09

Zo zag ik de laatste tijd wel meer filmpjes langskomen van 'dressurende' mensen, ook uit de VS, waarbij ik me serieus afvroeg of dat valide sporters waren of paralympische sporters met specifieke lichamelijke problemen. Ook zo iemand die echt bijna over de kont van het paard hing in draf. Is iets wat ik wel vaker zie bij ruiters, dat ze wat naar achter hellen in de rug, maar hier was het wel heel extreem.
Filmpje hier heb ik maar niet afgekeken, zag er zó amateuristisch uit dat ik hier en daar bedacht dat ik dat misschien wel beter zou kunnen. En dat zeg ik echt niet snel...

Gezien sommige posts hier over het Amerikaanse niveau systeem denk ik dat ik maar eens exorbitant rijk ga worden en naar de VS verhuizen. Maak ik ook nog eens kans op een leuk prijsje in een hoge dressuurklasse. En dat mag gefilmd hoor. Hebben anderen ook nog een leuke dag (ik weet tenminste dat ik rij als een afgekloven appelflap, dat bedoel ik dus, dat ik niet snel zeg dat ik het beter kan).