KWPN-hengst Westpoint als ruin verkocht aan Sara Perrucci

Moderators: Muiz, NadjaNadja, Dani, Firelight, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

KWPN-hengst Westpoint als ruin verkocht aan Sara Perrucci

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-18 01:02 Tip de Nieuwsredactie

Horses.nl
Dressuur
Ingezonden door bokker Ketaki

Afbeelding
Kirsten Beckers met Westpoint Foto: liedjuh2

De Italiaanse amazone Sara Perrucci heeft gisteren in Wellington gedebuteerd met de inmiddels geruinde KWPN-hengst Westpoint. Perrucci kocht de voormalig verrichtingskampioen van Anne Broere via Andreas Helgstrand en bracht de zoon van Jazz gisteren voor het eerst uit. In de nationale Intermédiaire II op het Global Dressage Festival werd het duo derde met 66,675%.

Lees meer: http://www.horses.nl/sport/westpoint-de ... -perrucci/

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 01:53

wat zonde dat hij is gecastreerd. maar uiteraard wens ik ze veel success samen .

You Only Live Once!!..

Mer1980

Re: KWPN-hengst Westpoint als ruin verkocht aan Sara Perrucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 08:19

Tsja ik snap het wel, er zijn al zoveel jazz hengsten ggk die ook beter zijn, dan hou je weinig verdiensten aan dekkingen over. Dan is hij als sportpaard gewoon meer waard. Fijn dat hij een nieuwe plek heeft. Wellicht komen ze nog heel ver.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:51

Voor het dier denk ik dat het beter is! Ik wens ze veel sportieve successen toe!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:34

Riel schreef:
Voor het dier denk ik dat het beter is! Ik wens ze veel sportieve successen toe!

Was hij zoveel hengst dan?
Nooit de indruk gehad dat hij er last van had...

Weet wel dat je Westpoint kinderen er aardig uit haalt door het sabelbenig achterbeen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:33

Vaak hebben ze wel een typisch 'Westpoint hoofd'. :) Sabelbenig achterbeen heb ik bij de nakomelingen die ik ken nog nooit gezien.

Hele nette score voor een eerste wedstrijd en pas zo kort een combinatie zijn!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:40

Change3x schreef:
Vaak hebben ze wel een typisch 'Westpoint hoofd'. :) Sabelbenig achterbeen heb ik bij de nakomelingen die ik ken nog nooit gezien.

Ik heb er eentje gereden die het heel erg had, daarna pikte ik ze er op wedstrijd en keuring aldoor zo uit op het achterbeen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:54

Janine1990 schreef:
Change3x schreef:

Ik heb er eentje gereden die het heel erg had, daarna pikte ik ze er op wedstrijd en keuring aldoor zo uit op het achterbeen.

Dan zal ik wel 'geluk' hebben dat mijn Westpoint dat niet heeft. :)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:15

Janine1990 schreef:
Riel schreef:
Was hij zoveel hengst dan? Nooit de indruk gehad dat hij er last van had...
Volgens mij is het voor een mannetjes paard aangenamer om ruin te zijn. Ook als ze braaf zijn als hengst. Dan krijgen ze minder prikkels, mogen ze misschien zelfs meer op de wei (met andere paarden), etc..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:20

Riel schreef:
Janine1990 schreef:
Was hij zoveel hengst dan? Nooit de indruk gehad dat hij er last van had...
Volgens mij is het voor een mannetjes paard aangenamer om ruin te zijn. Ook als ze braaf zijn als hengst. Dan krijgen ze minder prikkels, mogen ze misschien zelfs meer op de wei (met andere paarden), etc..

Een mannetjes paard :')

Zijn genoeg hengsten die het prima doen met hun ballen hoor... En aangezien Westpoint ook met ballen prima scoorde op GP niveau, vraag ik me af of hij zoveel hengst was dat hij er last van had. Als dat zo was, was hij namelijk nooit zover gekomen.

Het is allemaal erg makkelijk oordelen als je de situatie niet van dichtbij kent. Wie zegt dat hij weinig op de wei stond, dat hij geen vriendje had?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:05

Heb ik ergens gezegd dat hij het slecht had? Want dan begrijp je mij helemaal verkeerd. Mijn reactie is helemaal niet bedoeld als oordeel. Dat lees jij er misschien in.

Ook als je het als mens/dier nu al super goed hebt, kan je het nog beter krijgen :-)
Laatst bijgewerkt door Riel op 27-01-18 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:09

Riel schreef:
Heb ik ergens gezegd dat hij het slecht had? Want dan begrijp je mij helemaal verkeerd. Mijn reactie is helemaal niet bedoeld als oordeel. Dat lees jij er misschien in.

Ik denk inderdaad dat ik je verkeerd heb begrepen. Ik heb jouw vermoeden dat het beter voor het dier zelf is, geïnterpreteerd als dat jij ervan uitging dat hij het als hengst niet goed/slecht had.

My bad ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:17

Voor de sport is een ruin natuurlijk prettiger dan een hengst, minder snel afgeleid..makkelijker mee te nemen {kun je hem gewoon naast andere paarden zetten e.d} dus ik snap wel dat hij geruind is. Ik denk ook niet dat hij nog heel veel dekte dus ook in dat opzicht is het wel te begrijpen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:12

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 07:42

Toch wel gaaf dat hij nog Keur is geworden!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie