Maikel van der Vleuten en Salomon geblesseerd door landing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Maikel van der Vleuten en Salomon geblesseerd door landing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 14:01

Horses
Springen
Ingezonden door bokker Ketaki

Afbeelding
Maikel van der Vleuten en Salomon. Foto door Bellatrix.

Maikel van der Vleuten en Salomon zijn gisteravond laat allebei geblesseerd geraakt bij een extreem ongelukkige landing op de laatste sprong in de afsluitende avondrubriek. Het duo had het parcours foutloos afgelegd, maar na de landing na de laatste hindernis verliet de ruin de ring op drie benen en had Van der Vleuten duidelijk pijn in zijn hand.

Omdat tegelijk met Jumping Amsterdam ook een dierenartsencongres plaatsvond in de RAI kon de ruin ter plaatse uitgebreid onderzocht worden.

Lees het gehele artikel op horses.nl.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 14:04

jeetje dat moet wel een nare landing geweest zijn..

dat je paard niet lekker landt en zich blesseert snap ik nog, zelfs dat je er dan afkukelt en zelf dingen breekt.. Maar hoe heeft hij het voor elkaar gekregen om in het zadel zijn middenhandsbeentje(s) te breken?

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 14:09

Zijn hand was dubbelgeklapt op de hals van het paard tijdens de landing had ik ergens gelezen.

Erg zonde voor deze combinatie :(

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Maikel van der Vleuten en Salomon geblesseerd door landing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 14:41

Wat een geluk bij een ongeluk dat dat congres er dan ook gelijk was en ze bijzondere apparatuur hadden. (Staat in originele artikel op Horses.nl)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:00

Wat ontzettend ongelukkig voor ruiter en paard :/ wel “fijn” dat ze een dierenartsen congres hadden.

Is er ergens beeldmateriaal waar je de ronde kan terugkijken?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:09

Ik was er live bij, hij sprong echt een prachtige ronde en ineens hinkte het paard op 3 benen... :(
Het zag er echt heel beroerd uit, hij durfde er geen gewicht op te zetten. Ben benieuwd hoe het afloopt...

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:00

Volgens de facebookpagina van Jumping Amsterdam heeft Maikel zijn middenhandsbeentje gebroken en Salomon een peesblessure. Er staat dat ze met rust en begeleiding er beiden weer bovenop gaan komen. :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:20

heel erg zonde zeg.

hoop dat ze beiden goed herstellen :) :)

Evocative

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:30

Ik was er live bij en t zag er niet heel goed uit. Fijn dat het veel minder ernstig was dan het leek. Het enige wat ik opmerkelijk vond is dat ze m eerst in de 'Paardenambulance' gezet hebben en vervolgens door de ring zijn gereden om het te vertellen dat hij niet mee zou doen aan de barrage. Kan iemand de logica erachter verklaren(aangezien de dierenartsen al ter plekke waren)? Misschien dat ze hem niet verder wilden laten lopen, maar toch... Verder heel erg jammer, ze reden een hele mooie ronde. Sterkte toegewenst voor beiden!

PS: Ik vind het ook erg knap dat Maikel zijn middenhandsbeentje gebroken heeft ín het zadel _/-\o_

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:32

Oei dat is heftig dat je zo je middenhandsbeentje breekt. En ook vreselijk voor het paard dat hij zo naar land en er een peesblessure aan overhoudt... Hopelijk herstellen ze beide voorpoedig :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:47

Geloof me.. Uit eigen ervaring.. Je kan ze breken door je hand te stoten tegen de hals.
Heb t zelf meegemaakt.. Gebeurde niets.. Ik verloog hooguit beetje mn evenwicht... En lande met mn hand op de hals. Volledig door mn middenhandsbeentje.

Ze komen dr wel bovenop!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:09

immie_horses schreef:
Ik was er live bij en t zag er niet heel goed uit. Fijn dat het veel minder ernstig was dan het leek. Het enige wat ik opmerkelijk vond is dat ze m eerst in de 'Paardenambulance' gezet hebben en vervolgens door de ring zijn gereden om het te vertellen dat hij niet mee zou doen aan de barrage. Kan iemand de logica erachter verklaren(aangezien de dierenartsen al ter plekke waren)? Misschien dat ze hem niet verder wilden laten lopen, maar toch... Verder heel erg jammer, ze reden een hele mooie ronde. Sterkte toegewenst voor beiden!

PS: Ik vind het ook erg knap dat Maikel zijn middenhandsbeentje gebroken heeft ín het zadel _/-\o_

Ik werkte op Jumping en stond net buiten de ring te wachten, maar hij kon echt na 3 meter geen stap meer zetten... door de ring rijden met ambu is gewoon logistiek handiger, qua in- en uitgangen en het terrein van de Rai ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 01:02

Ik was er ook bij en het gekke is dat het paard helemaal geen rare landing maakte. In de galopsprong na de landing leek ie wel te struikelen, maar gewoon heel lichtjes zoals paarden wel vaker net ff hun voet niet hoog genoeg optrekken oid.

Evocative

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:41

purple schreef:
immie_horses schreef:

Ik werkte op Jumping en stond net buiten de ring te wachten, maar hij kon echt na 3 meter geen stap meer zetten... door de ring rijden met ambu is gewoon logistiek handiger, qua in- en uitgangen en het terrein van de Rai ;)

Aah, dan snap ik het. Dankje!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:42

xLoki schreef:
Volgens de facebookpagina van Jumping Amsterdam heeft Maikel zijn middenhandsbeentje gebroken en Salomon een peesblessure. Er staat dat ze met rust en begeleiding er beiden weer bovenop gaan komen. :)

Pees is volledig afgescheurd :( ..
Komt wel goed idd met behandelen en een jaar verder weer licht werken als je dan al kunt springen...
DWZ over een paar jaar weer dit werk als alles goed blijft verlopen...(ze spr nl geen B-parcoursen he)
Paard is van Onasis...rijkste olie-sjeik van Qatar......

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:46

als die echt vol is afgescheurd dan vraag ik mij af of terugkeren op hoogste niveau ooit nog zal gebeuren.
littekenweefsel is stug, waardoor het altijd een kwetsbare plek in de pees zal blijven :(, zeker daar waar littekenweefsel dan overgaat in normaal weefsel.