Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:44

Alane schreef:
Kelly_ann schreef:

Ik denk dat er in een juryhok wel even nagedacht moet worden over de gronden van uitbellen. Want welke overtreding maakt hij nu precies? Zo vaak zie je dit soort praktijken niet in je ring, en dan benoem je dat niet direct. En onterecht uitbellen heeft ook zo zijn gevolgen. Je hoort trouwens ook dat het publiek pas later in het parcours gaat fluiten en joelen. Het besef wat er gaande is duurt simpelweg eventjes....



De jury had hem uit moeten bellen volgens de regels, en dat hebben ze niet gedaan.


Het is een bar slecht parcours maar om er nu een hele duidelijke reden tot uitsluiting in te zien is weer wat anders. Het gaat natuurlijk allemaal snel, het had natuurlijk ook gekund dat hij zich na de slechte start herpakt had. Volgens mij stopt hij vrijwillig na de 2de weigering (bij het witte tentje), maar daar stopt het filmpje.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:02

Bij onkunde horen ze uit te bellen. Deze combinatie kan dit parcours niet aan, dat is te zien aangezien het paard vanaf de eerste minuut in verzet staat, door 2 hindernissen heengejaagd wordt, 2 keer door onkunde van de ruiter de sprong niet kan nemen, door onkunde van de ruiter met vier benen tegelijk ram horizontaal maar de lucht in gaat bij het merendeel van de sprongen, en bijna een sprongetje extra neemt, de ring uit.

Herpakken kan, maar dit is een wanvertoning.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:42

Sclimpre schreef:
Het is een bar slecht parcours maar om er nu een hele duidelijke reden tot uitsluiting in te zien is weer wat anders. Het gaat natuurlijk allemaal snel, het had natuurlijk ook gekund dat hij zich na de slechte start herpakt had. Volgens mij stopt hij vrijwillig na de 2de weigering (bij het witte tentje), maar daar stopt het filmpje.


Jury wilde hem niet uitbellen omdat het paard kort ervoor een grote prijs had gewonnen.

Maar al met al, de ruiter is niet geschorst vanwege die rit. Hij is wel weer in de picture gekomen door die rit.
Als ze ruiters 5 jaar gaan schorsen vanwege dit soort ritten dan zijn de parcoursen overal zo leeg....

Dit paard is niet gemakkelijk, is van Ierland naar USA verkocht, toen via het Midden-Oosten ergens, naar Italië en nu dus in Oostenrijk.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:50

Citaat:
Als ze ruiters 5 jaar gaan schorsen vanwege dit soort ritten dan zijn de parcoursen overal zo leeg....


Dat zal wel meevallen.
Heb gelukkig nog nooit zo'n wanvertoning gezien.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:56

Alane schreef:
Sclimpre schreef:
Het is een bar slecht parcours maar om er nu een hele duidelijke reden tot uitsluiting in te zien is weer wat anders. Het gaat natuurlijk allemaal snel, het had natuurlijk ook gekund dat hij zich na de slechte start herpakt had. Volgens mij stopt hij vrijwillig na de 2de weigering (bij het witte tentje), maar daar stopt het filmpje.


Jury wilde hem niet uitbellen omdat het paard kort ervoor een grote prijs had gewonnen.

Maar al met al, de ruiter is niet geschorst vanwege die rit. Hij is wel weer in de picture gekomen door die rit.
Als ze ruiters 5 jaar gaan schorsen vanwege dit soort ritten dan zijn de parcoursen overal zo leeg....

Dit paard is niet gemakkelijk, is van Ierland naar USA verkocht, toen via het Midden-Oosten ergens, naar Italië en nu dus in Oostenrijk.


Ook ik heb zoiets (bij professionals) gelukkig niet hoeven zien nog.

Waarheen hij verkocht is, hoe moeilijk hij ook mag zijn- dat maakt niet uit in dit geval. Deze rit is een vertoning van absolute onkunde van de ruiter; niet het paard.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:23

wat ik ermee bedoelde is dat het paard wel het niveau had, niet zonder reden van hot naar her verkocht is, kort ervoor nog een grote prijs gewonnen heeft.

Bij de rit kreeg ik het idee dat de ruiter achterbleef omdat hij verwachtte dat het dier in de ankers zou gaan, paard toch sprong en hij niet mee kwam, fout? jazeker en niet mooi om te zien.

Maar goed vanwege die rit is hij niet geschorst.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:21

Hoe komen jullie aan de info dat deze combinatie een GP heeft gewonnen? Want internationaal heeft hij onder deze ruiter niet hoger dan 1.40m gesprongen en niet foutloos.

Voor hem reed een Italiaanse dit paard niet echt succesvol op twee concoursen van een tour in Arezzo, waarna Maier hem de week erna (ook weinig succesvol) daar reed.
Twee maanden erna reed hij dit dramatische rondje in Wiener Neustadt. Het zou natuurlijk kunnen dat hij een nationale GP gewonnen had, maar hoe komen jullie aan die info?

