Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:23

Sjemig, 7 paarden in 7 jaar... :/

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:36

Haarbal schreef:
Sjemig, 7 paarden in 7 jaar... :/


nee joh,
vanaf 2004

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:39

Alane schreef:
Haarbal schreef:
Sjemig, 7 paarden in 7 jaar... :/


nee joh,
vanaf 2004


Dan heb ik verkeerd gekeken, maar dan alsnog... Kan me niet voorstellen dat d'r rijkunsten achteruit gegaan zijn sinds 2004.

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:01

Is zij nu de Manky van Amerika?

Christiene
Berichten: 7736
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:05

knollentuin schreef:
In Amerika koop je een grand prix paard en mag je grand prix starten, heel simpel systeem, daarom gaan er zoveel hoger opgeleide dieren naar Amerika.
Ik heb moeite met hoe dit gebracht wordt door de hoefslag, het lijkt op roddel journalistiek maak er dan een artikel van waarin je onderzoekt of aan de orde stelt hoe ethisch het is om net opgeleide paarden voor een hoop geld te verkopen aan deze cultuur, want deze mevrouw is echt de enige niet, maar de trainings stallen in Nederland verdienen wel hier geregeld goed geld aan. Ik zou het met mijn hele fatsoen nooit mijn paard aan zo een stuntel verkopen, maar de kans is er ook dat zo een dier via een tussenpersoon doorverkocht wordt.
Het systeem in Amerika zou dus anders mogen, idd zelf presteren en een resultaten registratie


Ik heb inderdaad wel eens zien rijden nou dat was echt slecht. Geen lichtrijden of doorzitten. Stuiteren in galop...

Maar wel geld

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:07

Tazzey schreef:
Je kunt het verpakken zoals je het wilt maar het blijft speculeren en een ander in een zwart daglicht stellen.

Ik vind het een goede proef met een goed paard en een goede ruiter. Ze mag misschien haar handen en de rest van haar lijf wat stiller houden. *\o/*

We kunnen bokt wel sluiten.
We kennen namelijk niemand in het echte leven en dus zitten we lekker
te speculeren.
Wat een overdreven gezeur weer zeg.

Als ik bij de voice ga zingen ga ik ook het hele internet over en dan zit er niemand tussen die zegt: hebbie top gedaan hoor. :+

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:08

Afbeelding

Moest gelijk hieraan denken :=

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:10

Kun je niet goed zingen dan? :)ddd

Eens hoor, over voetbal, de voice maakt niet uit, overal mogen we het over hebben.
Maar een (bekende) ruiter nee dat mag niet.

Valt mee dat er deze keer niet als antwoord komt, doe het zelf maar eens beter. }>

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:15

bruintje123 schreef:
Kun je niet goed zingen dan? :)ddd

Eens hoor, over voetbal, de voice maakt niet uit, overal mogen we het over hebben.
Maar een (bekende) ruiter nee dat mag niet.

Valt mee dat er deze keer niet als antwoord komt, doe het zelf maar eens beter. }>

Ik kan heel goed zingen, ik ben gewoon slachtoffer van internetpesten. :P

Nou idd. Die heb ik nog niet gehoord. Of: je bent gewoon jaloers dat je niet zo'n duur paard kunt kopen. Ook eentje die ik wel verwacht had.

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:01

Ik moest gelijk denken aan Tristan Tucker die een grand prix proef rijdt en doet alsof hij denkt dat hij een goede ruiter is, maar als een zoutzak door zn proef gaat...daar lachen we met zn allen om, maar als het dan echt gebeurd moet ik er echt bijna om huilen :’( wat een braaf paard zeg!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:10

Zo'n paard haal je toch gelijk terug of je stelt in ieder geval alles in het werk om hem terug te halen. Zo veel talent en dan aan zo'n idioot verkopen als leerpaard, zo zo zo zonde maar ja als de centen maar rollen he

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16196
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:11

Moderatoropmerking:
Bij deze willen we jullie vragen om respectvol te blijven reageren. Uiteraard is het gezien dit onderwerp logisch dat er gesproken word over de rijstijl van deze amazone. Dat is dan ook volledig ontopic.
Bespreken of iemand wel of niet geestelijk in orde is, is een persoonlijke aanval en bovendien speculatie.
Tevens willen we jullie vragen om contact met ons op te nemen wanneer je het niet eens bent met een actie van onze kant. Wij gaan hier niet in het topic op in, dus heeft het geen nut om je onvrede hier kenbaar te maken.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:33

gekvanfleur schreef:
Tazzey schreef:
Je kunt het verpakken zoals je het wilt maar het blijft speculeren en een ander in een zwart daglicht stellen.

Ik vind het een goede proef met een goed paard en een goede ruiter. Ze mag misschien haar handen en de rest van haar lijf wat stiller houden. *\o/*


Mag aannemen dat dit sarcastisch is toch :wow:

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:40

Ik denk het niet, aangezien ze het ook overdreven gezeur vindt. Daarom vind ik dit topic juist goed, er moet op gewezen worden dat dit nou niet echt bepaald de manier is waarop je op een paard rijdt zegmaar.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:51

Nou ik vind dit er uit zien als een manege ruiter die misschien net een les of 20 heeft gehad.. Ze heeft geen balans en zit het paard gruwelijk in de weg.

