In memoriam
Ingezonden door bokker Ketaki

Gregory Wathelet met Forlap, foto FEI - Liz Gregg
Wathelet en Forlap vormden in 2014 een succesvolle combinatie. Hier kwam in datzelfde jaar een einde aan toen Onyschenko het paard in juni kocht. Forlap kwam toen uit met Cassio Rivetti en later Rene Tebbel. In november 2016 kocht Wathelet het paard terug met als doel om in 2018 weer samen op het hoogste niveau uit te komen.
Na het ongeluk stelde het team van Wathelet alles in het werk om de 13-jarige BWP'er er bovenop te krijgen. De laatste twee weken echter ging de toestand van Forlap achteruit. De laatste complicaties hebben Wathelet doen besluiten afscheid te nemen van zijn topper.
Forlap, een zoon uit Querlybet Hero, werd na lang beraad ingeslapen. "We hebben na lang twijfelen uiteindelijk de beslissing genomen je uit je lijden te verlossen" schrijft Wathelet. "Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven, ik hoop dat je het goed hebt in je volgende leven. Forlap, ik hou veel van je. Ik mis je enorm".
Lees het volledige bericht op de site van Gregory Wathelet. Let op, dit is in het Engels.