Daarnaast is het een hele moeilijke kwestie voor een jury. Iemand te vroeg uitsluiten kan je zomaar op een berisping vanuit de bond komen te staan. En waar ligt de grens? Dat is heel moeilijk. Voor je het weet wordt een jurysport en wordt een ruiter zomaar uitgesloten als een jury hem niet mag.

Op een internationale springwedstrijd in Lichtenvoorde is in 2016wel een ruiter uitgesloten door onkunde en de daarop volgende wreedheid. Maar dat was voor die juryleden ook best ingewikkeld, ze moeten eerst de discussie met elkaar aangaan en dam is anderhalve minuut erg kort.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:27

Ok, daar kan ik inkomen. Je ziet het gebeuren, je moet in discussie, dan is een sanctie achteraf, na een goed, gedegen overleg een eerlijkere optie. Dat kan als jury inderdaad geen gemakkelijk punt zijn, en dat moet inderdaad ook niet gemakkelijk worden

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:34

Schoentje schreef:
Hoe komen jullie aan de info dat deze combinatie een GP heeft gewonnen? Want internationaal heeft hij onder deze ruiter niet hoger dan 1.40m gesprongen en niet foutloos.

Voor hem reed een Italiaanse dit paard niet echt succesvol op twee concoursen van een tour in Arezzo, waarna Maier hem de week erna (ook weinig succesvol) daar reed.
Twee maanden erna reed hij dit dramatische rondje in Wiener Neustadt. Het zou natuurlijk kunnen dat hij een nationale GP gewonnen had, maar hoe komen jullie aan die info?

Daarnaast is het een hele moeilijke kwestie voor een jury. Iemand te vroeg uitsluiten kan je zomaar op een berisping vanuit de bond komen te staan. En waar ligt de grens? Dat is heel moeilijk. Voor je het weet wordt een jurysport en wordt een ruiter zomaar uitgesloten als een jury hem niet mag.

Op een internationale springwedstrijd in Lichtenvoorde is in 2016wel een ruiter uitgesloten door onkunde en de daarop volgende wreedheid. Maar dat was voor die juryleden ook best ingewikkeld, ze moeten eerst de discussie met elkaar aangaan en dam is anderhalve minuut erg kort.


dit was op 5 juni 2017
Afbeelding

hij is dus niet uitgesloten vanwege die rit.... maar om andere dingen, hij verwierf 'bekendheid' in negatieve zit doordat die rit op Facebook viraal ging.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:36

khirshanta schreef:
Ok, daar kan ik inkomen. Je ziet het gebeuren, je moet in discussie, dan is een sanctie achteraf, na een goed, gedegen overleg een eerlijkere optie. Dat kan als jury inderdaad geen gemakkelijk punt zijn, en dat moet inderdaad ook niet gemakkelijk worden


Punt is dat de jury, na eigen zeggen, niet wilde uitbellen omdat ie een week eerder had gewonnen.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:51


Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:55

Tot zolang hij dat paard vooraan afremt en ondertussen gas geeft zal dat paard nooit een goede sprong kunnen nemen op die hoogte.
Rugge gebruik is onmogelijk en je ziet het paard helemaal uit zijn lood geslagen worden omdat hij wel wil maar geen ruimte krijgt. Er is nul ontspanning bij de ruiter maar reeds van voor de eerste sprong spanning en extreme begrenzing.

Wij zullen met onze recreatie/ provinciale wedstrijdpaarden maar trainen op zachte hand en het belang van het goed gebruiken van rug en bovenlijn... Ik wil dat paard zijn rug niet voelen. :oo

En als prof ruiter moet je weten wanneer te stoppen op je paard hardhandig door de sprong te rammen.

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:02

wat ik eigenlijk nog erger vind ik dat er te lezen staat dat hij geen les meer mag geven.....
dat zo iemand andere ruiters 'leert' hoe ze moeten rijden?????

iedereen met een beetje verstand ziet toch zo dat die man gewoon niet op een paard hoort,zoals Laibadji zegt, hij is de grootste oorzaak van dit miserabel parcour,met een goeie ruiter liep dit paard veel en veel beter!

arm paard....

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27038
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:04

Nynke1 schreef:
https://www.writingofriding.com/in-the- ... romoterPro

Als je denkt dat het nog niet slechter kan. Halverwege staat filmpje van een proef. Snap van Silfhout ook niet dat ze aan zo iemand verkopen.


Van Silfhout was niet de eigenaar van Vorst D, dus treft geen enkele blaam!

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:09

Nynke1 schreef:
https://www.writingofriding.com/in-the- ... romoterPro

Als je denkt dat het nog niet slechter kan. Halverwege staat filmpje van een proef. Snap van Silfhout ook niet dat ze aan zo iemand verkopen.



