Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95
Kuggur schreef:Wat een ellende...![]()
Leur toch niet met oude wrakke paarden rond, gewoon in laten slapen/ slachten; voila, paard niet meer " in nood".
Er wordt veel te veel onnodig dierenleed veroorzaakt door dit soort misplaatste nobeldoenerij.
Kuggur schreef:Wat een ellende...![]()
Leur toch niet met oude wrakke paarden rond, gewoon in laten slapen/ slachten; voila, paard niet meer " in nood".
Er wordt veel te veel onnodig dierenleed veroorzaakt door dit soort misplaatste nobeldoenerij.
Alane schreef:Kuggur schreef:Wat een ellende...![]()
ik ben het met je eens. ben niet zo'n fan van gaia, wel pre dieren opvang maar niet op hun manier.
[***] schreef:Wilde net zeggen, volgens mij gaat het niet alleen om oude wrakken die enkel maar pijn hebben en verder niks meer kunnen. Moet je elk paard waar een eigenaar niet meer voor kan/wil zorgen en die geen zin heeft in het verkooptraject dan maar laten inslapen?
gohya schreef:Het zijn niet alleen maar oude of zieke paarden die worden aangeboden he, veel paarden zijn gezond en/of niet oud,maar ze kunnen het niet meer betalen.Als je je baan kwijt raakt of wat dan ook kan je in zo'n situatie komen.En als je dan niet wil dat je paard in de handel of slacht terecht komt is zo'n stichting een uitkomst.
Moet een paard dan maar ingeslapen worden terwijl die nog een geweldig leven kan krijgen?
En Ja, er zijn opvang bij die niet zo nauw kijken.
Gini schreef:Alane schreef:
ik ben het met je eens. ben niet zo'n fan van gaia, wel pre dieren opvang maar niet op hun manier.
Voordat hier het welbekende deuntje 'GAIA is slecht' weer tig keer wordt herhaald.Het initiatief om een databank op te richten waar mensen gratis hun paard kunnen 'dumpen' is van Paardenpunt Vlaanderen en de Stichting paarden in nood.
Het waren GAIA en The Old Horses Lodge die kritiek hadden omdat ze de nadelen zagen van zo een gemakkelijke en gratis dumpplaats.
TinGu schreef:Maar komt je paard dan zoveel beter terecht als je hem aan een stichting geeft dan wanneer je hem verkoopt? Bij beide heb je denk ik geen garantie, in geval van handelaar krijg je er nog wat voor terug wat best goed kan uitkomen als je echt zo krap zit.
[***] schreef:TinGu schreef:Maar komt je paard dan zoveel beter terecht als je hem aan een stichting geeft dan wanneer je hem verkoopt? Bij beide heb je denk ik geen garantie, in geval van handelaar krijg je er nog wat voor terug wat best goed kan uitkomen als je echt zo krap zit.
Neen, klopt volledigMaar daarom is niet alles wat via een stichting gaat slecht (ook niet goed). Die van mij is via een handelaar op plaats 1 terechtgekomen, daar na jaren verkocht vanwege een "medisch probleem" en niet meer bruikbaar, die persoon kon hem niet houden en deed hem naar de opvang, daar is die geadopteerd en na een paar maanden weer teruggegaan en daarna naar mij. Dus niks is een garantie, maar denk toch niet dat hij op het huidige punt zo ongelukkig is terwijl anderen hem misschien ergens onderweg al een spuitje hadden gegeven...
Sizzle schreef:LukieBradley schreef:Eens met kuggur
Sjonge jonge wat een gedoe ook weer....
Ook eens met Kuggur.
Gewoon paardenvlees beter promoten. Dat selectieve redden van potentieel slachtvee vind ik heel krom.
Er zijn toch ook geen organisaties voor adoptie koeien?
Gebruikers op dit forum: anjali, herr_balou, Nimby, Vaiqua en 7 bezoekers