Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lon
Berichten: 888
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:48

Interessante website: http://www.centerlinescores.com/ waar álle scores van de laatste jaren van alle USDF geregistreerde ruiter paard combinaties terug te vinden zijn. Ik vind het schokkend dat deze dame met Vorst D over 6 proeven gemiddeld 60.66% in het Inter II scoort. Wat mij betreft hoeft het gesprek niet meer over deze specifieke combinatie te gaan, maar wel over de criteria voor jurering. Wanneer de FEI het over happy athletes heeft, bedoelen zit dit vast niet als voorbeeld van een voldoende score.

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:49

Je kunt het verpakken zoals je het wilt maar het blijft speculeren en een ander in een zwart daglicht stellen.
[/quote]

Speculeren? Wat wordt er hier gespeculeerd? Iedereen met een stel ogen kan zien wat er gaande is. En ik vind het héél erg goed dat er nu ophef is, want dan kan deze mevrouw zich mooi gaan schamen. Als iedereen maar altijd z'n mond dichthoudt gebeurt er natuurlijk nooit wat. Noem het een waakhondenfunctie.[/quote]

Lees het topic maar even goed door, er wordt wel degelijk flink gespeculeerd, zeker met betrekking tot van Silfhout. Waakhondenfunctie? Ik noem het liever internet treiteren zonder dat iemand zich kan verdedigen. Ik ontstip dit topic, ik heb mijn mening gegeven en werk verder niet mee aan speculatie, zwartmakerij en stemmingmakerij.[/quote]

Ik denk dat je zelf maar even goed moet lezen, want ik zie nergens speculaties over Diederik.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:50

Lon schreef:
Interessante website: http://www.centerlinescores.com/ waar álle scores van de laatste jaren van alle USDF geregistreerde ruiter paard combinaties terug te vinden zijn. Ik vind het schokkend dat deze dame met Vorst D over 6 proeven gemiddeld 60.66% in het Inter II scoort. Wat mij betreft hoeft het gesprek niet meer over deze specifieke combinatie te gaan, maar wel over de criteria voor jurering. Wanneer de FEI het over happy athletes heeft, bedoelen zit dit vast niet als voorbeeld van een voldoende score.
Zie mijn eerdere bericht, dit ligt voor een deel buiten de amazone en voor een groot deel bij de juryleden die de betreffende wedstrijden aan het jureren waren.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:58

Ik vind het een schokkende aanfluiting dat iemand - kan me niet schelen wie - met een dergelijk ondermaats rijniveau uberhaupt mee kan of mag doen in wedstrijden van dit level. Dan deugt er toch écht iets niet aan het selectiesysteem of aan de criteria van de juryleden.
Het is gewoon een lachertje, als het niet zo triest was, de amazone en/of haar instructie ontbreekt het wellicht ook aan enige vorm van zelfreflectie, want dit is (hopelijk) toch óók in Amerika op dit niveau toch niet de standaard?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:12

_Reneee schreef:
Tazzey schreef:
Je kunt het verpakken zoals je het wilt maar het blijft speculeren en een ander in een zwart daglicht stellen.


Speculeren? Wat wordt er hier gespeculeerd? Iedereen met een stel ogen kan zien wat er gaande is. En ik vind het héél erg goed dat er nu ophef is, want dan kan deze mevrouw zich mooi gaan schamen. Als iedereen maar altijd z'n mond dichthoudt gebeurt er natuurlijk nooit wat. Noem het een waakhondenfunctie.


Er werd hier in het topic gespeculeerd over de mentale/geestelijke gesteldheid van mevrouw. Dat lijkt me vrij ver gaan?

Veronica2
Berichten: 2702
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:12

Tazzey schreef:
Je kunt het verpakken zoals je het wilt maar het blijft speculeren en een ander in een zwart daglicht stellen.
Tazzey schreef:
_Reneee schreef:


Speculeren? Wat wordt er hier gespeculeerd? Iedereen met een stel ogen kan zien wat er gaande is. En ik vind het héél erg goed dat er nu ophef is, want dan kan deze mevrouw zich mooi gaan schamen. Als iedereen maar altijd z'n mond dichthoudt gebeurt er natuurlijk nooit wat. Noem het een waakhondenfunctie.


Lees het topic maar even goed door, er wordt wel degelijk flink gespeculeerd, zeker met betrekking tot van Silfhout. Waakhondenfunctie? Ik noem het liever internet treiteren zonder dat iemand zich kan verdedigen. Ik ontstip dit topic, ik heb mijn mening gegeven en werk verder niet mee aan speculatie, zwartmakerij en stemmingmakerij.

Volledig met je eens hoor, in dit topic wordt de amazone wel degelijk door het slijk getrokken.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:17

Daar is dit topic toch voor? Dat wij met z'n allen hier onze mening over mogen geven? Anders had er geen topic moeten komen, het is niet dat we met z'n allen amazone kunnen helpen met goede adviezen in dit topic.