OMG!
Ik heb ooit een hilarisch filmpje gezien van Tristan Tucker als dressuurruiter op zijn eerste grote concours. Hij deed het expres. Deze Shelley is for real zo aan het rijden. Wel een erg leuk ( NL) paard!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:10

Nynke1 schreef:
https://www.writingofriding.com/in-the- ... romoterPro

Als je denkt dat het nog niet slechter kan. Halverwege staat filmpje van een proef. Snap van Silfhout ook niet dat ze aan zo iemand verkopen.


Oh jah want dat weet hij namelijk van te voren ;) En ja, het brood legt zichzelf niet in de keukenkast he ;)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27038
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:12

CharmingS schreef:
Nynke1 schreef:
https://www.writingofriding.com/in-the- ... romoterPro

Als je denkt dat het nog niet slechter kan. Halverwege staat filmpje van een proef. Snap van Silfhout ook niet dat ze aan zo iemand verkopen.


Oh jah want dat weet hij namelijk van te voren ;) En ja, het brood legt zichzelf niet in de keukenkast he ;)


Nogmaals hij was helemaal geen eigenaar van Vorst D. Hij reed dit paard voor de eigenaar en heeft dit paard dusniet verkocht.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:58

Reken er maar op dat zij er lekker aan verdiend hebben hoor ;-). En nee, het geld komt niet vanzelf in de keukenla maar imo zou ik als stal mijn naam niet aan zo’n ruiter willen verbinden. Is gewoon slechte reclame. Iedereen weet dat dat paard uit hun stal komt, eigenaar of niet. Maar goed, er zullen ongetwijfeld meer mensen om heen gestaan hebben en staan en ik vind dat je dan de verantwoordelijkheid hebt om zo iemand tegen zichzelf (en het paard) te beschermen. Zo iemand hoort niet in de inter2 of überhaupt op wedstrijd thuis. Net als deze Oostenrijker.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:00

Het commentaar wat die commentator op het filmpje van de dressuur amazone ook geeft- uitstekend!

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:18

Slechte reclame voor de verkoper van dat dressuurpaard, is dit toch niet?
Zoals de commentator zegt in het filmpje 'the horse is a saint'.
Als verkoper/trainer mag je volgens mij best trots zijn om een paard af te leveren dat zich nog zo uit de slag weet te trekken met zo'n slechte onervaren ruiter. Heel goed getraind paard...

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:21

Een schande voor de paardensport, arm dier.

Zinzi_jewel

Berichten: 8818
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:52

Alane schreef:
Sclimpre schreef:
Het is een bar slecht parcours maar om er nu een hele duidelijke reden tot uitsluiting in te zien is weer wat anders. Het gaat natuurlijk allemaal snel, het had natuurlijk ook gekund dat hij zich na de slechte start herpakt had. Volgens mij stopt hij vrijwillig na de 2de weigering (bij het witte tentje), maar daar stopt het filmpje.


Jury wilde hem niet uitbellen omdat het paard kort ervoor een grote prijs had gewonnen.

Maar al met al, de ruiter is niet geschorst vanwege die rit. Hij is wel weer in de picture gekomen door die rit.
Als ze ruiters 5 jaar gaan schorsen vanwege dit soort ritten dan zijn de parcoursen overal zo leeg....

Dit paard is niet gemakkelijk, is van Ierland naar USA verkocht, toen via het Midden-Oosten ergens, naar Italië en nu dus in Oostenrijk.


Dit paard heeft gesprongen onder bassem een ruiter van team Qatar
Kijk maar eens op you tube
En moeilijk of makkelijk paard
Vernaggelen verdient geen enkel paard ...
Als je niet kunt rijden moet je niet op dit niveau mee willen doen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:28

dat was geen excuus voor die rit, maar een reden waarom hij het paard reed. Na Qatar is het paard in Italië terecht gekomen en vandaar uit naar Oostenrijk.
Paard was aangekocht voor zijn dochter, paard was verreden en hij zou het paard eerst rijden voor zijn dochter er mee zou starten.

Ik vind het opmerkelijk dat er een nieuwsbericht verschijnt die laat denken dat een rit als deze iemand een schorsing van 5 jaar en het afnemen van zijn trainers permissie op kan leveren, en dat mensen ook nog geloven dat dat zo is.

Vind ik die rit okay? nee natuurlijk verdient die geen schoonheidsprijs.
Had ik die rit online gezet? nee, het schaadt niet alleen hem maar ook alle goede ruiters

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:31

Volgens mij schaadt deze rit vooral het paard...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:36

Billy schreef:
Volgens mij schaadt deze rit vooral het paard...

Ja heeft het paard geschaad, maar zo'n video online plempen helpt het paard ook niet, vermoed dat het het paard eerder meer schaad dan goed doet, want een visite kaartje is het niet voor hem, anders dan de video in de andere link van die dame op het paard wat soort van dressuur probeert te rijden.