Paardenhandelaar krijgt 17 jaar cel voor drugssmokkel

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Nieuwsredactie

Paardenhandelaar krijgt 17 jaar cel voor drugssmokkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-18 08:30 Tip de Nieuwsredactie

ad / blikopnieuws
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers

Een Limburgse paardenhandelaar moet zeventien jaar de cel in voor de smokkel van vijftig kilo cocaïne naar het Britse Dover. De man kwam volgens de rechter deels tot zijn daad om de carrière van zijn dochter een financiële impuls te geven. Volgens de rechter maakte Mario van G. (52) zich op 13 juli 2017 schuldig aan de smokkel van vijftig kilo cocaïne, met een straatwaarde van bijna 4,5 miljoen euro.

Dekmantel
Rechter Rupert Lowe vertelde Van G. dat hij zijn paardenhandel heeft gebruikt als dekmantel voor de smokkeloperatie, met het doel om grote geldbedragen binnen te halen. Volgens de rechter was Van G. niet de grote baas van de drugshandel maar een koerier en wist zijn dochter niets van de illegale activiteiten van haar vader. ,,Zij is een onschuldig slachtoffer in deze zaak.''

Volgens de rechter is er wel een verband tussen de drugshandel en de sportieve activiteiten van zijn dochter. ,,Deze rechtszaak speelt zich af tegen de achtergrond van de zeer succesvolle carrière van uw dochter als een internationale springamazone'', aldus de rechter. ,,Dat is een zeer dure bezigheid, ondanks de sponsoren en het prijzengeld. Ik heb de overtuiging dat in ieder geval een deel van uw motivatie gelegen is in het uitbouwen van haar zeer dure loopbaan op het hoogste niveau.''

De paardenhandelaar uit het Limburgse dorp Limbricht verstopte de drugs in de tussenwand van een paardenveewagen. Hij zat zelf achter het stuur toen de douane de vrachtwagen inspecteerde nadat deze met de veerboot aan was gekomen in Dover. Mario van G. viel bij de douane op omdat hij geen goede reden kon geven waarom hij twee paarden naar Engeland zou vervoeren. Toen de politie de vrachtwagen onderzocht vond zij de 50 kilo cocaïne.

Onschuldig
In de woning van de paardenhandelaar zou later een geldbedrag van 270.000 euro aan contanten zijn gevonden. Mario van G. zelf stelt onschuldig te zijn. Hij verklaarde dat hij alleen twee paarden af wilde leveren bij een kennis in Bracknel.

Mario van G. heeft zelf op landelijk niveau paardgereden. Met zijn bedrijf traint hij springpaarden en koopt en verkoopt de dieren. Zijn dochter staat bekend als een talentvolle amazone, ze won prijzen in binnen- en buitenland.

Gerelateerd bericht: [VN] Drugsverdachte blijkt bekende paardenhandelaar

Moderatoropmerking:
Er is hier een moderatoropmerking geplaatst, lees deze eerst door voordat je reageert.
Laatst bijgewerkt door MirandaT op 26-01-18 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

Relaxed

Re: Paardenhandelaar krijgt 17 jaar cel voor drugssmokkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:42

Ik las het, niet best.. Met zoveel cash in huis en 17 jaar cel krijgen, dan ben je echt niet onschuldig lijkt me :n

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:51

Maar hoe kun je nou volhouden dat je onschuldig bent in deze situatie? %)
Laatst bijgewerkt door MirandaT op 26-01-18 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd i.v.m. opruimen topic

[o]

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:58

Relaxed schreef:
Ik las het, niet best.. Met zoveel cash in huis en 17 jaar cel krijgen, dan ben je echt niet onschuldig lijkt me :n

Onschuldig niet nee, het is niet niks natuurlijk, maar wel bizar dat iemand voor drugssmokkel 17 jaar cel krijgt en de moordenaar van Koen Everink 18 jaar....

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:00

Schoentje, kerstmuts en [o]

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:01

Citaat:
van G. viel bij de douane op omdat hij geen goede reden kon geven waarom hij twee paarden naar Engeland zou vervoeren. Toen de politie de vrachtwagen onderzocht vond zij de 50 kilo cocaïne in de tussenwand van de vrachtwagen

Dit snap ik dan ook niet, waarom zou je geen reden hebben om 2 paarden naar Engeland te vervoeren, ik dacht dat deze naar hun nieuwe eigenaar gingen.. Waarom zou dat geen goede reden zijn dan?

Babootje schreef:
Relaxed schreef:

Onschuldig niet nee, het is niet niks natuurlijk, maar wel bizar dat iemand voor drugssmokkel 17 jaar cel krijgt en de moordenaar van Koen Everink 18 jaar....

Omdat het Nederlandse rechtsysteem niet zo goed werkt als in Engeland ;)
Laatst bijgewerkt door MirandaT op 26-01-18 12:23, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd i.v.m. opruimen topic

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:03

Babootje schreef:
Relaxed schreef:

Omdat de straffen in Engeland waarschijnlijk hoger liggen dan hier in Nederland vermoed ik.

Het paard en het schone woord brengt louter kunst en gratie voort.
( Willy Mullens )

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:10

Fortitude schreef:

Dat is een bepaalde tactiek, haha :') Al sta je met je kop in beeld, zeggen dat je van niks weet.

Maar ja ik vind het wel sneu. 17 jaar is ook bizar lang voor zoiets. Het is geen verkrachting of moord, waar de straffen vaak nog lager uitvallen ook.