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:21

Je kunt het verpakken zoals je het wilt maar het blijft speculeren en een ander in een zwart daglicht stellen.
[/quote]

Speculeren? Wat wordt er hier gespeculeerd? Iedereen met een stel ogen kan zien wat er gaande is. En ik vind het héél erg goed dat er nu ophef is, want dan kan deze mevrouw zich mooi gaan schamen. Als iedereen maar altijd z'n mond dichthoudt gebeurt er natuurlijk nooit wat. Noem het een waakhondenfunctie.[/quote]

Er werd hier in het topic gespeculeerd over de mentale/geestelijke gesteldheid van mevrouw. Dat lijkt me vrij ver gaan?[/quote]

Die heb ik dan niet gezien. Dat gaat inderdaad te ver.

Cowboy55
Berichten: 8529
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:22

Cayenne schreef:
Er werd hier in het topic gespeculeerd over de mentale/geestelijke gesteldheid van mevrouw. Dat lijkt me vrij ver gaan?


Mee eens, maar dat komt initieel vanuit de site 'writing of riding' die in de openingspost staat. Op die site vroegen mensen in een reactie zich of mevrouw 'special needs' had/was en de eigenaar van de site wijdt daar wat regels aan (antwoord: nee).

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:25

Als ze bij de para dressuur rijdt kan ik begrijpen dat ze moeite heeft met zit/handhouding. Nu ziet het eruit alsof een beginner (ikzelf) op een enorm duur paard stap en daar maar meteen inter mee ga rijden...

Maar is er geen trainer? Coach? Ouder? Die haar tegen zichzelf beschermt?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:26

Cayenne schreef:
_Reneee schreef:


Speculeren? Wat wordt er hier gespeculeerd? Iedereen met een stel ogen kan zien wat er gaande is. En ik vind het héél erg goed dat er nu ophef is, want dan kan deze mevrouw zich mooi gaan schamen. Als iedereen maar altijd z'n mond dichthoudt gebeurt er natuurlijk nooit wat. Noem het een waakhondenfunctie.


Er werd hier in het topic gespeculeerd over de mentale/geestelijke gesteldheid van mevrouw. Dat lijkt me vrij ver gaan?

Niets goedpratend maar als ze een handicap zou hebben dan is het een en ander wel verklaarbaar.
Echter heeft ze dat niet , niet in de zin dat ze als para amazone start.

Je paard in de mond trekken en slaan met de zweep vanwege je eigen rijkunstige tekortkomingen is not done.

Ook hier had de jury, bij beide ritten uit moeten bellen.
En op de site waar 'alles begon' wordt ook de jury behoorlijk onder vuur genomen.

Cowboy55
Berichten: 8529
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:34

Veraaaaah schreef:
<KNIP> Nu ziet het eruit alsof een beginner (ikzelf) op een enorm duur paard stap en daar maar meteen inter mee ga rijden...

<KNIP>


Dat ziet niet alleen zo uit, dat is klaarblijkelijk wat er gebeurd is: een ruiter met (nog) weinig kennis en/of kunde en/of ervaring die op een voor haar veel te goed/gevoelig paard een voor haar veel te moeilijke proef gaat rijden.

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:36

Wat schrijnend dit. Vreselijk dat ze haar in de vrijdag proef niet tot een halt hebben geroepen en pas naderhand hebben gediskwalificeerd. Ergens jammer dat het zo'n ultiem braaf paard is die (al weet ik niet hoe hij ze nog kan begrijpen) nog op al haar hulpen blijft reageren..

Lon
Berichten: 888
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:36

Normaal hou ik van nuance, maar als je dan terugziet dat ze met een ander paard ook Inter II gestart is, de eerste keer in april 2013, denk ik dat het ook te maken heeft met weinig zelfreflectie. Maar hé, gemiddeld bijna 60%, dus de spiegel wordt haar ook niet echt voorgehouden.

Elisa2

Berichten: 37717
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:37

Ik vind dit geen sport..als dit zo rond kan/ mag rijden zonder diskwalificatie dan mag de FEI wel even heel hard achter de oren gaan krabben. Dit paard is duidelijk geen happy athlete en doet zo vreselijk zijn best en is zo vergevingsgezind..en daar word gewoon misbruik gemaakt van gemaakt door mevrouw.

Deze vrouw zou zitlessen op een manegepaard moeten nemen, met geld kun je niet alles kopen dat is wel weer duidelijk. Vreselijk zonde van het dier!

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:39

Blijkbaar gebeurt het in de USA heel vaak dat rijke mensen een hoog gekwalificeerd paard uit Europa halen, 7 dagen per week laten verzorgen rijden door een trainer, en dan af en toe zelf (wedstrijden) rijden als statussymbool.

Ik denk dat dat exact is wat hier gebeurd, paard wordt in de week goed gereden, anders had dat paard niet meer deze conditie en zou de bespiering er echt wel anders uit zien. Ik hoop dat paard echt goed verzorgd wordt, en dat de trainer de eigenaar leert rijden.

