Overige
Roel in de Regio, programma van TV-maker Roel Maalderink voor het Algemeen Dagblad brengt ons in het tweede seizoen in Scheveningen. Roel in de Regio vertelt het verhaal van gewone Nederlanders met bijzondere verhalen. ,,Zo ga ik in Apeldoorn met een oudere mee naar een groep hangouderen voor de plaatselijke apotheek. Daar kom ik in mijn leven nooit mee in aanraking. Een van die mannen had net zijn vrouw verloren, een ander was juist 55 jaar getrouwd. Verschillende emoties, maar het zijn beide bijzondere verhalen.’’ vertelt Roel.
In Scheveningen ontmoet Roel de dertigjarige Daniëlle, paardenvrouw in hart en nieren. Hij komt haar tegen terwijl ze met haar paard door een winkelstraat loopt. Thuis bij Daniëlle ontmoet Roel ook haar mini-shetlander en een paar honden. "Zij bleek zo gek van dieren, dat haar man Ferry pas op de derde plaats komt. Na de honden en de paarden." vertelt Roel. "Zo voer je opeens een gesprek met iemand die haar dieren ziet als haar eigen kinderen, terwijl je die persoon pas een uur kent. Dat maakt deze serie zo bijzonder om te maken."
Bekijk de video door op de afbeelding hieronder te klikken.