Goed paard is het zeker, daar zeg ik niets van..

En als ze nou in het B was gestart was het anders geweest, maar deze vrouw heeft zichzelf heel erg overschat.. Ik hoop ook echt dat ze aan zichzelf gaat werken of gewoon niet meer op het paard kruipt als ze niet normaal kan doen..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:55

Ik heb zelfs een manegeruiter nog nooit zo enorm zien bewegen met de handen. Die geef je dan immers een bokriempje om zich aan vast te houden als de balans te slecht is en het paard te beschermen.
Deze vrouw lijkt al jaren te rijden dus zou ze wel al iets aan ervaring moeten hebben zou je zeggen.
Daarom blijf ik er bij dat de mod opmerking niet op zijn plaats is er er bar weinig gespeculeerd is.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:01

bruintje123 schreef:
Ik heb zelfs een manegeruiter nog nooit zo enorm zien bewegen met de handen. Die geef je dan immers een bokriempje om zich aan vast te houden als de balans te slecht is en het paard te beschermen.
Deze vrouw lijkt al jaren te rijden dus zou ze wel al iets aan ervaring moeten hebben zou je zeggen.
Daarom blijf ik er bij dat de mod opmerking niet op zijn plaats is er er bar weinig gespeculeerd is.


Ik kan niet begrijpen dat haar trainer haar zo heeft laten starten?! Zal zijn naam ook niet echt ten goede brengen..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:02

Misschien heeft de trainer ook wel 100 keer nee gezegd. Maar als mevrouw geld teveel zich toch inschrijft?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:05

Er is veel ophef over omdat het een wedstrijd op hoog niveau is. Maar hetzelfde zie je ook in B-wedstrijden met ruiters die een Z-paard gekocht hebben, ttz. wanneer het paard veel ervarener is dan de ruiter krijg je een raar beeld. Het paard dwaalt dan een beetje verdwaasd door de ring en vraagt zich af waar zijn ruiter gebleven is. Paard probeert dan wijs te raken uit de hulpen die hij krijgt van die persoon op zijn rug en loopt de proef verder een beetje op eigen houtje.
Die mensen verwachten een goed resultaat omdat ze veel betaald hebben voor het paard en dat valt dan tegen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:48

bruintje123 schreef:
Misschien heeft de trainer ook wel 100 keer nee gezegd. Maar als mevrouw geld teveel zich toch inschrijft?


Zou inderdaad ook nog kunnen ja. Maar dan zou ik toch eieren voor mn geld kiezen en afscheid nemen van zo'n persoon.. Rijke verveelde huisvrouwen genoeg in die omgeving daar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:30

Sclimpre schreef:
Er is veel ophef over omdat het een wedstrijd op hoog niveau is. Maar hetzelfde zie je ook in B-wedstrijden met ruiters die een Z-paard gekocht hebben, ttz. wanneer het paard veel ervarener is dan de ruiter krijg je een raar beeld

Maar in de B hangt daar dan in ieder geval geen stang in, en geen sporen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:33

Nee, maar het beeld is even triest. Ik denk dat de verwarring bij het paard erger is dan eventueel fysiek ongemak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:39

Sclimpre schreef:
Nee, maar het beeld is even triest. Ik denk dat de verwarring bij het paard erger is dan eventueel fysiek ongemak.

Ik zou zelf denken dat een volte of een gebroken lijn rijden met onduidelijke grove hulpen toch minder belastend is voor een paard dan dit soort oefeningen. Ook mentaal. Hoewel beide niet fijn zijn natuurlijk.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:43

Sclimpre schreef:
Er is veel ophef over omdat het een wedstrijd op hoog niveau is. Maar hetzelfde zie je ook in B-wedstrijden met ruiters die een Z-paard gekocht hebben, ttz. wanneer het paard veel ervarener is dan de ruiter krijg je een raar beeld. Het paard dwaalt dan een beetje verdwaasd door de ring en vraagt zich af waar zijn ruiter gebleven is. Paard probeert dan wijs te raken uit de hulpen die hij krijgt van die persoon op zijn rug en loopt de proef verder een beetje op eigen houtje.
Die mensen verwachten een goed resultaat omdat ze veel betaald hebben voor het paard en dat valt dan tegen.



Ik vind dit echt een generalisatie. Ik scoorde als toen B-ruiter met mijn Z-paard gemiddeld rond de 200 punten per proef, met uitschieters naar 210/215. +:)+ Hoe ga je het anders leren? Verschil is dat ik in de B reed en niet de inter 2.

speurneusc

Berichten: 5419
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:00

Zeepsop schreef:
Sjira schreef:
http://www.centerlinescores.com/Rider/D ... erBy=rider

Leuke informatie over de amazone. Vooral het menuutje rechtsboven. De resultaten met haar andere paarden... Blijkbaar gaat ze door tot ze een paard heeft die 'het wel kan'?


30 wedstrijden gereden met 7 verschillende paarden :wow:


misschien is ze wel beroepsruiter....