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:40

Ik zeg: crowdfundingsactie starten, terugkopen en onder de Bokkers verloten **\O/**

Cowboy55
Berichten: 8529
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:42

Elisa2 schreef:
Ik vind dit geen sport..als dit zo rond kan/ mag rijden zonder diskwalificatie dan mag de FEI wel even heel hard achter de oren gaan krabben. Dit paard is duidelijk geen happy athlete en doet zo vreselijk zijn best en is zo vergevingsgezind..en daar word gewoon misbruik gemaakt van gemaakt door mevrouw.

<KNIP>


'Misbruik' veronderstelt volgens mij opzet. Dat zie ik niet in de opnames. Heel veel onkunde, ja. Maar misbruik niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34786
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:44

Misbruik hoeft geen opzet te zijn hoor.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:45

Cayenne schreef:
Er werd hier in het topic gespeculeerd over de mentale/geestelijke gesteldheid van mevrouw. Dat lijkt me vrij ver gaan?

Dat is weinig speculeren.
Als je inter II meent te kunnen rijden en jezelf terug ziet op een filmpje en je doet het later gewoon nog eens zit er duidelijk toch iets niet lekker daarboven.
Dat is geen speculeren, dat is een duidelijk feit.

Elisa2

Berichten: 37717
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:47

Cowboy55 schreef:
Elisa2 schreef:
Ik vind dit geen sport..als dit zo rond kan/ mag rijden zonder diskwalificatie dan mag de FEI wel even heel hard achter de oren gaan krabben. Dit paard is duidelijk geen happy athlete en doet zo vreselijk zijn best en is zo vergevingsgezind..en daar word gewoon misbruik gemaakt van gemaakt door mevrouw.

<KNIP>


'Misbruik' veronderstelt volgens mij opzet. Dat zie ik niet in de opnames. Heel veel onkunde, ja. Maar misbruik niet.


Is afreageren dan geen misbruik? hem slaan met de zweep? omdat ie niet snapt wat hij moet doen..zij hem niet van achter naar voren kan rijden en hij daardoor wat activiteit mist.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:52

Elisa2 schreef:
Ik vind dit geen sport..als dit zo rond kan/ mag rijden zonder diskwalificatie dan mag de FEI wel even heel hard achter de oren gaan krabben. Dit paard is duidelijk geen happy athlete en doet zo vreselijk zijn best en is zo vergevingsgezind..en daar word gewoon misbruik gemaakt van gemaakt door mevrouw.

Deze vrouw zou zitlessen op een manegepaard moeten nemen, met geld kun je niet alles kopen dat is wel weer duidelijk. Vreselijk zonde van het dier!


Dit zijn geen FEI wedstrijden.
Geen FEI jury, ik geloof van de jury die er zit heeft 1 2 FEI wedstrijden gereden en nog eentje (maar ben me niet zeker) Nu wel... 1 jury heeft 2 FEi wedstrijden gereden, de rest niet, 1 andere jury rijd nationale wedstrijden.

De bewuste ruiter heeft geen FEI startnummer

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:05

Sjira schreef:
http://www.centerlinescores.com/Rider/D ... erBy=rider

Leuke informatie over de amazone. Vooral het menuutje rechtsboven. De resultaten met haar andere paarden... Blijkbaar gaat ze door tot ze een paard heeft die 'het wel kan'?


30 wedstrijden gereden met 7 verschillende paarden :wow:

Elisa2

Berichten: 37717
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:06

Alane schreef:
Elisa2 schreef:
Ik vind dit geen sport..als dit zo rond kan/ mag rijden zonder diskwalificatie dan mag de FEI wel even heel hard achter de oren gaan krabben. Dit paard is duidelijk geen happy athlete en doet zo vreselijk zijn best en is zo vergevingsgezind..en daar word gewoon misbruik gemaakt van gemaakt door mevrouw.

Deze vrouw zou zitlessen op een manegepaard moeten nemen, met geld kun je niet alles kopen dat is wel weer duidelijk. Vreselijk zonde van het dier!


Dit zijn geen FEI wedstrijden.
Geen FEI jury, ik geloof van de jury die er zit heeft 1 2 FEI wedstrijden gereden en nog eentje (maar ben me niet zeker) Nu wel... 1 jury heeft 2 FEi wedstrijden gereden, de rest niet, 1 andere jury rijd nationale wedstrijden.

De bewuste ruiter heeft geen FEI startnummer


Ah oke..jammer eigenlijk, want dat betekent dat dit dus gewoon normale dressuurwedstrijden zijn waarop waarschijnlijk ook niet ingegrepen kan worden.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:07

Dit is gewoon pijnlijk om te zien... Op die manier snap ik dan weer dat mensen zich gaan afvragen of paardrijden nog wel gewoon zou mogen, jezus. Uiteindelijk wordt het dier altijd wel weer het slachtoffer van de onkunde van de mens. Totdat 'mens' eens onder het paard belandt, dan is het mens slachtoffer natuurlijk. Jammer dat dit zo'n braaf paard is (al kan hij waarschijnlijk niet veel doen met al dat getrek in zijn mond).