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:10

Babootje schreef:
Relaxed schreef:

Engels recht en Nederlands recht is ook niet te vergelijken ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:13

Nies_ schreef:
Fortitude schreef:

Dat is een bepaalde tactiek, haha :') Al sta je met je kop in beeld, zeggen dat je van niks weet.

Maar ja ik vind het wel sneu. 17 jaar is ook bizar lang voor zoiets. Het is geen verkrachting of moord, waar de straffen vaak nog lager uitvallen ook.

Misschien heeft de ontkenning ook meegespeeld in het hoger uitvallen van de straf.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:28

Pff vind het wel sneu eigenlijk ..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:42

Ik vind het niet sneu.. drugssmokkel mag en kan gewoon niet. Met al die kilo's drugs worden zoveel levens verwoest, daar wil je toch niet aan mee werken?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:46

Drugssmokkel is niet goed te praten nee, de straf valt wel hoog uit vind ik.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:49

Hopelijk is het een waarschuwing voor andere mensen. Als je drugs smokkelt krijg je een flinke gevangenisstraf, doe dus maar niet.
Laatst bijgewerkt door MirandaT op 26-01-18 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast i.v.m. naam

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:52

Wanneer je daarnaast ook nog eens bijna drie ton cash thuis hebt liggen dan zijn er wel meer zaken gebeurt dan alleen dit. Inderdaad erg sneu voor de dochter en de rest van de familie maar dan moet je je ook maar aan de wet houden.
Laatst bijgewerkt door MirandaT op 26-01-18 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:02

Babootje schreef:
Relaxed schreef:

Je moet niet vergeten dat met voor 4,5 miljoen aan cocaïne heel veel mensen afschuwelijk de vernieling en de dood in kunnen worden geholpen.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:08

Heftig hoor. De carrière van zijn dochter is nu over en sluiten doordat haar vader gesnapt is. Het is super moeilijk om enkel op talent en doorzettingsvermogen de top van de paardensport te bereiken. Maar het is zeker niet onmogelijk.

Ik vraag me ook wel af hoe getalenteerd zijn dochter nu eigenlijk is. We zullen het snel genoeg zien. Ik hoop dat ze kan blijven rijden.
Laatst bijgewerkt door MirandaT op 26-01-18 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

When I bestride him, I soar, I am a hawk: he trots the air; the earth sings when he touches it; the basest horn of his hoof is more musical than the pipe of Hermes.
Fas est ab hoste doceri.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:28

triest voor dochter-lief

Leef: neem en geef!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:39

Sneu voor zijn dochter, vooral omdat zij nu ook overal bij betrokken wordt :n
Hopelijk kan ze door blijven gaan in de sport, want ze is zeker getalenteerd!
Laatst bijgewerkt door MirandaT op 26-01-18 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Gigi's Tilia (Casirano Z x Royal Bravour) L1 dressuur, BB springen
Cosmo Z (Chellano Z x Amulet) B+12 springen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:26

bigone schreef:
Wanneer je daarnaast ook nog eens bijna drie ton cash thuis hebt liggen dan zijn er wel meer zaken gebeurt dan alleen dit.

...hm.
Juist veehandelaren hebben met enige regelmaat grote bedragen cash.

Accoord, daar hoort dan wel een (ver)koopcontract bij.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:36

Wat ik me nu afvraag, komt er vanuit de Nederlandse justitie nu ook nog een onderzoek? Aangezien witwassen ed nu ook aannemelijk is? En dat zal ook in Nederland zijn gebeurd..

MirandaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:31

Moderatoropmerking:
Ik heb net ontzettend veel berichten aangepast of verwijderd, dit omdat de Nieuwsredactie toch heeft besloten om de naam van de dochter te verwijderen. Het is dus niet zo dat je bericht tegen de regels is en daarom is verwijderd, maar toch uit bescherming voor de dochter in kwestie.

Mocht je het overigens niet eens zijn met de inhoud van een artikel, neem dan contact op met de nieuwsredactie. Het hier in het topic bespreken óf TeMMen heeft weinig zin, dit komt bij de moderatoren terecht en zij passen de inhoud van het bericht niet aan, alleen de berichten die tegen de regels zijn. Het is dus sneller om de nieuwsredactie (of iemand met een paars kleurtje) een bericht te sturen.

Voor nu graag het verzoek om de naam van de dochter hier ook niet meer te benoemen, dit zal zonder tegenbericht aangepast of verwijderd worden. Alvast bedankt.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:40

Triest voor zijn dochter vind ik dit. Haar carrière zal wel flinke klappen oplopen, om nog maar niet van haarzelf als persoon te spreken ...
Dat de straf zo hoog is snap ik ergens wel en vind ik ook terecht. 50 kilo is niet niks. Voorwaardelijk vrij eraf en hij staat na 12,5 jaar weer buiten hoor. In NL zijn de straffen gewoon triest laag.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:50

zorro schreef:
Ik vind het niet sneu.. drugssmokkel mag en kan gewoon niet. Met al die kilo's drugs worden zoveel levens verwoest, daar wil je toch niet aan mee werken?

Ben ik het ook mee eens! Vind het dan ook terecht 18 jaar.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:06

Het is sneu voor de dochter.
Maar als ze een beetje nadenkt kan ze ook begrijpelijk dat alles zo gemakkelijk betalen ook onmogelijk is.

De straf vind ik niet te hoog. Tijd dat deze hier ook zo word.
Drugs maakt veel levens kapot. En dat alleen maar voor de centen. In dit geval een luxe sport.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.